מכבי ת"א: אם זה לא היה קרויף, העונש היה שונה

ג'ורדי קרויף
ג'ורדי קרויף | דני מרון

מאמן מכבי ת"א המורחק עמד לדין על כך שנכנס לחדר ההלבשה לפני המשחק מול אשקלון ונענש בשני משחקים ע"ת ובקנס של 7,500 שקל למרות שפרקליט הצהובים עו"ד מאירי הראה שאין בתקנון איסור על כך

(גודל טקסט)

זעם במכבי תל אביב על העונש שקיבל ג'ורדי קרויף, מאמן מכבי תל אביב – הרחקה לשני משחקים ע"ת למשך שנה ו-7,500 שקל קנס לאחר שנכנס ביום ראשון לחדר ההלבשה הצהוב לפני המשחק מול הפועל אשקלון, כאשר הוא כבר מרצה עונש הרחקה. זאת משום שביה"ד לא התחשב בטענת פרקליט הצהובים עו"ד מורן מאירי, שטען כי אין שום מניעה בתקנון ממאמן מורחק לשהות בחדר ההלבשה לפני תחילת משחק.

"מועדון הכדורגל מכבי תל אביב מאוכזב מאוד מההחלטה שנתקבלה על ידי בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל. אין לנו ספק וכך גם מלמדים תקדימי העבר, כי במידה והיה מדובר במישהו אחר העונש היה שונה לחלוטין", נאמר בהודעת המועדון, "אין מחלוקת כי הסעיף הרלוונטי בתקנון נתון לפרשנות ולכן באופן טבעי אנו מאוכזבים מעצם ההרשעה ומהעונש החמור והלא פרופורציונלי לעונשים קודמים שנפסקו על ידי בית הדין המשמעתי".  

ובעניין אחר. שחקני מכבי תל אביב, שלא נמנים על סגל הנבחרות השונות, ייצאו רק ביום שישי לשלושה ימי מנוחה. במועדון עדיין מאוכזבים מאיבוד הנקודות ב-2:2 מול הפועל אשקלון והיה מי שאמר: "תיקו שהוא הפסיד". גורם המקורב למועדון הוסיף: "מעניין מה היה קורה אם ליטו וידיגאל היה על הקווים במשחק הזה".

המאמן ג'ורדי קרויף וסטיב מקלארן בודקים איך אפשר להרים את יכולתם של מספר שחקנים הסובלים מכושר משחק לקוי וביטחון ירוד. החידה המקצועית הגדולה ביותר היא מצבו של החלוץ וידאר קיארטנסון.האיסלנדי לא נמצא בכושר בשבועות האחרונים ונראה עצבני כשהוחלף בשני המשחקים האחרונים. לטענת מקורביו של החלוץ מדובר בעניין מקצועי. קיארטנסון מתוסכל מכך שהוא לא מקבל מספיק כדורים בתוך הרחבה. לטענת המקורבים היעדרותם של שחקנים כמו דור מיכה וארון שוינפלד פגעה בחלוץ בצורה משמעותית.

בסיום המשחק מול אשקלון מיהר האיסלנדי לאוטובוס הקבוצה וביחד עם פרדראג ראיקוביץ' המתין למעלה משעה להגעת שאר השחקנים ואנשי הצוות המקצועי. הצוות המקצועי תומך בשחקן, אך לא מן הנמנע כי ירד לספסל מול בני יהודה או מול אסטנה הקזחית בליגה האירופית.

וידאר קיארטנסון. מה קורה לאיסלנדי (דני מרון)
וידאר קיארטנסון. מה קורה לאיסלנדי (דני מרון)

מאכזבים נוספים הם הבלם איתן טיבי הוגם קשר טינו סוון סושיץ'. גם חוסה רודריגס, שזכה לשבחים רבים במשחקיו הראשונים בישראל, נראה פחות טוב בשני המשחקים האחרונים גם בהגנה וגם בהתקפה. שחקן בקבוצה אמר: "אחרי המשחקים מול מכבי חיפה ו-ויאריאל התקשורת הפכה אותנו לאלופה, ועכשיו ההוכחה היא עלינו". לטענת גורמים במועדון כרגע אין מחשבה על שינויים בסגל השחקנים.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי