לאלה: מאז המקרה אני מפחד לשתות קפה, אני מבקש מכם לתת לי לחזור

מהראן לאלה ועורך דין אייל יפה
מהראן לאלה ועורך דין אייל יפה | אתר רשמי

שחקן הפועל חיפה דיבר ללב של הדיינים בדיון בערעור על המתקת העונש שהרחיק אותו לשנתיים מכל פעילות במגרשים בעקבות נטילת החומרים האסורים, עו"ד יפה: "התובע חושש מהאח הגדול מפיפ"א"

(גודל טקסט)

יום קריטי במיוחד ניצב בפני ׁאנשי הפועל חיפה ומהראן לאלה. השחקן הגיע בצוותא עם עורך דינו אייל יפה לבית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל ובשעה זו נערך הדיון בערעורו על עונש ההרחקה לשנתיים מחוץ למגרשים ואיסור לשמש בכל תפקיד במועדון בעקבות לקיחת חומרים אסורים.

14:00: הדיינים אסתר קובו, מיגל דויטש ואב בית הדין אמנון סטרשנוב נכנסו לאולם. את ההתאחדות מייצגים התובע ניר רשף והיועץ המשפטי החדש עו"ד עמית פינס.

14:25: עו"ד יפה התחיל: "כבוד הדיין לנדאו קרא בסיכום למנהלת ולהתאחדות לפועל להגברת המודעות בנושא החומרים האסורים. אתמול נעצרו אנשים בפרשת תוספי מזון מזוהמים. לאלה הוא מקרה קטן, אני בכלל לא יודע אם זה עבירה. הערעור שלי מתמקד בכמה מישורים. הראשון והחמור הוא שנאסר על לאלה להתעסק בכל דבר הקשור להתאחדות, גם בתור אפסנאי או איש משק. זה פוגע בכל זכות כמו זכות העיסוק וזכות האדם".

"מדובר כאן בעבירה שלא נעשתה בכוונה, אבל מדובר בעונש שיכול לגמור לשחקו את הקריירה. אלו דיני נפשות. לא סביר שהוא עבר עבירה כשחקן, ונענש שאסור לו לעבוד במקום אחר. בעולם מותר לו לעבוד לו בתפקיד אחר, אבל אסור לו להמשיך כספורטאי באותו ענף".

14:30: הדיינים:" יש חוק היסוד שההתאחדות מחויבת לתקנון פיפא וכאשר מגיעים לסימום אז ההתאחדויות מחויבות ללכת לפי זה…יש כאן מחלוקת בנושא".

יפה: "עצם זה שיש מחלוקת זה בעיה. התקנון הרפואי הוא הכי זניח בכדורגל הישראלי. בכלל לא היה צריך ללכת לפי התקנון הרפואי אלא לפי תקנון משמעת. לפי סעיף 5 בתקנון הרפואי חל איסור להשתמש בתמריצים רפואיים. החשש מצד התובע הוא שהאח הגדול מפיפ"א בוחן את ההתנהלות של ההתאחדות".

מהראן לאלה. עתידו מונח על הכף (ספורט1)
מהראן לאלה. עתידו מונח על הכף (ספורט1)

"אם כבר מתייחסים לפסיקה הבינלאומית ולבקשה של ההתאחדות לארבע שנים, וכאילו יש חובה למינימום שנתיים אז צירפתי בנספחים כמה ספורטאים שקיבלו הרחקה לפחות משנתיים כמו שראפובה".

14:50: יפה: "קבוצות בכירות עצרו לקיחת תוספי מזון, לדוגמה הפועל באר שבע. כאשר 30 אחוז מהתוספים הם מזוהמים ולא רשומים. לאלה הוא קורבן וכעת גם שיר צדק".

דיינים:" אז מה קורה בנבחרת?". יפה: "אני לא יודע ולא רוצה להטיל דופי בנבחרת..".

15:00: יפה: "פעם ראשונה שלאלה עומד לדין. הוא סמל ומודל לחיקוי. אם העונש יישאר זה גומר לו את הקריירה. הוא כבר בן 35. אין לו שום עבר משמעתי וזה סיפור עצוב. אין לכך תקדים שהוא לא יוכל אפילו לעבוד בתפקיד כלשהו במועדון, שעומד מאחוריו ותומך בו".

15:04: התובע: "אנחנו סבורים שאין צורך בערעור. התקנון הרפואי מאמץ את כללי פיפ"א. אכן יש בעייתיות בתקנון, אבל יש מקרה ספציפי ומה לעשות חוקי פיפ"א וחוקי ואדה שונו בשנים האחרונות. ההליך כבר התחיל והגיעה ענישה. לפי התקנון של פיפ"א צריך להוכיח שלא רק שלא רימית אלא גם שעשית הכל כדי להימנע מהעבירה. זה לא קרה כאן". 

15:19: הדיינים לעו"ד רשף: "האם מוצדק לאסור על השחקן לשמש בתפקיד אחר. אנחנו לא פוגעים בו?". רשף: "מוסרית כן, אך על פי התקנון לא".

15:30: יפה: "לאלה כבר לא מקבל שכר ארבעה חודשים..". לאלה: "אני מבקש מכם, אני אדם אמיתי לא עשיתי שום דבר בכוונה…שאלתי ואמרו לי שזה בסדר…עשיתי בדיקות סמים בעבר ולא הייתה לי בעיה". 

הדיינים: "לקחת את אותו תוסף?". לאלה: "לא אקח יותר ומאז המקרה שלי אני חושש לשתות קפה. אני מבקש שיקול דעת. ארבעה חודשים אני לא עושה כלום. אני רק מבקש לחזור למגרש כי זה החיים שלי".

הדיינים הודיעו שהתשובות הסופיות בערעור יהיו בשבוע הבא.
 



לאלה עם בני משפחתו. מקווה לפחות לעבוד במועדון (דני מרון)

עוד לפני הדיון סיפר יפה: "בית הדין הסכים בדיון הראשוני כי לאלה ביצע את העבירה שלא בזדון ולמעשה היה מעט תמים כאשר לא בדק את הנושא לעומק". המישור השני אותו יטען יפה זאת העובדה כי לאלה יוכל לשמש בתפקיד אחר במועדון בזמן העונש. יפה: "לאלה הוא כדורגלן ויש הבנה כי אם יש עונש אז אסור לשמש ככדורגלן, אבל זה לא צריך למנוע ממנו לשמש בתפקיד אחר. זאת פגיעה בחופש העיסוק ונילחם בזה". 

גם בהפועל חיפה ממשיכים לעקוב אחר ההתפתחויות כאשר הבעלים יואב כץ כבר אמר כי במידה ולאלא לא ישחק בגלל העונש, יזכה החלוץ להצעה לשמש בתפקיד אחר במועדון.

על כר הדשא, ממשיכה הקבוצה בהכנותיה לקראת המשחק ביום ראשון מול בני סכנין. המאמן ניר קלינגר שוחח אתמול עם שחקניו וביקש מהם להמשיך באותה מחויבות והקרבה כפי שאפיינה את הקבוצה בניצחון האחרון על הפועל עכו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי