נאסר על שחקני הפועל באר שבע להתייחס לפרשת צדק

שיר צדק
שיר צדק | אודי ציטיאט

באלופה העבירו מסר ברור לשחקנים לגבי סוגיית הבלם המושעה. בכר החמיא לראדי אחרי שער הניצחון מול מכבי פ"ת וההעפלה לחצי גמר גביע הטוטו, קוואנקה ספג ביקורת

(גודל טקסט)
פרשת שיר צדק מסרבת לרדת מסדר היום. לקראת השימוע המתקרב במוסדות השיפוטיים של אופ"א בשווייץ, במהלכו יוקרא כתב האישום נגדו בגין שימוש בחומרים אסורים, יכול בלמה המושעה של הפועל באר שבע לשאוב עידוד מתמיכתו של הקהל הבאר שבעי שלא נוטש אותו גם בימים קשים.


מפגן התמיכה של האוהדים האדומים בבלם בן ה-28 נראה ונשמע היטב באצטדיון המושבה. אוהדי האלופה המתינו אמש לדקה ה-5 (הספרה 5 מתנוססת על גב חולצתו של צדק), ואז פצחו בשירי עידוד לשיר, למרות שלא נכח באצטדיון. עד הודעה חדשה הייתה הבעת התמיכה הקולקטיבית של שחקני הקבוצה בחברם, כפי שבאה לידי ביטוי ברשתות החברתיות, אקורד הסיום בסוגיה הטעונה והמורכבת הזאת. "קיבלנו הוראה שלא להתייחס לנושא הזה", אישר מהראן ראדי, כובש שער הניצחון המדהים ב-1-2 על מכבי פ"ת ברבע גמר גביע הטוטו. "איך מתמודדים עם האירועים האחרונים? אנחנו מקצוענים, מתנהגים כרגיל, מגיעים לכל אימון בגישה נכונה וממשיכים הלאה", ענה ראדי בדיפלומטיות. 


לצד קריאות ההתפעלות מ"הגראדי" ששוגר מ-40 מטר ונחת ברשתו של צחי גיגי, הבחינו חדי העין בסרט הקפטן שנכרך סביב ידו של הפנומן בן ה-35. בהעדרם של מליקסון (נמצא עם הנבחרת), ברדה (פצוע), הוחלט לבחור קפטן שלישי במקום צדק. הפור נפל על ראדי, והמאמן ברק בכר לא התאמץ להסביר: "מגיע לו, הוא עובד מאוד קשה. אישיות מאוד אהובה בחדר ההלבשה וסוג של מאמן על המגרש. מעבר לגולים ולמספרים הוא שחקן מאוד חשוב".



תמיכה מהקהל. צדק והחברים (אודי ציטיאט) 


המאמן של בכר על המגרש, אולי היה רוצה למדוד מדים חדשים בימים אלה, ואולי לא. אחרי שסוגיית אי זימונו של דיא סבא לסגל הנבחרת נטחנה עד דק, הגיע הזמן לבדוק מדוע מתעלמים מהמפציץ הבאר שבעי. ראדי הגיע למסיבת העיתונאים עם תשובה מוכנה מהבית: "את השאלה הזאת צריכים לשאול מישהו אחר, לא אותי. יש מאמן לאומי ויש לו הרבה שחקנים שהוא בחר. עליו לענות על השאלות האלה. בהזדמנות זו אני מאחל להם בהצלחה במשחק עם ספרד". 


חגיגה פרטית הייתה מנת חלקו של בן שהר, שחזר לכבוש לאחר מספר חודשי בצורת. בהתחשב בכך שמלך שערי האלופה בעונה שעברה חידש את פעילותו מוקדם מהצפוי, לאחר שבר בעצם הבריח, מדובר בסוג של נס רפואי. באופן מפתיע חודשה הרוטציה בין הקורות. השוער דודו גורש הועדף על פניו של גיא חיימוב ובסדרה ארוכה של הצלות הוכיח שהיה שווה להפקיד שוב את הכפפות בידיו. "גיא כשיר והחלטתי לתת לגורש לשחק", הסביר בכר בפשטות.  



שער ענק. ראדי (עדי אבישי) 


קצת יותר מסובך לאנשי הצוות המקצועי לחוות עמדה מגובשת בעניינו של איסאק קואנקה. בתום הופעת הבכורה שלו בהרכב, אמש במושבה, נותרו לא מעט סימני שאלה בנוגע ליכולתו, כשגם חסידיו המובהקים ביותר מתקשים להבין מדוע הרכש הכי יקר של האלופה עדיין מתקשה לפזר ניצוצות. "איסאק עשה דברים טובים, ודברים פחות טובים, נמשיך לתת לו את כל התנאים להצליח", אמרו בצוות המקצועי.


בחלקו השני של השבוע תקלוט האלופה את שבעת שחקניה הבינלאומיים, ותוכל להעלות הילוך לקראת משחק הליגה נגד רעננה. לשחקני הנבחרות שינחתו בטרנר צפויים להצטרף אלה שהחלימו מפציעותיהם, וביניהם הבלם הפורטוגלי מיגל ויטור. בניגוד למצוקת כוח האדם שבלטה אמש, אמור בכר ליהנות מסגל מלא כבר בזמן הקרוב.  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי