מרסקים את הילד: שיגעון מנור סלומון עבר את הגבול

מנור סולומון
מנור סולומון | עדי אבישי

טיסות בין נבחרות שונות, דיבורים על תג מחיר והצעות, וכולם שכחו שמדובר בילד שצריך לספק את הסחורה. ואיפה מכבי פ"ת שאמורה למתן? עסוקה בגזירת קופון. יעקב בוזגלו על כישרון שהולך לאיבוד

(גודל טקסט)

הסטטיסטיקה של הכדורגל הישראלי אומרת שמכל 1,000 ילדים במחלקת הנוער, אחד מצליח להגיע לליגת העל. בימינו נדיר לראות ילד בן 18 מקבל דקות רציניות בליגת העל ולכן סיקרן אותי מאוד לעקוב אחרי הילד המוכשר של הכדורגל הישראלי – מנור סולומון ממכבי פתח תקווה. פגרת הנבחרות הגיעה ורציתי לראות איפה ישחק? כמה ישחק? מתי ישחק? האם בנוער, בצעירה או בבוגרת?

להזכירכם, טוטו תמוז ומאור בוזגלו שיחקו בזמנו בשלוש הנבחרות בעת ובעונה אחת. אותי באופן אישי זה מאוד איכזב, אבל מה לעשות? יש מומחים והם קובעים. השבוע הצעירה הושפלה עם תבוסה באירלנד. כן, עם אותו טאלנט מפ"ת שרק שלושה ימים קודם שיחק עם נבחרת הנוער באוסטריה.

רציתי לראות כמה השפעה תהיה לשחקן שלא מפסיקים לשגע אותו. כל כך הרבה טיסות מיותרות, כל כך הרבה נבחרות שמשחקות בשיטות משחק שונות. וגם אני קורא שכל כך הרבה קבוצות פאר עוקבות אחריו וכל כך הרבה כסף מוכנות לשלם עליו. הכל כל כך הרבה. לצערי, ככה לא בונים – ככה הורסים כישרון. אין במקרה של סולומון אף גוף שממתן את ההתלהבות. זה, אגב, תפקידה של מכבי פ"ת, אבל שם עסוקים בגזירת הקופון.

מנור סולומון, הטירוף מוגזם (דני מרון)

טירוף סביב הילד. מי ירוץ ראשון לאתר הראשון לפרסם את הידיעה כמה קבוצות עוקבות אחריו. דיברו השבוע על יובנטוס, ליברפול, מנצ'סטר סיטי, ווסטהאם. כל כלי תקשורת זרק סכום אחר. חמישה מיליון יורו, 10 מיליון, 20 מיליון. הלו תירגעו, אף אחד לא שם לב שיש משחק חשוב לכל הנבחרות שציינתי. אף אחד לא שם לב שיש ילד שצריך לספק את הסחורה לפחות באחת הנבחרות.

אף אחד לא באמת יודע מה יכולים לעשות לילד כל הפרסומים המיותרים האלה ואת האמת זה לא מעניין אף אחד. הפכו את הילד למפעל, אבל מה הוא אשם? נתנו לו להוביל את מכבי פ"ת, כשהוא בלי ניסיון , עכשיו נותנים לו להוביל את אחת הנבחרות בלי ניסיון. אין לו 30 הופעות בליגת העל, הוא עוד לא התגייס, אבל כבר סידרו לו דרכון, מדברים על יובנטוס ומכבי פ"ת מתכננת עליו תקציבים עתידיים. חברים,  גומרים את הילד  לפני שהתחיל בכלל לקרוע שרוך של נעל. השתגענו לגמרי.

אני בטוח שאף אחד לא הכין ולא מכין את הילד מנטלית לעומסים כאלה ולכן זה יותר גרוע מהרס – אתם מרסקים את הילד. הפנייה שלי בעיקר למכבי פ"ת. תעצרו ומהר אחרת סולומון יהיה עוד ראובן עובד. אני מציע לסולומון להגיע אליי לקבל קצת פרופורציות. שלא ייעלם לנו יותר מהר ממה שכולנו חושבים. אולי בחגיגה התקשורתית אני נחשב לאבא הורס, ובכל זאת היו לי בעונה שעברה שלושה ילדים בליגת העל. אז מה אגיד לכם, כל אחד והבנייה שלו.


מפילים עליו הכל כבר בגיל 18 (דני מרון)

תבינו, בכדורגל הישראלי כולם אוהבים לדבר ומדברים הרבה. אף אחד לא באמת רוצה שינוי כי המצב הנוכחי – שבו מפילים ציפיות על מאמן או כוכב או ילד בן 18 – מתאים לכולם. לכן לא נתקדם לעולם. אבל לפני שמעלימים כישרון כמו סולומון, בואו נעצור, נירגע, נכין לו תכנית, ניתן לו את הזמן שלו ונפסיק להדביק עליו תווי מחיר, קבוצות בחו"ל וטיסות בין נבחרות. תנו לילד לגדול בשקט.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי