שחקני ב"ש בעננים: "אולי כשלא נהיה כאן יבינו איזה דור היה פה"

הפועל באר שבע
הפועל באר שבע | דני מרון

האלופה חגגה בטירוף את ה-1:2 על מכבי ת"א, ובכר ידע למי להחמיא: "אחרי ההדחה מהאלופות הייתה לוואקמה נפילה, השער שלו גרם לכך שהרווחנו אותו מחדש". מאמצים להחתים את שהר על חוזה חדש

(גודל טקסט)

כשחולצתו של שיר צדק מונפת על-ידי מאור מליקסון לנגד עיני מצלמות הטלוויזיה, וטוני וואקמה מארגן שירה בציבור על הדשא, חגגה הפועל באר שבע את ניצחונה הדרמטי, 1:2 על מכבי תל-אביב.

כמו בימים היפים, הוקמה במת שמחה מאולתרת מול היציע הדרומי, והשחקנים לא ידעו את נפשם. ברגע שהאפסנאי פנחס אוחנה הונף על כפיים, כאילו ששום דבר לא היה מתרחש בלעדיו בערב המטורף הזה, הובן שהאלופה לא תוותר בקלות על הצלחת. כן אליפות שלישית ברציפות או לא, בכר היה מוכן להצהיר שמדובר בניצחון הכי גדול שלו.

באיחור של שמונה מחזורים, הופיע החיוך הבריא על פניו של המאמן. תקופת ההמתנה לקבוצה "שלו" התארכה מעבר לצפוי, והסתיימה בדיוק ביום שבו טוני וואקמה התייצב במקום עבודתו לא רק בשביל לדפוק כרטיס.

וואקמה
וואקמה. האלופה הרוויחה אותו מחדש (דני מרון)

"אחרי ההדחה מליגת האלופות הייתה לטוני נפילה מנטלית", גילה בכר, "היו לי הרבה שיחות איתו, ואפילו שקלתי לא לפתוח איתו נגד סטיאווה בוקרשט בליגה האירופית. רציתי להוציא יותר ממה שקיבלנו ממנו העונה, והגול שהוא הבקיע, שהיה שער בכורה שלו בליגה ושערו הראשון נגד מכבי, גרם לכך שהרווחנו אותו מחדש".

את השער הנהדר הקדיש וואקמה לחברו הטוב, ג'ון אוגו, שנאלץ לצפות במשחק מהיציע בגלל קרע בשריר. מיד אחרי שהכדור פרפר ברשת הצהובה, פתח הגנרל בריצת אמוק שהסתיימה על צווארו של הגרזן הניגרי. בצוות המקצועי בחרו שלא לסכן את אוגו, והוא כנראה ידלג גם על משחק הליגה הקרוב, ביום ראשון מול מ.ס. אשדוד, מתוך כוונה להכשיר אותו למשחק הגומלין נגד סטיוואה ביום חמישי הבא בבוקרשט.

וואקמה, אגב, שמע מאוחר יותר שכובש השער השני, בן שהר, טען לבעלות גם על השער הראשון בנימוק שבדרכו לרשת שפשף הכדור את שיערותיו. הגנרל לא עשה מזה עניין כשהוסבר לו שבנה של בתיה שהר אמר את הדברים בנימה הומוריסטית. אשר לשהר, מדובר במשחקו הטוב ביותר מאז חזר לפעילות לאחר השיקום במכון רפואי בלונדון. חוזהו של מלך שעריה של האלופה יסתיים בסוף העונה, כאשר המשמעות היא שבחודש ינואר הוא יהפוך לשחקו חופשי. במועדון לא מתכוונים לוותר עליו בקלות, ומאחורי הקלעים נעשים מאמצים לשכנע אותו לחתום על חוזה חדש.

המגן בן ביטון, ממצטייני הניצחון על סגנית האלופה, הוכיח גם כושר רטורי מעולה. נאומו בסיום הערב היה אחד המרתקים שהשמיע שחקן באר שבעי בעידן האליפויות של בכר ואלונה ברקת. "אולי בעוד 10 או 15 שנים יבינו מה עשינו פה", התנבא ביטון, "לא כולם מבינים את גודל ההישג שלנו, ואולי רק כשלא נהיה פה יבינו איזה דור שיחק בקבוצה הזאת".

בכר
בכר. הקבוצה שלו חזרה (דני מרון)

אחר כך השביע ביטון חלק מן הרעב התקשורתי, כשהיה לשחקן הראשון של האדומים שמתייחס באופן פומבי לפרשת שיר צדק. "בשבילי שיר הוא קודם כל חבר אישי", התוודה המגן התוקף, "את המנהיגות ואת היכולת שלו כולנו מכירים, ואי אפשר לקחת את הדברים האלה ממנו. אבל כקבוצה עלינו להשלים את החסר, וברור שכולנו עומדים מאחוריו. אנחנו רוצים את הכי טוב עבורו ומשחקים גם בשבילו. לכולנו כואב. ברמה האישית הוא מאוד חסר לי".

בהתייחסו למגמות של המירוץ לאליפות, אמר המגן המתקמבק: "את האנרגיות שלנו צריך להפנות לדרך שעלינו לעבור כדי לקחת אליפות, בלי לוותר על הקמפיין האירופי. אנחנו רוצים את כל התארים. נכון שהפועל חיפה עושה דברים יפים, ועדיין אנחנו לא צריכים להסתכל על קבוצות אחרות. אם נתמיד בגישה שבאנו איתה למשחק, הדברים יהיו תלויים רק בנו".

קפטן מכבי תל אביב, שרן ייני, היה מעורב בתקרית מביכה כשצעק בגסות על אחד מאוספי הכדורים במגרש, רק מפני שסבר שעיכב את החזרת הכדור בדקות שבהן קבוצתו חיפשה את שער השוויון. בסיום המשחק ניגש ייני לנער והתנצל לפניו על התנהגותו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי