השוטר הטוב: ז'אורז'יניו שכח את סכנין ופורח בבית"ר

ז'אורז'יניו
ז'אורז'יניו | עדי אבישי

חיוכים בלי סוף באימונים, נוכחות ש"מזכירה את מלמיליאן", חיבור נדיר בחדר ההלבשה. הברזילאי שהגיע מסכנין נראה כאילו גדל בבירה. מה חסר לקשר כדי שהחיבור יכול יוביל את הירושלמים לתואר?

(גודל טקסט)

אחרי שלושה-ארבעה משחקים במדיה של בני סכנין בעונתו הראשונה בישראל, ניסה אלי טביב לצרף את ז'אורז'יניו לבית"ר ירושלים. טביב, שידוע בטביעת העין שלו בכל הנוגע לשחקנים זרים, לא היסס ופנה כבר אז לאיתן מזרחי, שחקן עבר בבית"ר, סוכן שחקנים והאיש שאחראי על הבאתו של ז'אורז'יניו מברזיל לישראל, ובירר פרטים על הקשר. לטביב היה ניסיון טוב עם מזרחי, שהביא גם את קלאודמיר פריירה לבירה, כך שעסקה נוספת הייתה רק עניין של זמן. הבעלים קיבל את כל הפרטים שרצה ורשם את שמו של הברזילאי בפנקסו. הוא המשיך ובדק על האפשרות להביאו לירושלים, כמעט בכל מפגש שנערך בין סכנין ובית"ר בשנתיים האחרונות ובסופו של דבר, הצליח לשים ידו על הג'ינג'י שהוליך את סכנין פעמיים ברציפות לפלייאוף העליון.

כשסכנין ביקרה בטדי במסגרת גביע המדינה בעונה שעברה, אמר ז'אורז'יניו לסובבים אותו שבעונה הבאה ישחק בבית"ר. מזרחי הכחיש, העסקה כמובן עוד לא דוברה, אבל הג'ינג'י נדלק. יממה אחרי משחק הניצחון 0:2 נגד מכבי תל אביב במחזור סיום העונה שעברה, קיימה בית"ר ירושלים מסיבת עיתונאים והבעלים אלי טביב, הציג את הרכש המשמעותי הראשון שלו לקראת העונה הנוכחית, ז'אורז'יניו. שנתיים של מרדף הספיקו. ז'אורז'יניו הגיע ללא תמורה, אך הוא המשתכר הגבוה ביותר קבוצה יחד עם אנטואן קונטה ומרוויח 230 אלף יורו.

"היו לז'אורז'יניו הצעות מרוב הקבוצות בארץ, אין כמעט קבוצה בליגת העל שלא ניסתה לצרף אותו, כולל הגדולות", סיפר מזרחי לספורט1, "בחשיבה משותפת, חשבנו שהמקום הכי מתאים לו, שבו הוא יוכל למצות את היכולות שלו, הוא בית"ר ירושלים. היו המון אנשים שאמרו לו ששחקן שלא עובר דרך בית"ר, כאילו לא מרגיש באמת את הכדורגל של מדינת ישראל. אז הסביבה הקרובה נתנה לו את הדחיפה וכמובן שאלי טביב ואלי אוחנה שמאוד רצו אותו, היו גורם משמעותי בהחלטה שלו. לאוחנה היה משקל מאוד גדול בהבאתו של ז'אורז'יניו לבית"ר. כשאוחנה החליט עם עצמו שהוא מגיע לבית"ר, הוא יצר איתנו קשר ורצה מאוד להביא אותו. ז'אורז'יניו כבר סיים את חוזהו וגם המעבר בינואר למכבי חיפה לא יצא לפועל, וכשהוא הפך חופשי בסיום העונה שעברה, נסללה הדרך לבית"ר".


התנהלות יוצאת מן הכלל. ז'אורז'יניו (עדי אבישי) 

בסכנין סיפרו שבשנה השנייה הוא כבר חשב על עזיבה והראש שלו לא באמת היה במועדון, וזה גם התבטא ביכולת שלו במגרש. "הייתה אצלו ירידה מאוד גדולה ביכולת לעומת העונה הראשונה, אולי אפילו בצדק מבחינתו כי כל שחקן טוב רוצה להתקדם. היה משא ומתן די ארוך עם מכבי חיפה אז כמובן שהראש שלו היה קצת לא מרוכז וזה היה מורגש. הוא לא הצליח להביא את עצמו לידי ביטוי. הוא המשיך לקבל קרדיט בקבוצה גם אם לפעמים ירד לספסל כדי לנסות להעיר אותו", אמר גורם במועדון.

"אני חושב שההשתלבות שלו בבית"ר עד עכשיו, היא יוצאת מן הכלל" ממשיך מזרחי ומתאר את החיבור שנוצר. "נכון להיום זה מתאים כמו כפפה ליד. הוא מאוד נהנה במועדון, הוא שמח מאוד, המועדון קיבל אותו בצורה יוצאת מן הכלל. תמיד צריך שניים לטנגו ונכון לעכשיו יש כאן חיבור הדדי. הוא מלא שמחת חיים, יש לו מוטיבציה גבוהה, הוא נהנה מכל רגע. הוא תמיד מחייך ולכן כולם אוהבים אותו. הוא נקלט שם מאוד מהר מבינה חברתית ואני חושב שיש לו סוג של נוכחות שלא הייתה הרבה שנים בבית"ר, אולי אפילו מהימים של אוחנה ומלמיליאן. יש לו כריזמה כזאת שסוחפת אחריו את כולם".

בבית"ר מספרים עליו רק דברים טובים. "מדובר בבחור מצחיק, שהשתלב היטב בחדר ההלבשה השמח של בית"ר. רק במשחק האחרון קיבלנו דוגמא לכך שמדובר בשחקן שחושב על טובת הקבוצה ועל חבריו, לפני שהוא חושב על עצמו, כשמסר לחן עזרא מסירה מול שער ריק (שער שנפסל בסופו של דבר בגלל נבדל של עזרא, ר.ב.) למרות שיכול היה לכבוש די בקלות בעצמו. גם כשהוא מוחלף הוא יורד עם חיוך וממשיך לדחוף את הקבוצה מהספסל".


מחמאות בבירה. עם החברים בבית"ר (עדי אבישי) 

עוד אמרו במועדון: "גם כששיחק בסכנין, הוא העביר לנו מסרים שהוא רוצה לבוא לשחק בבית"ר. מדובר בבחור אינטליגנט, שמבין עניין מהרגע הראשון. זה לא רק על המגרש, אלא גם מחוצה לו. אפשר לראות כמה שכל יש לו כשהוא רוקד על המגרש, ובאמת שמספיק להסביר לו פעם אחת, או לבקש שיעשה משהו כזה או אחר והוא מיד מבין ומבצע אותו על הצד הטוב ביותר".

מעבר לתרומה החברתית, הברזילאי הוא חלק מפתיחת העונה המוצלחת של הצהובים שחורים עם ארבעה שערים בכל מסגרות. בית"ר חיפשה עוד פנטזיסט שהקל יאהב, וקיבלה שחקן התקפה ורסיטלי שמתאים ל-DNA של המועדון: "בסך הכל ז'אורז'יניו השתלב יפה בבית"ר בתפקיד שלו כמספר 10 וגם כשתופקד כחלוץ מספר פעמים, הוא עשה עבודה טובה", מנתח אורי אוזן. "זה נראה שהוא מאוד נהנה שם, הוא מפרגן לחברים שלו ונראה שבית"ר עשתה רכש טוב. צריך עוד לחכות ולראות את ההצלחה הזו לאורך זמן, כי גם בסכנין הייתה התחלה טובה ואחר כך ירידה מסוימת. לבית"ר יש חלק קדמי מאוד מוכשר, יחד איתו ועם ורד, עזרא ושכטר, אבל אלה הרבה שחקנים שרוצים כדור לרגל והשילוב ביניהם מאוד טריקי לכל מאמן".

אוזן המשיך: "עד עכשיו ז'אורז'יניו עושה את עבודתו ולא כופה את עצמו על המשחק. הוא לוקח מה שנותנים לו ומאוד נהניתי לראות אותו משחק. הוא עושה דברים יפים עם הכדור, אבל חסרה עדיין עקביות, כי יש רגעים שהוא נעלם מהמשחק. בניגוד לשלישייה הקדמית הוא גם אוהב לעשות הרבה תנועה ללא כדור ובנוסף הוא גם שחקן מאוד ממושמע טקטית. הוא באמת שחקן של מאמן, זה לא ז'ורז'יניו של נאפולי, אבל לכדורגל הישראלי בהחלט מדובר בשחקן טוב".


היורש של מלמיליאן? אוהדי בית"ר (עדי אבישי) 

באחד הראיונות שנתן ז'אורז'יניו בסיום עונתו הראשונה בסכנין הוא אמר בין השאר ש: "משחק נגד בית"ר זה המשחק החשוב ביותר עבור סכנין. כשהגעתי לכאן לא ידעתי ולא הבנתי את המשמעות, אבל בשבוע לפני המשחק הראשון מול בית"ר הבנתי כמה היריבות בין המועדונים גדולה. באו אליי אוהדים ואמרו לי 'אם תרדו ליגה זה עוד נסבל, אבל להפסיד לבית"ר זה כבר אסור'". גם היום כשהוא בצד השני של המתרס, יודע הברזילאי את משמעות המשחק, עבור אוהדי בית"ר, אך בדרכו האלגנטית, הוא נמנע תמיד מלהיכנס לשיחות או וויכוחים על רקע פוליטי או דתי.

"הוא בעיקר רוצה לשחק כדורגל, ליהנות ולתת שואו לקהל שלו, כל השאר ממש לא מעניין אותו והוא לא מתעסק בזה", מספרים בסביבתו של הקשר. הערב, כשיפתח בהרכבה של בית"ר, הוא יפגוש את האקסית שהביאה אותו לישראל, אבל לפחות ל-90 דקות, ישאיר ז'אורז'יניו את כל הרגשות בצד וינסה לעשות את מה שהוא יודע הכי טוב, להבקיע ולנצח עוד משחק עבור קבוצתו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי