אבי לוזון מיואש: "אסור להתפרק ככה", דמארי יגיע?

לידור כהן, רומאריו פירס
לידור כהן, רומאריו פירס | דני מרון

במכבי פ"ת מתקשים לעכל את ה-4:0 למכבי נתניה ומתכננים מהפכה גדולה בזרים בינואר: "העונה שבה ירדנו ליגה התחילה בדיוק ככה". בקבוצה ינסו להביא את חלוץ מכבי חיפה בעונה הבאה. צפו בתקציר

(גודל טקסט)

הלם במכבי פתח תקווה לאחר התבוסה אמש (שני) 4:0 למכבי נתניה – ההפסד הרביעי של הקבוצה מהמלאבס מתוך שישה משחקים. לפני המשחק דיברו בפ"ת על כך שצריך לייצר סוף סוף רצף של ניצחונות, אבל במגרש, למרות מחצית ראשונה לא רעה, המלאבסים התפרקו בחצי השני ונתנו סיבות רבות לדאגה לשרון מימר.

"התחלנו טוב את המשחק ובמחצית הראשונה נראינו במשחק. אין קבוצה שבלמה ככה את מכבי נתניה. במחצית השנייה פשוט איבדנו את זה וכל כדור שלהם נכנס. יש פה בעיית אופי קשה, כי כל פעם שהקבוצה הזאת סופגת גול היא פשוט מתרסקת", אמרו במועדון. 

האיש החזק במועדון, אבי לוזון, נכנס בסיום המשחק לחדר ההלבשה ונראה בהלם: "אסור לנו להתפרק ככה ולקבל גולים כאלה", אמר לשחקנים. לוזון שהה לא מעט דקות בחדר ההלבשה, אך שחקנים מעידים כי הוא לא היה עצבני אלא יותר מיואש.

"כדאי שנתעורר ומהר", אמר אחד השחקנים בסיום. "כרגע אנחנו יותר קרובים לתחתית מאשר לפלייאוף העליון. אם לא נתעורר ומהר, בסוף נמצא את עצמנו במאבקי תחתית. גם העונה של משה סיני בה ירדנו התחילה בנאיביות כזאת".

ובכלל, אחת הבעיות הקשות שנתקל בהן שרון מימר עם הגיעו לקבוצה היא המנטלית. סף שבירה נמוך כפי שמגדירים זאת במועדון ולאחר המשחק, החליט מימר שהמטרה הכי חשובה כרגע שלו במועדון תהיה להרגיע את השחקנים ולהרים את רמת האמונה שלהם. המאמן צפוי לקחת לשיחות אישיות מספר שחקנים ובעיקר לתמוך בשחקניו. "הקבוצה הזאת תקום ותיפול על השקט שיהיה במערכת והסבלנות. צריך להבין שהליגה השנה חזקה יותר", אמר המאמן בסיום למקורביו.

לידור כהן ורומאריו פירס. אסור להתפרק ככה (דני מרון)
לידור כהן ורומאריו פירס. אסור להתפרק ככה (דני מרון)

מימר עוד לומד את הקבוצה. זאת אחת הסיבות שבפ"ת טרם החליטו רשמית לשחרר את אחד הזרים והמאמן מעוניין לתת להם עוד הזדמנויות, במיוחד לאור שכרם הגבוה. אבל גם גורם בכיר בפ"ת הודה לאחר המשחק ש"רק העובדה שחלון ההעברות סגור כעת, מונעת שחרור שחקנים". הקבוצה צפויה לערוך מהפכה בגזרת הזרים כבר בחודש ינואר: גרגורי טאדה ותומאש סיבוק נראים המועמדים הבכירים לעזיבה. ז'והאן מרסיאל יקבל את ההזדמנות ויפתח במשחק הבא. סוטיריס ניניס ורומאריו פירס אלו שני הזרים היחידים שנראים כרגע בטוחים.

יש מי שבפ"ת כבר מתכנן את היום שאחרי ובקבוצה מודעים לעובדה שעומר דמארי לא משחק במכבי חיפה ובסוף העונה, בפ"ת ינסו להחזירו למועדון אם רד בול לייפציג תרצה להשאילו שוב. בחיפה, מרוויח דמארי בערך כ-320 אלף יורו לעונה ובפ"ת כבר שילמו העונה משכורות גבוהות, כך שנראה שיהיו מוכנים להכניס את היד לכיס.

מנור סולומון ייעדר מהמשחק הקרוב ביום שבת ברבע גמר גביע הטוטו מול הפועל ב"ש, כאשר לקשר המוכשר צפוי שבוע עמוס: מחר הוא יצטרף לנבחרת הנוער, כאשר לאחר מכן ישחק עם הנבחרת הצעירה ולמעשה יחזור להתאמן עם פ"ת רק ביום רביעי הבא, שלושה ימים לפני המשחק מול מכבי חיפה.

עומר דמארי. יחזור למלאבס? (אריאל שלום)
עומר דמארי. יחזור למלאבס? (אריאל שלום)

עומר דנינו, נפגע בקרסול וסבל מכאבים עזים כאשר ההערכה הראשונית לא מבשרת טובות: קרע באחת הרצועות בקרסול. זמן ההחלמה מפציעה זו סובב סביב שלושה שבועות ובכל מקרה הוא לא צפוי ליטול חלק במשחק מול הירוקים.

לירוי צעירי המאוכזב סיכם: "התחלנו את המשחק טוב והגענו לכמה מצבים. אני בעצמי הגעתי למצב שאם הוא היה נכנס זה אולי היה נראה אחרת. בחצי השני עלינו וקיבלנו גול מאכזב מאוד. אחרי זה סבלנו מסף שבירה נמוך ואסור שזה יקרה. אם מסתכלים על העובדות אנחנו לא נראים טוב כרגע".

"שרון הגיע ואנחנו בסוג של בנייה כרגע. נתקדם וננסה להביא כדורגל יותר טוב. הגענו למצבים ושיחקנו טוב בהתחלה. אבל זה אופייני לנו וזו לא פעם ראשונה שאנחנו מקבלים גול לא קשור למציאות ומפסידים. אני מקווה ששרון יסדר את זה. אין לנו יותר מדי מנוחה ובמצב שלנו טוב שיש משחק בשבת כי אנחנו לא צריכים שום חופש. אנחנו צריכים לבוא לשחק ובאמת להרים את הרמה שלנו. אי אפשר לברוח מזה שאנחנו קבוצה חדשה. מה שהיה בשנה שעברה זה לא השנה ואסור להשוות. זה עוול שמזכירים את שנה שעברה. לא אותם אנשים ולא אותה קבוצה. הקבוצה שונה, יש שחקנים טובים ואנחנו נתחבר".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי