שיאים ושערים: בית"ר במקום ה-12 באירופה, קיארטנסון מטפס

וידאר קיארטנסון
וידאר קיארטנסון | דני מרון

הפתיחה הטובה ביותר של הפועל חיפה מאז האליפות, ממוצע הגולים המדהים של הירושלמים, האיסלנדי של מכבי ת"א השתווה למלמיליאן וההופעה ה-250 של בניון. עמיקם מסכם מחזור ולא שוכח את מניין המפוטרים מאז הקיץ

(גודל טקסט)

1. 17 נקודות בשבעה מחזורים והפרש שערים של 6:16 זו פתיחת העונה השלישית בטיבה בהיסטוריה של הפועל חיפה והטובה ביותר שלה מאז עונת האליפות ב-1999. לפני כן הייתה פתיחת העונה הטובה בהיסטוריה של המועדון בעונת 1959/60, אז עשתה הקבוצה שישה ניצחונות והפסד. את העונה היא סיימה רק במקום השלישי.

2. רק שלוש פעמים בעבר כבשה בית"ר ירושלים בשבעת משחקיה הראשונים בעונה כמות זהה או גבוהה יותר מ-19 השערים שהבקיעה העונה. בפעם האחרונה זה קרה לה בעונת 2007/8, אז כבשה 20 שערים וזכתה באליפות, כך היה גם בעונת 1997/8, אז כבשה 19 שערים וזכתה באליפות. אגב, 20 השערים בפתיחת עונת 1965/6 – שיא שהחזיק מעמד 42 שנה – לא סייעו לבית"ר לעלות לליגה הלאומית. מי שעלתה אז במקומה הייתה סקציה נס ציונה.

ובכל זאת, 19 השערים של בית"ר ירושלים בשבעת המחזורים הראשונים העונה, שמתורגמים לממוצע של 2.71 שערים למשחק, זה הנתון ה-12 בטיבו באירופה מבין הליגות שהחלו בקיץ, והיא חולקת את ההישג הזה יחד עם גזירה יונייטד ממלטה. ראשונה מנצ'סטר סיטי עם ממוצע של 3.63 שערים למשחק, במקום השני נאפולי ואיינדהובן. גם ברצלונה, פאריס סן ז'רמן ובורוסיה דורטמונד מקדימות את בית"ר.


מדורגת במקום ה-12 באירופה מבין הליגות שהחלו בקיץ (דני מרון)


3.
אנחנו אחרי שבעה מחזורים וכבר 20 מאמנים עבדו מפתיחת משחקי גביע הטוטו וגביע אירופה ב-14 קבוצות. כמובן שמדובר בשיא ישראלי חדש, אבל מה שמדהים הוא ששני מחליפים – גיל לבנדה בבית"ר ירושלים וגיא לוי בהפועל רעננה – כבר הוחלפו בעצמם. בעונה שעברה פוטרו שישה מחליפים, כך שהדרך לשיא עדיין ארוכה.

4. מ.ס.אשדוד קבעה בשבת שיא מועדון של 467 דקות רצופות ללא כיבוש שער ליגה. זהו הרצף ה-44 בהיסטוריה של הליגה הבכירה, אבל רחוק מאוד מהשיא הישראלי אותו מחזיקה כבר 50 שנה הפועל מחנה יהודה – 1,070 דקות ללא כיבוש!

צפונה משם, השער של ניקיטה רוקאביצה במושבה קטע בשבת רצף של 522 דקות רצופות שבהן לא כבשה מכבי חיפה שער חוץ בליגה, מאז עשה זאת דקל קינן, בדיוק באותו מקום ומול אותה יריבה, מכבי פ"ת. ועדיין, מאז אותו יום, 22 באפריל, לא טעמה מכבי חיפה טעם של ניצחון חוץ, ובסך הכל שתי תוצאות תיקו וארבעה הפסדים בשישה משחקי חוץ מאז.


רוקאביצה. הרצף נשבר, אבל ניצחון עדיין לא הושג (עדי אבישי)

5. השלושער של אלון תורג'מן היה הראשון שלו בקריירה, אבל גם היה השלושער השלישי מאז פתיחת העונה אם מצרפים את זה של דיא סבע במחזור הקודם ואת זה של עדן בן בסט בטדי. אירוע קוסמי כזה – שלוש שלישיות בשבעת המחזורים הראשונים – לא התרחש מאז עונת 1999/00, העונה הראשונה של ליגת העל, אז כבשו ארבעה שחקנים שלושער – ומעלה, כי סרגיי קלשצ'נקו כבש אז רביעייה. הצטרפו אליו עם שלישיות אסי טובי, סטפן שאלוי וניסן קפטה.

6. במחזור אחד הצליחו גם וידאר קיארטנסון וגם לידור כהן להיכנס לרשימת 400 הכובשים הגדולים בליגה הבכירה בכל הזמנים, כשהם דוחקים משם את שלמה (מוצי) הוד, הקיצוני של הפועל ירושלים, ואת מייקל יפה, המאסטרו של הפועל כפ"ס. קיארטנסון אגב השתווה לאורי מלמיליאן במקום ה-37 בין כובשי מכבי ת"א בליגה, בכל הזמנים.


קיארטנסון. במקום ה-37 תוך פחות משנה וחצי (דני מרון)

7. ותנו כבוד ליוסי בניון, שאמנם שיחק הרבה שנים בחו"ל, אבל במחזור הקרוב מול מכבי חיפה הוא צפוי לחגוג 250 הופעות ליגה, שזה יפה מאוד. מצד שני, אין הרבה שחקנים בהיסטוריה שלמעלה מ-20 שנה מפרידים בין הופעת הבכורה שלהם להופעה ה-250.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי