שיר צדק יוזמן לשימוע במוסדות אופ"א: "כואב לנו עליו"

שיר צדק
שיר צדק | אודי ציטיאט

בלם הפועל באר שבע והנבחרת, שכשל בבדיקת סמים, יורחק ויתייצב בהקדם לתחילת הליך שיימשך מספר חודשים. עו"ד אייל יפה: "העובדה שלואי טאהא יצא תקין בבדיקה הצילה אותם"

(גודל טקסט)

פרשת החומרים האסורים שלקח על-פי החשד שיר צדק, בלמה הבינלאומי של הפועל באר שבע, הולכת ומסתבכת. עד כמה שידוע, צדק הוא הספורטאי הישראלי הראשון שיועמד לדין במסגרת המכבידה של מוסדות השיפוט של אופ"א בגין שימוש בחומר מסוג אוקטמין.

לוח הזמנים של צדק הולך להיות צפוף בתקופה הקרובה, ולא מהסיבות הנכונות. על-פי תקנון אופ"א יש לזמן את השחקן בהקדם האפשרי לשימוע, שבמהלכו יוקרא כתב האישום שיגובש נגדו. מאותו רגע יושעה צדק מכל פעילות.



הדיון אמור להתקיים בתוך מספר ימים במוסדות השיפוט של אופ"א בשווייץ ובאותו מעמד ייקבע מועד לתחילת הדיונים המשפטיים ושלב ההוכחות, ועד לסיום ההליך המשפטי צפויים לעבור מספר חודשים. עורך הדין אייל יפה, המתמחה בדיני ספורט וחומרים אסורים, העריך שהפועל באר שבע לא צפויה להינזק במישור הקבוצתי מהפרשה, בעיקר בזכות העובדה שלואי טאהא מסר דגימת שתן יחד עם צדק לאחר המשחק הביתי מול מאריבור ועבר את הבדיקה בהצלחה.


ברקת עם צדק במסיבת העיתונאים. הקבוצה לא צפויה להיענש (דני מרון)

"ברגע שמדובר בשחקן בודד שנכשל בבדיקה, לא מעמידים לדין את הקבוצה", הבהיר עו"ד יפה, "מהבחינה הזאת אני לא רואה איזושהי חרב שמתהפכת מעל ראשה של האלופה, וצריכים להיות מרוצים שלואי טאהא יצא תקין בבדיקתו".

עו"ד יפה מעניק טיפ חשוב לבלם הבאר שבעי: "צדק יטען בוודאי לתום לב והעדר כוונה לשפר את ביצועיו בסיוע אותו תוסף מזון". על ההבדלים בין דיון במוסדות השיפוטיים בישראל לבין אלה המתקיימים באירופה, עומד עו"ד יפה בדברים הבאים: "אצלנו בישראל צדק הוא שחקן נבחרת וקפטן האלופה, יש את אלמנט ההיכרות וההערכה לפועלו ולאמינותו; ואילו שם לא מכירים אותו. הוא צדק מישראל שמעמדה מוכר וידוע".


צדק. באופ"א לא מכירים אותו והיחס עלול להיות בהתאם (Gettyimages)

במועדון מבירת הנגב שוררת אווירה קשה כאשר השאלה המרכזית היא מי היה המקור שסיפק לצדק את תוסף המזון הנגוע. "השחקנים לא שואלים שאלות, הם בוטחים במי שנותן להם את תוספי המזון", אמרו בסביבת הקבוצה, אולם אחד השחקנים אמר: "שיר אכל אותה בגדול, כואב לנו עליו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי