טביב למקורביו: פשוט ביזיון, שחקנים פה הגיעו נפוחים

אלי אוחנה, אלי טביב
אלי אוחנה, אלי טביב | ערן לוף

בעלי בית"ר ירושלים נראה עצבני לאחר ה-3:2 לבני סכנין, גורמים במועדון ניסו להרגיע את הרוחות. בן זקן נראה מעט מדוכדך, לבנדה: "חבל שקורות טעויות בתדירות כזו גבוהה". צפו בתקציר

(גודל טקסט)

הלם, כעס, כאב ואפילו בושה גדולה. כך ניתן לתאר את ההרגשה בקרב אנשי בית"ר ירושלים, ביום שאחרי ההפסד המביך אמש (שני) 3:2 בחוץ לבני סכנין. למרות שמדובר בהפסד ליגה ראשון של בית"ר העונה, ולמרות העובדה שקבוצה מדורגת במקום השלישי, רתחו ראשי המועדון על השחקנים, בעיקר בשל תצוגת הנפל במחצית השנייה, שכללה טעויות איומות בהגנה, משחק נרפה במרכז המגרש ודקות ארוכות שבהן היה נדמה שהקבוצה פשוט הפסיקה לשחק. הבעלים אלי טביב שצפה במשחק לצידו של נציגו אלי אוחנה, נראה עצבני מאוד ונשמע אומר בסיום: "זה פשוט ביזיון, שחקנים פה הגיעו נפוחים".

לא כך קיווה המאמן החדש בני בן זקן, לפתוח את הקדנציה שלו במדי בית"ר. בן זקן שניהל את המשחק בצוותא עם עוזרו גיל לבנדה, ששימש עד כה כמאמן, נראה מעט מדוכדך בסיום.

המשחק נפתח דווקא בשליטה מוחלטת של הירושלמים, שלא ידעו לנצל מספר מצבי כיבוש והסתפקו בשער אחד בלבד במחצית הראשונה. "במחצית הראשונה ראינו רק קבוצה אחת על המגרש, אבל במקום שנוביל 0:5 במחצית, הפסדנו לקבוצה הכי חלשה שפגשנו עד עכשיו וזה שלא ניצחנו, האשמה היא רק שלנו", אמר גורם במועדון. "משהו בלבל אותנו מהמחצית הראשונה וכנראה שעלינו לחצי השני במחשבה שההבדלים כאלה גדולים, ושהגול כבר יגיע מעצמו ושילמנו על כך ביוקר. קבוצה שמתיימרת להיאבק על אליפות, או לכל הפחות רוצה להיות בצמרת הגבוהה, לא יכולה להיראות ככה ולא יכולה להראות סף שבירה מנטלי כל כך נמוך. אנחנו צריכים ללמוד להרוג משחקים".

מצד שני היו כאלה בקבוצה, שדאגו להזכיר שבסך הכל מדובר במשחק נפל אחד, שאנחנו רק במחזור השישי ושהקבוצה צברה עד כה 11 נקודות ומדורגת בצמרת כפי שרצו וקיוו לראות בבית"ר עם פתיחת העונה.

השוער בוריס קליימן שסופסל ולא שיחק, קיבל בסיום המשחק הודעה מפתיעה וזימון לסגל נבחרת ישראל, במקומו של עומרי גלזר שנפצע. אל קליימן מצטרפים גם עידן ורד, דוד קלטינס, איתי שכטר ויוסי בניון. "אם אחרי הפסד כזה, במשחק הכי חלש שלנו העונה, אנחנו שולחים חמישה שחקנים לנבחרת, כנראה שמצבנו בכל זאת טוב", אמרו בקבוצה.

טביב לצד אוחנה. הבעלים זעם (ערן לוף)
טביב לצד אוחנה. הבעלים זעם (ערן לוף)

גילי לבנדה ששימש עד השבוע שעבר כמאמן הראשי של הקבוצה, הודה בסיום כי מדובר במשחק הכי חלש של הקבוצה מתחילת העונה: "זה נכון, היינו נאיביים וחסרי תשוקה בחלק הקדמי וזה דברים שחסרים והם מאוד בסיסיים שקשה לנצח בלעדיהם. קודם כל הנשמה והמחוייבות, בכל משחק, בטח במשחק כזה, זה היה חסר, ולמרות השליטה, בלי זה קשה לנצח".

"פתחנו לא טוב", הוסיף לבנדה, "התמזמזנו עם הכדור בחלק האחורי, דברים שלא עושים בפתיחת משחק, הייתה חטיפת כדור ואאוט מהיר וקיבלנו את הגול הראשון. אני חושב שדווקא אחרי הגול שספגנו, השתלטנו על המשחק, והגענו להרבה מצבים, גם החמצנו פנדל. ידענו לחזור ל-1:1 ולא היינו רחוקים גם מה-1:2, ובחצי השני סכנין הלכו נמוך אחורה ואנחנו לא היינו מספיק חכמים, נכנסנו יותר מדי דרך האמצע ומצד שני היינו חשופים מדי במתפרצות, ב-2:1 עוד אפשר לחזור, אבל הגול השלישי גמר את המשחק".

עוזר המאמן ניסה להסביר את הטעויות הקריטיות בהגנה והוסיף: "טעויות זה חלק מהמשחק, חבל שהן קורות, בטח בתדירות כזאת, אנחנו חייבים ללמוד מזה קדימה, שלא נחזור על אותן טעויות".

יוסי בניון. השחקנים הגיעו נפוחים? (ערן לוף)
יוסי בניון. השחקנים הגיעו נפוחים? (ערן לוף)

לבנדה נשאל על נושא סיפסולו של השוער קליימן והתבקש לענות האם לא התקבלה החלטה נמהרת מדי לגבי השוער, שכן נושא הביטחון העצמי, הוא מאוד חשוב עבור שוער: "אני לא חושב. זה אף פעם לא עניין של שחקן אחד או שוער אחד. אם ננתח עכשיו כל גול, תראה טעויות של חמישה ועשרה שחקנים בדרך, זה לא נכון ולא הוגן כלפיי סתיו שושן, הוא עשה את המקסימום וניסה, קיבלנו החלטה לגבי בוריס, שנמצא בתקופה קצת פחות טובה, וגם קצת איבד את הביטחון וניסינו להוריד ממנו קצת לחץ. לקחנו החלטה ואני לא חושב שסתיו היה הבעיה. נגענו בזה כולם בהתחלה, על נושא המחויבות ונשמה, בטח במשחק כזה, במשחק חוץ כשאתה לא מביא את זה, קשה מאוד לנצח, עם כל הכישרון שיש לך".

"התחלנו את העונה עם שלושה ניצחונות וקצב צבירת נקודות מדהים, ויש גם משחקים שבהם לא מנצחים", אמר הקשר הצעיר דוד קלטינס. "כולם כאן מאוד מאוכזבים וכולם כאן יודעים שאנחנו שווים יותר, גם במשחקים בהם לא לקחנו נקודות, יש לנו עכשיו פגרה, לתקן את הדברים, לנוח ולהתכונן למשחקים הבאים".

איתי שכטר בזמן החמצת הפנדל. הטעויות עלו ביוקר (ערן לוף)
איתי שכטר בזמן החמצת הפנדל. הטעויות עלו ביוקר (ערן לוף)

"אנחנו סופגים שערים שאסור לנו לספוג", הוסיף קלטינס בגילוי לב, הגענו להמון מצבים ויכולנו לגמור את המשחק, גם הפעם וגם בשבוע שעבר. מגיעים מולנו למצבים באופן קל מדי, אסור שזה יקרה ואנחנו חייבים לשפר את הדברים האלה, לקחת אחריות ואני בטוח שנתקן בהמשך".

"בכל העולם רואים קבוצות שמחמיצות, זה חלק מהכדורגל. ברור שנצטרך לדעת לשפר את זה, חייבים לדעת לסיים משחקים, אבל מצד שני גם אסור לנו לספוג בקלות, נצטרך להיות יותר אחראיים ולתקן, כדי להיות בצמרת, כי אנחנו ראויים להיות בצמרת. יכול להיות שזה קשור לעובדה שבחצי הראשון, הראינו עליונות מוחלטת וחשבנו שזה יקרה באופן טבעי גם במחצית השנייה, כנראה ששיחקנו לידיים של סכנין בקטע הזה".

במחזור הבא אחרי הפגרה, תארח בית"ר את הפתעת העונה מכבי נתניה, המדורגת שנייה, לקרב צמרת לוהט בטדי וקלטינס יודע מה צריך לעשות: "מתחילת העונה אנחנו רואים שנתניה קבוצה מדהימה ויש לנו את הפגרה כדי להתכונן אליהם. אני בטוח שיכינו אותנו בצורה הטובה ביותר, ואנחנו השחקנים נצטרך לקחת אחריות ולבוא יותר נחושים ואחראיים למשחק".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי