דראפיץ': נתניה עברה את הגן ועכשיו אנחנו בכיתה ב'

דראפיץ'
דראפיץ' | דני מרון

המאמן התייחס לטעויות מול בית"ר לקראת עירוני ק"ש (שבת, 18:15, ספורט4): "קבוצה היא כמו ילד שצריך לחנך אותו ולהגיד לו 'מתי תתבגר כבר'. ערן לוי הגיע לאימון עם גב תפוס. סילבס ימשיך עם אותה חוליית התקפה

(גודל טקסט)
"קבוצה היא כמו ילד. אתה עובר איתו משבר וחושב שהוא נגמר ואז יש עוד משבר", כך אמר בצורה ציורית מאמן מכבי נתניה סלובודאן דראפיץ' בהתייחסו לתבוסה (4:1) שספגה קבוצתו בטדי מול בית"ר ירושלים", "ואז אתה מחנך אותו ואומר לילד: "מתי תתבגר כבר?". אתה רוצה לקפוץ כבר את המדרגה הזאת . אנחנו עברנו דברים בכדורגל, גם בבית"ר התחלתי כך והשחקנים התבגרו וגם בעונה שעברה בנתניה היו לנו כמה תוצאות תיקו בהתחלה, דרשתי ריכוז והשחקנים השתפרו. זה כיף לראות אותם גודלים, לומדים ונופלים. ללא זה, זה לא היה מעניין. באיזה שלב אנחנו? עברנו כבר את הגן. אנחנו עכשיו בכתה א'-ב', לומדים ומתים טיפשים".


מאמן נתניה סיכם במסע"ת את התבוסה לבית"ר וציין: אני לא חושב שההפסד נבע מפחד כי הגענו להזדמנויות שלנו ולא הבקענו. אם היינו מבקיעים, היה משחק אחר. הם הבקיעו במתפרצות ועם מחמאות אנחנו לא יכולים לחיות. דיברנו על הטעויות שעשינו בהגנה ומה אנחנו צריכים לעשות כדי שזה לא יקרה. מבחינתנו זו עונה מיוחדת ואנחנו בוחנים את עצמנו לאן אנחנו יכולים להתקדם. אנחנו יכולים ליפול בכמה מקומות וצריכים לבדוק איפה אנחנו יכולים לשפר. כבר הרבה זמן אומרים שיש לנו סגנון מיוחד, אבל אנחנו צריכים לקחת נקודות כדי שנוכל להמשיך לשחק את הכדורגל שלנו".





על המשחק בשבת (18:15, שידור ישיר בספורט4) נגד קריית שמונה בבית:
"יש לנו שלושה משחקים קשים: קריית שמונה, סכנין והפועל חיפה. הן כביכול לא אטרקטיביות אבל מאוד מסוכנות. חיים סילבס מאמן טוב ואנחנו מכירים את הקבוצות שלו עוד מרעננה. אנחנו יודעים איך הוא הולך לשחק והוא יודע איך אנחנו. אם ניקח נקודות ישכחו מכל מה שהיה נגד ביתר, ואם לא אז ידברו על משבר. כך שאנחנו צריכים להגיע מוכנים ולא לספוג שערים כמו מול בית"ר".


על הציפיות: "יכול להיות שהציפיות פוגעות, אבל אמרתי לשחקנים לפני בית"ר שזאת מכבי נתניה וליגת העל ומי שלא עומד בזה לא מתאים להיות כאן. זה המבחן של הבחורים האלה, שחלקם פעם ראשונה נמצאים בליגה הזאת. התקשורת עושה עבודתה נאמנה ואנחנו צריכים ללמוד את הסגנון הזה שהוא לפעמים אגרסיבי. קיבלנו הרבה מחמאות, אפילו יותר מידי ולפעמים זה מבלבל אבל חייבים לחיות עם זה".



סבע. דראפיץ' חושב שהחלוץ הצליח להתמודד רגשית עם הסערה סביבו (דני מרון)


על דיא סבע: "דיברתי איתו על הנושא התקשורתי ועל זה שעל שחקנים כמו כארים בנזמה יש כתבות כמו תאונות דרכים וכו' והם באים בשבת ומשחקים, או שתובעים את אבא של מסי ורונאלדו. אמרתי לו ברוך הבא. אלה דברים שצריכים להתרגל אליהם. אתה שחקן שנתן תשעה גולים. אני חושב שהוא התמודד יפה עם זה בטדי. הוא לא הבקיע והשפיע הרבה אבל ככל שיעבור הזמן הוא יתמודד עם זה רגשית. אתה יכול לקום בבוקר ולקרוא כתבה ולא לתפקד ואתה יכול לבוא ולהגיד הם עושים את העבודה שלהם ואנחנו את שלנו ובוא נמשיך הלאה. אני חושב שסבע עבר הלאה".


גם הקשר ניקו אולסק השתתף במסע"ת לקראת קריית שמונה. "אנחנו רוצים לבוא לשחק את הכדורגל שלנו וזה לא משנה נגד איזה קבוצה. לפעמים עושים טעויות ולבית"ר יש מספיק שחקנים שיידעו להעניש אותך. קבוצות הגדולות יש יותר ניסיון מאיתנו אבל כבר הראנו שאנחנו לא מפחדים מאף קבוצה ומשחקים בסגנון שלנו. טוב לקבל מחמאות, אבל אנחנו צריכים להמשיך ולהשתפר בכל משחק. כרגע אנחנו לא חושבים על הפלייאוף העליון או על אליפות, אלא רק להשתפר בכל משחק".



ערן לוי. גב תפוס (דני מרון)


ערן לוי הגיע לאימון עם גב תפוס ובספק למשחק. לפי התרגול באימון, צוות המאמנים צפויים לערוך שלושה שינויים בהרכב: בן צעירי, שלא היה בסגל בשבוע שעבר צפוי לפתוח במקומו של קובי מור, ויקי כחלון צפוי לפתוח במקומו של חגי גולדנברג ואביב אברהם יחזור לסגל אחרי פציעה במקומו של ערן לוי, שאם יהיה כשיר לבסוף עשוי לפתוח על הספסל. דן גלזר ערך אימון עם כדור אך לא יהיה בסגל. לני אהרון סובל מפריקות בשתי הכתפיים, אך בכל מקרה ישחק עם קבוצת הנוער.


שגיב יחזקאל. הוא ממשיך בהרכב (מאור אלקסלסי)
שגיב יחזקאל. הוא ממשיך בהרכב (מאור אלקסלסי)


וייסמן, יחזקאל וגוזלן יפתחו בחוליית ההתקפה

בעירוני קריית שמונה יצאו ברגשות מעורבים מהמשחק בשבוע שעבר מול בני סכנין. מצד אחד הקבוצה הגיעה למספר רב של מצבים אבל מצד שני לא הצליחה לכבוש שער. בקבוצה מקווים להמשיך את השיפור ביכולת גם מול מכבי נתניה, אבל הפעם גם להכניס כדור לרשת.


המאמן חיים סילבס אמר: "דיברנו השבוע על רמת הביצוע שלנו. רצינו שנראה דרך כמו בכל משחק ואת זה ראינו, אבל נצטרך להצליח יותר ברמת הכיבוש. לצערי לא תמיד התוצאה הולכת עם היכולת. בכל שבוע אימונים יש לנו בקרה על היכולת של השחקנים ובכל שבוע אנחנו בוחרים את ה-11 הטובים ביותר וכך נקבל מול נתניה".


שובל גוזלן. צריך להחזיר על הפנדל (דני מרון)
שובל גוזלן. צריך להחזיר על הפנדל (דני מרון)


סילבס גם התייחס לעובדה שנתניה מגיעה לאחר הפסד בטדי ואמר: "יש לנו קבוצה אחת לדאוג לה וזאת קריית שמונה. אני בטוח שהם ייעשו את ההכנות שלהם כמו שאנחנו עושים את ההכנות שלנו. מכבי נתניה קבוצה טובה ומאומנת ומקבלת פרגונים שמגיעים לה. נקווה שנבוא ממוקדים והקבוצה הטובה תנצח".


מבחינה מקצועית המאמן לא צפוי לערוך שינויים בהרכב הראשון פרט לחזרתו של הקשר עידו דוידוב על חשבונו של איסמעיל ריאן. בתחילת השבוע עוד חשבו במועדון להחזיר את החלוץ ההולנדי נייג'ל האסלביינק להרכב לאחר שהוצא ממנו מול סכנין, אך האחרון נמצא בימים האחרונים בהולנד לצד אשתו שילדה ורק בסמוך למשחק תתקבל ההחלטה האם להכליל את השחקן בסגל.


הרכבים משוערים

מכבי נתניה: דני עמוס, ויקי כחלון (חגי גולדנברג), טים הויבך, ברנקו ורגוץ', בן צעירי,ניקו אולסק,עלי מוחמד, אביב אברהם, דידייה קוגבנייה (ערן לוי), דיא סבע, אלחסן קייטה.


עירוני קריית שמונהאיתמר ניצן, אמיר נאסר, קרלוס קוויאר, מרקוס דיניז, סאן מנחם, אפונסו טיירה, דידייה ברוסו, עידו דוידוב (איסמעיל ריאן), שון וייסמן, שגיב יחזקאל ושובל גוזלן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי