יורים לכל הכיוונים: ליגת העל מודל 2017/18 פוריה מתמיד

אלירן עטר
אלירן עטר | אריאל שלום

הנתון בן 26 השנים שנשבר, קיבוע מעמדו של אלירן עטר, ההתאוששות של הפועל באר שבע וטוני וואקמה, ממוצע השערים הגבוה והיכן ממוקמת הפועל חיפה באירופה מבחינת אחוזי הצלחה? מספרי המחזור של רון עמיקם

(גודל טקסט)

1. מדהים, אבל כבר 26 שנה לא היה מקרה שבו הצליחו ארבעה שחקנים – עדן בן בסט, דיא סבע, אלון תורג'מן ואלירן עטר – להבקיע שלושער בתוך תשעה מחזורים בלבד. בעונת 1991/2 היו חמישה כאלה שהבקיעו שלושער עד למחזור השישי.

היה זה השלושער הראשון של עטר מאז שעשה זאת מול הפועל חיפה ב-15 בספטמבר 2012, ובסיום העונה גם סיים כמלך השערים. ומה שיותר מדהים: בעונה הזו כבש אבי ריקן את הצמד האחרון שלו עד השבוע, והוא עשה זאת (במדי בית"ר ירושלים) מול מכבי נתניה, חודשיים וחצי לאחר אותו השלושער של עטר.

אגב, עטר סגר את השבוע עם שערו ה-104 בליגה שהעלה אותו למקום ה-33 בטבלת מבקיעי השערים בליגה הראשונה מאז קום המדינה. בערב אחד הוא חלף על פני גיורא שפיגל, קובי רפואה ומשה סיני – הספק נאה למדי. הוא גם קפץ למקום ה-14 בין מבקיעי הליגה של מכבי ת"א מאז קום המדינה, כשהוא חולף על פני צביקה סטודינסקי ונצמד לשלום שיקווה עם 56 שערים צהובים.

קיבע את מעמדו. אלירן עטר
קיבע את מעמדו. אלירן עטר (דני מרון)

2. אבל לא רק עטר חגג ציון דרך השבוע. טוני וואקמה, שכבש צמד לרשת מ.ס אשדוד, השתחל לרשימת 200 הכובשים הגדולים בכל הזמנים, הפך לשחקן ה-215 בתולדות הליגה שמגיע ל-40 שערים ונכנס לרשימת 20 הכובשים הגדולים של הפועל באר שבע בכל הזמנים, עם 28 שערים, כשהוא דוחק משם את מרדכי נדן (נידם).

3. בכלל, 11 השערים שהובקעו במשחקי שתי הגדולות השבוע אינם מקריים. ממוצע השערים בליגה בתשעת המחזורים הראשונים עומד על 2.74, וזה מגיע אחרי שנתיים שחונות במיוחד.

4. להפועל ב"ש יש משחק חסר מול הפועל עכו. בהנחה שהייתה משחקת אותו בזמן ומנצחת, זה היה יוצר ראש חץ של שלוש קבוצות שצברו 20 נקודות ומעלה בתשעת המחזורים הראשונים. דבר כזה קרה לאחרונה רק בעונת 1995/6. מאידך, זה משפיע על כמות הנקודות בתחתית, שם שתי האחרונות עם ארבע ושלוש נקודות בהתאמה. בעונת 2010/11, הפעם האחרונה שהיה מצב כזה, היו לסכנין שתי נקודות ולהפועל רמת גן נקודה אחת בתום תשעה מחזורים.

ברק בכר
ברק בכר. חזק בצמרת (עדי אבישי)

5. הפועל חיפה סופרת כבר ארבעה ניצחונות רצופים, אירוע שלא קרה לה מאז עונת 2008/9, אז עשתה זאת בארבעת המחזורים הראשונים של העונה. הפרש השערים שלה – פלוס 13 – הוא הפרש שערים שלא היה לה מאז עונת האליפות, ואחוז ההצלחה – 85.2% – הוא ה-16 בטיבו בליגות אירופה, כשויקטוריה פלזן – יריבת הפועל ב"ש בליגה האירופית – היא המצליחה מכולם עם 100%.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי