מנספורד: העדיפות הראשונה של גולדהאר היא לחזק את מכבי ת"א

מנספורד
מנספורד | אודי ציטיאט

"גולדהאר וג'ורדי קיבלו את ההחלטה הטובה למועדון", "קרויף כמאמן? טעות לזלזל בו", "אין קונספירציה לגבי מקלארן", "לא הסכמנו לשלם סכומי עתק על עטר". המנכ"ל בראיון מיוחד לקראת עכו (20:10, ספורטHD1). צפו

(גודל טקסט)

הוא החל כסוכן שחקנים, הפך לאחד המנהלים הצעירים בתולדות הכדורגל האנגלי, ואפילו ניהל את לידס. כל אלה היוו רק הקדמה לתפקידו כמנכ"ל סיר הלחץ של מכבי תל אביב. ובתקופה הקשה מזה שנים, לאחר התבוסה באסטנה וההפסד להפועל באר שבע, התיישבנו לשוחח עם בן מנספורד ולדבר על הכול: על ג'ורדי קרויף, מיטש גולדהאר, על הסוכנים ששולטים בכדורגל ועל ישראל. הכל מנקודת מבט אנגלית ייחודית. אבל לא נברח מזה, אנחנו כאן ונשמח לדבר על כל מה שקשור למכבי.


אני מניח ששמעת על ההיסטוריה הקרובה של מכבי תל אביב, 6-5 השנים האחרונות. זה כנראה השבוע הכי קשה של מכבי תל אביב בחמש השנים האחרונות. איך אתה מסכם את השבוע הזה מנקודת מבט ניהולית?

"אנחנו רואים עצמנו כקבוצה הכי בכירה, הכי מקצוענית והכי מצליחה מבחינה היסטורית בישראל, כך שהיכולת הלא טובה בשני המשחקים נגד אסטנה ונגד באר שבע, זה לא מקובל עלינו. נדמה לי ששרן השתמש במילים "לא מקובל", ג'ורדי השתמש במילים 'לא מקובל'. זה קשה, אבל אנחנו נמצאים כאן, במועדון כמו מכבי, כי אנחנו מאמינים ביכולת המשותפת שלנו כקבוצה להצליח, אז אמנם זה קשה, אבל אנחנו מאמינים שנצא מזה".

לפי דעתך, מה השתבש עד כה?
"תשמע, אני חושב שאנחנו צריכים לכבד את האוהדים שלנו ושתי ההופעות האלה לא מקובלות עלינו אבל הן רק שתי הופעות מתוך 23 משחקים ששיחקנו השנה עד כה. אז צריך לכבד ולהגיד שזה לא מקובל, רמת היכולת והתוצאות האלה, אסור שיימשכו ואני בטוח שכולם הגיעו דרוכים למתחם האימונים, נכנסו למשרדים ואנחנו נעבוד ביחד כדי לוודא שהמצב ישתנה ושנגשים את השאיפות שלנו".


פתח הכול. מנספורד (אתר רשמי) 

אתה מאמין או חושב שהבעיה היא רק בשני המשחקים האלה?
"אני חושב שאחרי ששיחקת 23 משחקים, הגענו לגמר הגביע בשלוש השנים האחרונות וכשאתה מסיים עונה מאוחרת בסוף מאי, כשאתה חוזר להכנות לעונה ב-16 ביוני, כשאתה מתחיל את העונה ב-29 ביוני, כשיש לך כמות גדולה של שחקני נבחרות, אלה לא תירוצים, אבל בשנתיים האחרונות שיחקנו המון כדורגל, וכמה מהשחקנים הטובים יותר שלנו, כולל השחקנים הבינלאומיים, פצועים כרגע. אז מקובל עליי שהאוהדים לא מרוצים משתי ההופעות האחרונות, אבל לא ארחיק לכת ואומר שיש לנו בעיה מתחילת העונה, אני חושב שאם תראה את המשחקים שבהם זה כן התחבר לנו, היכולת נגד מכבי חיפה, המשחק מול ויאריאל, אני חושב שבסופו של דבר נתחבר ובאופן עקבי, אנחנו פשוט צריכים לבקש מהאוהדים קצת הבנה וסבלנות אחרי שני המשחקים האחרונים, אבל תהיו בטוחים שאיש לא יושב בחיבוק ידיים ומקווה לשינוי, כולם עובדים קשה כדי להבטיח שיהיה שינוי".

אבל אם היית צריך לשים את האצבע על דבר אחד, מה, לדעתך, חסר? האם זה עניין של מנטליות או משהו אחר?
"אני לא חושב שיש דבר מסוים אחד, אני פשוט חושב שכמה מהשחקנים המובילים שלנו פצועים, אחד או שניים קצת מתקשים להיכנס לכושר ולצבור ביטחון וכולנו צריכים להתאחד, לא נצליח אם לא נהיה מאוחדים, כדי להחזיר את השחקנים לכושר ולתת להם ביטחון. אני חושב שכשנתחיל להתחבר, כשיהיה לנו סגל מלא וכשיר, אני בטוח לגמרי, אני מסתכל על הסגל שלנו ואני חושב שיש לנו את השוער הטוב בליגה ויש לנו את קפטן הנבחרת, טל בן חיים, יש לנו את איתן טיבי, יש לנו את סיבלן באבין, איגור פיליפינקה, אופיר דוידזאדה הוא המגן השמאלי הטוב בישראל, בעיניי. אלי דסה, הוא חסר לנו כרגע, אם תתחיל לבדוק את השמות בקישור, אייל גולסה, חוסה רודריגס, שרן ייני, דור פרץ הצעיר, אני חושב שיש לו עתיד מזהיר".

אתם לא ממהרים לעשות שינויים כרגע.
"לחלוטין לא. אני חושב שההצלחה בחמש השנים האחרונות, לג'ורדי היה חלק נכבד בה, מערכת היחסים בינו לבין מיץ' וג'ק חשובה מאוד וגם לה היה חלק בזה. המועדון הצליח בזכות החלטות הגיוניות שהובילו להצלחות גדולות, בהשוואה למצב שבו מיץ', ג'ק וג'ורדי קיבלו את המועדון. בואו נימנע מתגובות מידיות, בואו לא נשפוך את התינוק עם המים, כמו שאומרים באנגליה".


"לא נשפוך את המים עם התינוק". על קרויף (דני מרון) 

האם דיברת עם מיץ' לאחרונה, בימים האחרונים, בשבוע האחרון?
"דבר אחד שאני יכול להבטיח לכולם הוא שמיץ' מחויב ב-100 אחוז למועדון הזה. כשאנשים רוכשים מועדון כדורגל, הם עושים זאת כי אכפת להם מהמועדון וכי הם רוצים שהוא יצליח ואין ספק שיש למיץ' חיבור עם מכבי. עם זאת, הרבה אוהדים אולי מאוכזבים מכך שהם לא רואים אותו בישראל ובנוסף, הם לא שומעים ממנו, במיוחד בתקופה הרעה הזאת. כן, תראה, אני יכול להבין למה האוהדים חשים ככה וחשוב לי כרגע, כנציג שלו, להבהיר להם שהוא מחויב לחלוטין למועדון. הוא צופה במשחקים, הוא בקשר רציף עם ג'ורדי ואיתי, אבל חייבים לכבד את העובדה שאנשים רוכשים מועדונים כי הם נחלו הצלחה משמעותית בתחום עסקי מסוים או באורח חיים מסוים ומיץ' איש עסקים מצליח מאוד, אחרת הוא לא היה יכול לתמוך במכבי כפי שהוא תומך. אבל אני יכול להבטיח לכם שלמרות כל מה שעובר על מיץ' בעולם העסקים, הוא תמיד עונה להודעות, הוא תמיד עונה לטלפונים".

בוא נדבר קצת על ג'ורדי קרויף. הוא עשה המון עבור המועדון, אבל אם נסתכל על השורה התחתונה, בקיץ האחרון, המועדון הכי גדול בישראל נתן לאדם שלא אימן מעולם בחייו, מלבד כמה משחקים בעונה שעברה, את תפקיד המנג'ר. אתה לא חושב שזה סיכון גדול מבחינת המועדון?
"אני חושב שג'ורדי העביר חמש שנים בתל אביב, במכבי, והרוב המוחלט מחמש השנים האלה היה מוצלח מאוד ואפילו בשנתיים האחרונות, כשלא זכינו באליפות, פספסנו אותה בנקודה, העפלנו לגמר הגביע בשנתיים האחרונות, שיחקנו באירופה בארבע מחמש השנים האחרונות ובשנתיים האחרונות, הגענו לשלב הבתים בליגה האירופית, אפילו שלא זכינו באליפות או בגביע, כך שג'ורדי מכיר מצוין את הכדורגל הישראלי והוא מכיר מצוין את החבר'ה בחדר ההלבשה, אז כשג'ורדי ישב לדבר עם מיץ' בסוף העונה, אני בטוח שהם דיברו בצורה פתוחה וכנה מאוד, ושניהם טיפוסים דינמיים ומצליחים מאוד שאכפת להם מאוד מהמועדון, והם קיבלו את החלטה הנכונה עבור מכבי, עבור ג'ורדי ועבור מיץ' לעשות את הצעד הזה קדימה".

אבל אתה יודע, במיוחד מהכדורגל האנגלי, שההבדלים בין מנהל מקצועי למאמן של קבוצה, זה עולם אחר.
"אולי. ג'ורדי היה כמנהל מקצועי, הוא היה כאן כל יום, הוא צפה בכל משחק, הוא היה מעורב בגיוס שחקנים, הוא היה מעורב ברוב השיפורים המקצועיים, מדע הספורט, הטיפולים הפיזיותרפיים, התשתיות. הוא גדל באחת ממשפחות הכדורגל המפורסמות ביותר, אז אני חושב שלומר שהוא לא מוכן ושאין לו רקורד כמאמן ראשי, זו תהיה טעות וזלזול בג'ורדי".


תמיד זמין. גולדהאר (עדי אבישי) 

ספר לנו קצת על סטיב מקלארן. מה תפקידו במכבי תל אביב? כי יש המון בלבול בעניין הזה.
"אני לא חושב שיש בלבול מבחינתנו, אבל אני חושב שג'ורדי לא היה עושה שום דבר שהוא לא רוצה לעשות, אני בטוח שכולם, האוהדים והתקשורת הישראלית, כבר הבינו את זה. אז כשג'ורדי רצה לבנות את הצוות המתאים שיתמוך בו כמאמן ראשי, הוא חיפש סביבו ומה שג'ורדי אמר הוא נכון. הוא תמיד היה בקשר עם סטיב, אחרי שלוש שנים שעבד תחתיו במנצ'סטר יונייטד כשחקן, אני חושב שהם דיברו בעבר על הזדמנויות לאימון כמנהל מקצועי ומאמן ראשי. זה היה ברור מהרגע שסטיב נחת כאן כדי להעיף מבט במקום והם דיברו ביניהם, שיש יחסים טובים ביניהם, ואז סטיב חזר הביתה, התייעץ עם המשפחה, הוא אמר להם שהוא רוצה מאוד להצטרף לג'ורדי ולעזור לו בעבודתו במכבי והגענו לכדי סיכום. זה היה ג'ורדי שראה בסטיב את התוספת המתאימה לדני פויאטס ולשאר הצוות המקצועי, צוות מדע הספורט והמטפלים, וג'ורדי וסטיב מכירים זה את זה מזמן, עוד מהתקופה במנצ'סטר, כך שאין כאן שום תאוריות קונספירציה".

איך אתה מסכם את חלון ההעברות הנוכחי של מכבי תל אביב?
"כי זה נראה מבחוץ שיש המון עסקאות תקועות והמון שחקנים הגיעו מאוחר. אני חושב שאם תבדוק עכשיו, סטטיסטית, יותר מ-80 אחוז מהעסקאות מתבצעות באוגוסט, אני לא חושב שזה ישתנה בקרוב. אז צריך להישאר רגוע ושקול ככל האפשר כדי לבצע את העסקה הנכונה במועד הנכון ובמחיר הנכון עבור המועדון שלך ואין סיכוי שנשלם מחיר מופרז עבור שחקנים, הרגשנו שאנחנו יודעים מה ערכם של השחקנים שאותם איתרנו ודבקנו בו".

דיברת על מחירים מופרזים. זה משהו שהשתנה במכבי תל אביב?
"לא, פשוט לא הסכמנו לשלם יותר מהדרוש עבור שחקנים".

כי בעבר, מכבי תל אביב כן שילמה ביוקר.
"זו דעתך, קשה לי להגיב על זה, אני חושב שאני מנסה לומר שלא הסכמנו לשלם סכום אסטרונומי עבור אלירן עטר".


"לא הסכמנו לשלם מחיר מופרז". על עטר (דני מרון) 

בן, אני רוצה לדבר קצת עליך. איך הגעת לישראל? איך נוצר הקשר עם מיץ' גולדהאר?
"כן, תראה, עד כמה שהבנתי, מרטין ביין עזב בתום העונה קודם לכן, אני חושב שלמזלנו, התברכנו בהנהלה בכירה מוצלחת במשרד. אז המועדון חיכה בסבלנות עד שמצא, לדעתי, את המנכ"ל הכי טוב שניתן. אבל אני חושב, אם לדבר ברצינות, שידעתי על חילופי הבעלים בלידס, חיפשתי לעצמי אתגר חדש. עבור הבריטים, במיוחד האנגלים, שחקנים, מאמנים או מנהלים, קל להם מאוד להישאר באנגליה. קל מאוד להישאר באנגליה, כי יש לנו ארבע ליגות מקצועניות, ליגה מקצוענית חמישית בסקוטלנד, אפילו הליגה החמישית באנגליה היא כמעט מקצוענית במלואה, זה קל. בגילי אז, 37, רציתי מאוד הזדמנות לחוות כדורגל אירופי, בארגון מקצועני ביותר עם בעלים נלהב. אני צעיר, רעב מאוד, שאפתן, ורוצה לנצח והייתי להוט להגיע לכאן ולקדם את המועדון, כך שמבחינתי, זה היה רגע מצוין להחליט שאני רוצה לבחון ולאתגר את עצמי מחוץ לעולם הכדורגל האנגלי שהכרתי היטב והיה לי נוח בו".

אז אחרי ארבעה חודשים בישראל, מה ההבדל בין הכדורגל הישראלי לאנגלי, לא רק על המגרש אלא גם מבחינה ניהולית?
"באירופה, מאגר השחקנים שממנו אתה יכול לגייס הוא עצום. אנגליה יכולה להנחית שחקנים בעלי דרכון של האיחוד האירופי, זה מעניק לך מאגר גדול בהרבה לגיוס לעומת כאן, עם שישה זרים בסגל של 18, חמישה על הדשא מתוך 11. אז זה הבדל אחד עיקרי והפירוש שלו הוא שהחשיבות בגיוס השחקנים הכי טובים שאפשר לישראל גדולה במיוחד, ואילו בפרמיירליג, כיום, פחות מ-30 אחוז מהשחקנים הם אנגלים. אני חושב שהכיסוי התקשורתי של הקבוצות הגדולות בישראל דומה מאוד לקבוצות הגדולות באנגליה, רק שאנחנו לא מקבלים 100 מיליון ליש"ט מזכויות השידור. אז זה ההבדל. התשתית, פיתוח הנוער, סוגיית השירות הצבאי, אני מכבד מאוד את האופן שבו ישראל מנהלת את ענייני המדינה ומדוע היא מגנה על עצמה ואיך, אבל אני חושב שכשאתה מאבד שחקנים. באנגליה הם עוזבים את בית הספר בגיל 16, הם חותמים על מלגה לשנתיים, הם נמצאים שם שבעה ימים בשבוע, 52 שבועות בשנה ומתפתחים בשורות האקדמיה ואז הם עולים לקבוצה עד גיל 18 ועד גיל 23 או שמשאילים אותם. אז אני חושב שיש כמה הבדלים, מבחינת המעמד של הזרים, המעמד של הצעירים, הכסף שנכנס משידורים והפן המסחרי שמתלווה לזה".

איך אתה מסכם או מתאר את אנשי העסקים הישראלים בכדורגל?
"טוב, אחרי שדיברנו על עסקת עטר, זה לא קל, אבל אני נהנה מזה, אני נהנה מזה. אני חושב שהם מאוד אכפתיים, הם אוהבים להביע את דעתם, לפעמים אתה צריך לצעוק קצת יותר חזק בפגישות כדי שישמעו אותך, בניגוד לבריטניה. אבל ברצינות, אני נהנה מזה, אני לא רואה בזה שוני מיוחד. בכדורגל, כולנו רוצים לנצח אבל לא כולנו יכולים לנצח. אנחנו לא בוטחים בעמיתים שלנו, יש לנו דבר נפלא שנקרא 'סוכני כדורגל' שפועלים בענף שלנו ומקשים על ביצוע עסקאות בזמן, כי הם נלחמים למען הלקוח שלהם עד השקל האחרון או האירו או כל מטבע אחר, אז אני נהנה מהחוויות שעברתי עד כה במשא ומתן מול אנשי עסקים מקומיים".


מצדיק את הקהל (דני מרון) 

הם טובים יותר בעסקים או בהבנה של כדורגל?
"תראה, אני לא יכול לדבר בשם 13 בעלי המועדונים האחרים בליגה, אבל כל אחד עם הסיפור שלו . אתה רואה מועדונים שבהם הבעלים בוחרים שחקנים והרכבים ומועדונים אחרים שבהם הם פחות מעורבים, אבל תשאל את 13 הבעלים האחרים אם הם מבינים בכדורגל במקום שאני אגיד אם הם מבינים בכדורגל".

האם כסף קונה אליפויות בכדורגל?
"אתה לא יכול להצליח אם הבעלים, ההנהלה, הצוות המקצועי, השחקנים והאוהדים לא מגובשים, אני חושב שקשה מאוד לעשות את זה. שחקנים טובים עולים יותר, מן הסתם, אז כן, זה אפשרי, אבל העניין הוא לגרום לכל העסק להתחבר ובסופו של דבר. לשפוך עוד ועוד כסף לא יפתור בעיות בלי מבנה, בלי תוכנית ברורה לקידום המועדון ולא תמיד הוא יקנה הצלחה מידית. אני חושב שבסופו של דבר, יכולת הגיוס חשובה ושחקנים טובים לא זולים".

מאז 2012, מכבי החליפה שמונה מאמנים. אתה חושב שזה בריא למועדון?
"אני חושב, ואני לחלוטין מסיר כאן אחריות מעליי, אבל קשה לי להגיב לזה, אני חושב שכשאתה בוחן את ההישגים של המאמנים האלה לפני שהגיעו לכאן, ההישגים שלהם כאן וההישגים שלהם לאחר מכאן. אני חושב שמלבד אחד או שניים, העובדה שמאמנים אירופיים בכירים הגיעו למכבי והצליחו בה, והמשיכו לליגות גדולות וטובות יותר. אני חושב שקשה לבקר מינויים כאלה".

וידאר קיארטנסון, כמה זמן תצליחו להשאיר אותו, לדעתך?
"אם אתה מתרכז בסטטיסטיקות, כגוף שעוסק בגיוסים באירופה, אתה לא יכול להתעלם מהבחור הזה שישתתף בגביע העולם ומבקיע שערים. זה טוב שהוא מבקיע שערים, הוא מבקיע שערים נהדרים, הנגיחה נגד בני יהודה לפני כמה ימים, הוא פשוט חלוץ שמבקיע שערים ולכן הוא תמיד יעורר עניין. אני חושב שנצטרך לבדוק את זה, אם וכאשר מישהו יגיש הצעה משמעותית וראויה".


אין סעיף. קיארטנסון (דני מרון) 

אתה רוצה לתת לנו מספר כרגע?
"לא, אני לא אתן מספר כרגע, כי אנחנו רוצים לנצח ואנחנו רוצים שהשחקנים הכי טובים יישארו במכבי. אני חושב שננהל את השיחה הזאת אם וכאשר זה יקרה, זו תהיה שיחה פרטית. אבל יש לנו מזל שיש לנו בעלים תומך שיקבל את ההחלטה הנכונה בזמן הנכון והעדיפות הראשונה היא תמיד מכבי, לא לחזק קבוצה אחרת".

התחלת את דרכך בכדורגל כסוכן, נכון?
"כן, עבדתי חמש שנים כעורך דין, עבדתי בעיקר בעניינים שקשורים לחוקי ספורט ולייצוג שחקנים ואז עזבתי לטובת 'ווסרמן', עבדתי שם שש שנים כסוכן, כן".

ויש כיום ביטוי שאומר, "הסוכנים שולטים בעולם הכדורגל". הסוכנים הם אלה שמושכים בחוטים. אתה חושב שזה נכון?
"אני חושב שכיום יש כל כך הרבה כסף בכדורגל המקצועני, כך שסוכנים יכולים לקנות טלפון נייד, לשכור ריינג' רובר שחורה ולהתחיל לייעץ לצעירים נוחים להשפעה מרקע מסוים, והכל יכול להתקדם מהר מאוד. אז אני חושב שסוכנים טובים צריכים למלא את תפקידם. אני חושב שהבעיה כיום, אם תעקוב אחרי האופן שבו זה נעשה, עקבתם אחרי זה כאן, אבל האופן שבו פיפ"א פשוט אמרה, 'זהו זה'. ניסינו להטיל רגולציה על סוכנים, ניסינו לדרבן את ההתאחדויות הלאומיות לחוקק חוקים ותקנות לגבי סוכנים. אבל למעשה, 70 אחוז מהעסקאות, אני חושב שזה נתון של פיפ"א, מבוצעות על ידי סוכנים לא מורשים. בעיניי, יש שלושה סוגי סוכנים: אלה שעוסקים בזה למען עצמם. 'זו העמלה שלי, אם אתה רוצה את השחקן, תדאג לי ואביא אותו אליך'. אלה שאומרים לך את זה, אתה יודע איך הם יתנהגו ואתה יכול להתמודד איתם. יש את אלה שפשוט עושים כמיטב יכולתם עבור הלקוחות שלהם, הם רוצים לסגור חוזה עבור השחקן, לעזור לקבוצות לקבל שחקנים ורק בסוף לדבר על העמלה. ויש המון באמצע שאומרים לך שהם החברים שלך, שהם רק רוצים לעזור לך ולמכבי, ואתה יודע היטב שזה לא נכון. אז אני חושב שלסוכנים טובים יש תפקיד למלא בכדורגל, אני חושב שהכסף בכדורגל כיום, פירושו שסוכן שיש לו אינטרס כלכלי להעביר שחקן והוא מתחיל להעביר את השחקן בשביל 300, 400, 500 אלף בשבוע לפעמים. אלה המספרים בימינו, ואתה יכול לצאת לפנסיה אחרי עסקה אחת. זה באמת יעמיד למבחן את היושרה והאתיקה של אותם אנשים והתקשורת גורמת לך להבין שרוב הסוכנים ימעדו בנקודה הזאת".

למה אתה בכדורגל?
"אני פשוט אוהב את זה. אני חושב שבילדותי פשוט נהניתי להיות חלק מקבוצה ואהבתי כדורגל, המשפחה שלי ספורטיבית מאוד, גם אבא וגם אימא, לא הייתה לי ברירה, לקחו אותנו ל'אפטון פארק' של ווסטהאם כבר בגיל צעיר ואני חושב שאני בר מזל וצנוע מספיק לכבד את העובדה שהתמזל מזלי להפוך את האהבה שלי לכדורגל למקצוע. ברגע שהבנתי בבית הספר שלא אהיה עומר אצילי הבא או שחקן איכותי אחר, התחלתי לחשוב איך אמצא דרך לעבוד בכדורגל, אז הוצאתי תואר במשפטים כי חשבתי שזה ייתן לי רקע יציב בכל תחומי החיים וצפיתי ב'ג'רי מגווייר' וחשבתי לעצמי, כן, אשמח להראות לאנשים את הכסף, בשילוב ההיבט המשפטי והמסחרי ונקודות החוזק באופי שלי".


שום קונספירציה. מקלארן ופויאטס (דני מרון) 

אז אנשים הראו לך את הכסף?
"לא, אני הראיתי להם את הכסף. זאת הבעיה, זאת הבעיה. אני בטוח ששחקנים עדיין זוכרים אותי בחיבה. אז כן, פשוט אהבתי כדורגל, ספורט והחלטתי למצוא פרנסה בספורט וכמובן שבגיל 25, 26, התחלתי לעבוד ב'ווסרמן', ובגיל 33 הפכתי למנכ"ל הכי צעיר באנגליה, בליגת המשנה עם ברנסלי. כן, היה לי המון מזל".

אם נחזור לדבר על מכבי תל אביב, אתה חשוב שהדבר החשוב ביותר מעתה והלאה, במיוחד בחודש-חודשיים הקרובים, הוא סבלנות? אתם לא ממהרים לשנות?
"לא, אנחנו רק רוצים שכולם, אתה יודע, אנחנו קבוצה, ואם נישאר מגובשים כקבוצה. תשמע, אנחנו טועים, כולנו עושים טעויות יום אחרי יום, החוכמה היא ללמוד מהן ולא לחזור על אותה טעות פעמיים. כרגע, הכל מתפקד היטב ואנחנו עובדים ביחד בכיוון הנכון, בואו נעבוד עם הסגל הקיים, עם השחקנים והצוות הנוכחיים ונשפר את המצב לפני שנשקול שינויים".

אני רוצה לשאול אותך מספר שאלות ואתה צריך לענות את התשובה הראשונה שעולה לראשך בלי לחשוב יותר מדי. מה התכונה שאתה הכי אוהב בך?
"אני מניח שהאנרגיות והרצון להצליח".

ומה המגרעה הכי גדולה שלך?
"מדבר יותר מדי".

מהו אושר בעיניך?
"לראות את השחקנים אחרי משחק, מתחברים עם האוהדים וחולקים את ההצלחה איתם. כשראיתי אחרי המשחק נגד אלטאך שהשחקנים נשארו שם זמן רב, זה בעיניי, בפן המקצועי, אושר עילאי, לראות את כולם מתחברים וחוגגים עם האוהדים וחולקים את ההצלחה עם כולם, זה אושר מקצועי בעיניי".

ומתי אתה אומלל?
"כשאנחנו מפסידים".

מי הגיבור שלך בחיים האמיתיים?
גיבור. אני חושב שגיבורים ואגדות הן שתי מילים שמשתמשים בהן יותר מדי בספורט מקצועני. אני חושב שכשאתה רואה אנשים שיוצאים מהמיטה מדי יום ועובדים בעבודות מדהימות, אם תסתכל על רופאים, אחיות, שוטרים, משרתים בכוחות הביטחון שקמים מדי יום כדי לעזור ולהגן, אני חושב שהם גיבורים אמיתיים".


אין שינוי באופק. מקלארן וקרויף (דני מרון) 

מה הדבר השנוא עליך יותר מכל באנשים?
"השנוא עליי מכל, אתה נכנס עמוק, מה? אני אוהב לראות אנשים שגאים בעבודה שלהם. אני אוהב אנשים שמגיעים ראשונים למשרד ויוצאים אחרונים, הטלפון זמין 24 שעות ביממה, אנחנו עובדים בכדורגל, זאת אהבה, זאת דרך חיים, זה יותר מעבודה. אני חושב שאנשים שלא עובדים בגאווה, שלא מבינים כמה מזל יש להם שהם עובדים בכדורגל, זה ממש מרגיז אותי".

אם יש גן עדן, מה אלוהים יגיד לך כשתגיע לשם?
"תהיה בשקט. תהיה חיובי אבל תן לאנשים איזה לילה שקט מדי פעם".

מה דעתך על הנהיגה בישראל?
"כן, וואו. חזרנו הביתה לכמה ימים בפגרת הנבחרות באוקטובר, חברתי, בת', אמרה לי, 'אל תנהג באנגליה כפי שנהגת בישראל, אחרת מישהו יירה בך'. זה כיף, זה כיף, אני נהנה מזה, למדתי לחפש בכל מכונית שנכנסתי אליה איפה נמצא הצופר, לפני כל חלק אחר, אז כן, זו חוויה ואני מניח שזאת הסיבה שחיפשתי מקום מגורים קרוב למשרד, כדי שלא אצטרך לנהוג כל הזמן".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי