ערן לוי ייעדר מול סכנין, דראפיץ': "יכולים לנצח גם בלעדיו"

שחקני נתניה חוגגים
שחקני נתניה חוגגים | דני מרון

במכבי נתניה השלימו את ההכנות למשחק (שבת, 16:00 בספורט4). גלזר ישוב לסגל, ורגוץ' בספק, ציפייה מקייטה וסבע להוביל את הקבוצה לניצחון. המאמן במסע"ת: "מעמדנו בקנטים 20 שנה". פלאח יחזור אצל המארחת

(גודל טקסט)
 במכבי נתניה ישלימו הבוקר (שישי) את ההכנות לקראת המשחק מחר באצטדיון בעכו מול בני סכנין (16:00 בספורט4), במטרה לחבר ניצחון שני רצוף ולשמור על המקום בצמרת הגבוהה.


צוות המאמנים סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה ערכו לשחקניהם עוד לפני האימון המסכם אסיפת וידאו על יריבתם הקרובה ואמרו: "סכנין היא קבוצה מסוכנת. אנחנו צריכים להיזהר בעיקר מהמשולש ההתקפי שלהם, פיראס מוגרבי, ישראל זגורי ושלומי אזולאי".




במסיבת העיתונאים לקראת המשחק אמר דראפיץ': "המשחק מול ק"ש לא היה כל כך טוב, אבל אחרי בית"ר ירושלים שלוש הנקודות היו מאוד חשובות. אני רואה פנים טובות של קבוצה מגובשת ולפעמים גם המזל הולך איתך. סכנין יריבה מאוד מסוכנת. ראינו אותם מנצחים את בית"ר ולא נופלים מהפועל חיפה. זו קבוצה שמחכה להתאושש, לקחת נקודות ולברוח מהתחתית. אני מקווה מאוד שזה לא יקרה נגדנו. אמרתי אחרי בית"ר שסכנין, ק"ש והפועל חיפה הן שלוש קבוצות ברמתנו שאנחנו צריכים להתמודד איתן על הפלייאוף העליון ולראות איפה אנחנו נמצאים".



דראפיץ'. פוגש יריבה על מקום בפלייאוף (אודי ציטיאט)


המאמן אמר על הרצון לייצר רצף ניצחונות: "יש לי ניסיון בצבירת נקודות ועברתי כמה שנים בליגת העל. אם אתה רוצה להיות בצמרת אתה צריך לנצח קבוצות שקרובות אלייך או עם תקציבים דומים. לא תהיה בצמרת אם תנצח את חיפה, ב"ש או בית"ר כי זה מתקזז. ככה קרה לי גם בבית"ר. צריך לראות איך אנחנו מתפקדים אחרי ק"ש ומעניין אותי לראות איך נגיע לסכנין, שתבוא בשיא הרצינות והמוטיבציה. המשחק הזה יכול לתת לנו ציון דרך כי אם ניקח נקודות נהיה במקומות שאנחנו רוצים להיות".


על מעמד המאמן וגל הפיטורים
: "מעמד המאמן בקנטים כבר 20 שנה וזה לא סוד. אחד הדברים שבגללו אנחנו לא מתקדמים זה כי זה הפך להיות בדיחה. כשאני ושי הגענו לנתניה לא היה לנו בעל בית, אבל המצב עצוב וזה לא צריך להיות ככה. כל אחד עושה פה מה שהוא רוצה ואין בכל מקום בעולם דבר כזה. אולי אנחנו יותר חכמים מכולם. האצבע על ההדק מאוד קלה".


מבחינת הסגל, ערן לוי, שהתקשה להשלים אימונים מלאים השבוע, לא יהיה בסגל שבוע שני רצוף, ובקבוצה מאוד מקווים שיוכלו להכשירו למשחק החשוב בשבוע הבא מול המוליכה הפועל חיפה. דן גלזר, שדווקא כן השלים אימונים מלאים, יחזור לסגל לאחר כחודש וצפוי להתחיל את המשחק על הספסל.



ערן לוי. שבוע נוסף ייאלץ לצפות מהיציע (אריאל שלום)


דראפיץ' התייחס להיעדרותו של ערן לוי: "גם כשניצחנו את אשדוד בלי ערן לוי, הוא חזר אחרי זה וניצחנו. מערן אתה מקבל דברים איכותיים כמו פס לגול, בעיטה ודברים כאלה. משחקנים צעירים אתה מקבל יותר התלהבות, אבל קצת פחות סדר. אם הצלחנו גם איתו וגם בלעדיו זה אומר שאנחנו קבוצה חזקה ובריאה ויש פה הרבה צעירים שיושבים על הספסל ויכולים לשחק וכל אחד מחכה לדקות שלו. זה מה שאופייני לי ולשי, בכל קבוצה שאימנו לכל שחקן הייתה הרגשה שהוא יכול לשחק בכל מצב. אתה מחזיק את כל הקבוצה באש ואז האימונים הופכים להיות אינטנסיביים ואנחנו מאמינים באימונים טובים. אנחנו רואים גם אכזבות משחקנים שלא בסגל. ראינו שבן צעירי לא היה בסגל מול בית"ר ופתאום פתח מול ק"ש. אין פה אפליות. יש פה 20 שחקנים שיכולים לשחק".


המאמן גם הוסיף על אלחסן קייטה: "זה חלוץ שרצינו ואני חושב שהכדורגל הישראלי צריך. בחור טוב, גיל נכון, עם הרבה שנים באירופה ומכיר את המנטליות מאירופה. קיבלנו את החלוץ שרצינו. היום הוא מאוד דומיננטי במשחק שלנו ויש לנו עוצמות איתו. יש לו כמה סגנונות משחק והוא מאוד מגוון. יש לנו עוד כמה זרים לא רעים".



אלחסן קייטה. "זה החלוץ שרצינו" (דני מרון)



מבחינת ההרכב, בנתניה מאמינים שהרכב מנצח לא מחליפים, כאשר בצוות המקצועי מקווים לתת את הקרדיט לאותם 11 שפתחו בניצחון בשבוע שעבר מול עירוני ק"ש – הבלם ברנקו ורגוץ' סובל מכאבים בקרסול ולא תורגל בהרכב בחלקו הראשון של האימון, כאשר אם לא יהיה כשיר דודי תירם שתורגל במקומו יפתח. בקבוצה מצפים מאלחסן קייטה ודיא סבע להמשיך את הכושר המצוין בו הם נמצאים. "בני סכנין קבוצה מצוינת ולשחק במיוחד אצלם בבית זה קשה. אם אנחנו רוצים להישאר בצמרת הגבוהה אנחנו חייבים להמשיך בקו הזה שאנחנו נמצאים בו", אמר שחקן במועדון.


בעניין אחר, בית הדין של ההתאחדות לכדורגל הטיל על הקבוצה קנס כספי של 4,000 שקלים באשמת השלכת שקית הגרעינים על הקוון במשחק מול בית"ר ירושלים. כזכור, כפי שפרסמנו ביום שלישי האחרון, בנתניה מצאו את משליך הגרעינים באמצעות מצלמות אצטדיון טדי ומשטרת מרחב מוריה והחלו בסדרה של פעולות (שלילת מנוי, תביעה אזרחית והרחקתו ממשחקי הקבוצה) כנגד אותו אוהד. הדיין, נועם לובין קיבל את מאמצי נתניה ועל-כן הושט על הקבוצה עונש קל יחסית.


בני סכנין: "אסור לנו להפסיד למכבי נתניה"

בני סכנין ממשיכה את הכנותיה לקראת המשחק הביתי מול מכבי נתניה ובמהלך הימים האחרונים עסקו בקבוצה בפרידה מעוזר המאמן אלדד שביט, שעבר להפועל עכו, אבל כבר אתמול שוחח מאמן הקבוצה פליקס נעים עם שחקניו ודיבר על מכבי נתניה. בסכנין הביעו חשש גדול למשחק בגלל ההפסד הביתי במחזור האחרון להפועל חיפה. בקבוצה אמרו הבוקר: "אנחנו לא רוצים ליצור כדור שלג שלילי ולכן כולם מבינים שאסור לנו להפסיד לנתניה. הם קבוצה טובה, אבל גם אנחנו לא פראיירים". 


רק באימון המסכם הבוקר יחליט נעים לגבי ההרכב שיפתח במשחק, כאשר הכוונה להמשיך בשיטת שלושת הבלמים. נראה כי נעים יחזיר להרכב את הבלם סארי פלאח שחוזר אחרי פציעה ארוכה שהשביתה אותו מפתיחת העונה. המגן עלי עותמאן יפתח על חשבונו של מוחמד זבידאת והקפטן חאלד חלאיילה יחזור להרכב. נעים מתלבט מי יירד לספסל כדי להחזיר את חלאיילה וזאת בשל בעובדה שאייהב גנאיים הרשים מול חיפה ואילו סגס תאמבי נמצא בירידה במחזורים האחרונים.



נעים. התלבטויות אחרונות בנוגע להרכב (עדי אבישי)


פליקס נעים אמר לקראת המשחק: "היה לנו הפסד כואב מול הפועל חיפה. בניגוד למשחקים אחרים בתחילת העונה אז מול חיפה השחקנים הפנימו שאנחנו רוצים שגם המחצית הראשונה שלנו תהיה טובה כמו המחצית השנייה. לצערי בכדורגל כמו בכדורגל יש מצב אחד שמספיק וחיפה ניצלו".


ומה היה לו לומר על היריבה? "מדובר באחת הקבוצות האטרקטיביות בליגה. יש לה מאמן שעובד איתה כבר שנתיים וקל להם יותר להגיב במשחק. נתניה מאוד אגרסיבית ומסוכנת בהתקפות מעבר. אנחנו מנסים להתאים את עצמנו כלפי היריב. עבדנו כל השבוע מבחינה טקטית וערכנו מספר שיחות אישיות".


הרכבים משוערים
הרכב בני סכנין: מחמוד קנדיל, עלי עותמאן, סארי פלאח, אברהם פאס, מארון גנטוס, וונדרסון, אייהב גנאיים, חאלד חלאיילה, ישראל זגורי, פיראס מוגרבי, שלומי אזולאי.


מכבי נתניה: דני עמוס, ויקי כחלון, טים הויבך, ברנקו ורגוץ' (דודי תירם), בן צעירי, ניקו אולסק, עלי מוחמד, אביב אברהם, דידייה קוגבניה, דיא סבע, אלחסן קייטה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי