אור דסה ימשיך בהרכב מכבי ת"א, אצילי או מיכה במקום בלקמן

אור דסה
אור דסה | דני מרון

המרענן הרשמי של הצהובים, שיפתח גם מחר (20:30, ישיר בספורט1 HD) מול רעננה, זוכה לתמיכה נרחבת בצוות המקצועי. אייל גולסה השלים אימון מלא. קורצקי יערוך את משחקו הראשון, אמבולה ושוקר צפויים לפתוח

(גודל טקסט)
מכבי תל אביב קיימה הערב את האימון המסכם לקראת המשחק מחר (ראשון) בליגה נגד הפועל רעננה, שיסיים את "תקופת ההתאוששות והחזרה למסלול", של המאמן ג'ורדי קרויף ושחקני הקבוצה לאחר ההפסדים נגד אסטנה והפועל באר שבע.


אחת מנקודות האור של מכבי תל אביב בשלושת המשחקים האחרונים מגיעה מההחלטה של קרויף להציב בגביע הטוטו נגד בני יהודה בהרכב הפותח את אור דסה. במועדון טוענים שהקשר הוא המרענן החדש של הצהובים ודסה ג'וניור הוא האחראי לשינוי וליכולת היצירתית שמקרינה על משחק הקו הקדמי של הקבוצה. דסה צפוי לעלות בהרכב גם במשחק מול הקבוצה של מנחם קורצקי.




הקשר אייל גולסה שכמעט לא שיחק העונה, קיים אימון מלא והוכיח כי התאושש מהפציעה הארוכה בברך. "הצוות המקצועי אמור למצוא במהלך הפגרה את החיבור בקישור הקדמי בין אור דסה לדור מיכה או לאייל גולסה", אמר גורם בסביבת המועדון. "לאחר המשחק נגד אסטנה נתלו בקבוצה באמירה ובסטטיסטיקה על 23 איומים לשער, מספרים שצמחו מאז הביא דסה בתנועה שלו מימין ומשמאל לעומק מהלכים התקפיים, ולא מסירות סרק ואיבודי כדורים כמעט בכל מהלך, עליהם היה קרויף מתלונן בסיום כל משחק".



אור דסה. עושה את ההבדל (אריאל שלום)


מכבי תל אביב הודחה מהליגה האירופית ונראה שלפחות העונה ההדחה תשחרר לחץ לקראת המשימה האמיתית של מיץ' גולדהאר להביא לקריית שלום את צלחת האליפות. קרויף החמיא לשחקניו באספת הקבוצה הקצרה שנערכה אתמול וטען שהיה לקבוצה משחק טוב נגד אסטנה, שהסטטיסטיקה אינה מטעה ושעל פי היכולת הזאת, התוצאות הטובות יגיעו בהמשך.


שחקנים בקבוצה שקיימו שיחות פרטיות על היכולת נגד אסטנה טענו שהקבוצה שיחקה את משחק המעבר וההתקפה הטוב ביותר העונה למרות שלא נכבש אפילו שער אחד: "זה היה משחק טוב יותר מאשר נגד מכבי חיפה. במצבים כאלה בכל משחק אחר, עם כמות איומים כזאת, היו נכבשים לפחות חמישה שערים".


המאמן ג'ורדי קרויף לא קיים אימון טקטי ואת ההרכב ישמעו השחקנים רק שעתיים לפני תחילת המשחק. ההולנדי ככל הנראה יערוך שינוי אחד בקו הקדמי מהמשחק מול הקבוצה הקזחית ביום חמישי.


בקבוצה רוצים לעבור בשלום את הפועל רעננה ולהחזיר להרכב את אלי דסה, חוסה רודריגס (השניים לא השתתפו באימון) ואייל גולסה. במועדון טוענים שלמרות שובם של הפצועים, יש כוונה לצרף בחודש ינואר אחד או שניים מבין ליאור רפאלוב או אלמוג כהן ולהשלים את רכישת כרטיסו של גדי קינדה לעונה הבאה. מסתמן שהסגל הרחב שיוביל לידי ישיבה ביציע של שחקנים בכירים בכל משחק, יחייב לשלוח להשאלה שניים או שלושה שחקנים לקבוצות אחרות, במידה שיגיעו שחקנים חדשים.



רפאלוב. בתוכניות של הצהובים (ערן לוף)


מסתמן כי הצוות המקצועי אינו מתכוון לערוך שינוי במערך, למעט שינוי בודד בהרכב לקראת הפועל רעננה, כשההתלבטות היא בין דור מיכה, ארון שוינפלד ועומר אצילי על חשבון ניק בלקמן. קרויף אמור להמשיך עם איתן טיבי וסילבן באבין ולהשאיר את טל בן חיים על הספסל, כשברק יצחקי, טינו סושיץ' ואיגור פיליפנקה שלא היו בסגל נגד אסטנה יתקשו להיכנס בחזרה לסגל.


אמבולה אמור לשוב להרכב רעננה (נדב צרפתי)
כמו בעונה שעברה, כשבמשחק הבכורה שלו בהפועל תל אביב פגש את מכבי תל אביב, כך גם מחר (ראשון, 20:30, ישיר בספורט1 HD) מנחם קורצקי יפתח את הקדנציה שלו בהפועל רעננה מול הצהובים.


אומנם עוד מוקדם לקבוע כמובן את השתלבותו של קורצקי בקדנציה השנייה במועדון, אך לפחות בשלבים הראשונים, ובאימונים נראה שזה עובד, כשהמאמן מקרין שמחה ורוגע. "זה מקום שהוא פרח בו. כל המערכת עוטפת ומחבקת אותו. הוא קיבל גם חוזה לעונה וחצי אז הוא רגוע", הסבירו בקבוצה.



מנחם קורצקי. המערכת מחבקת אותו (דני מרון)


במישור המקצועי, נראה כי קורצקי מתכנן שני שינויים בהרכב. הראשון, הוא שילובו של עמנואל אמבולה באגף שמאל בהגנה במקומו של ירדן כהן. האחרון קיבל את הקרדיט בשני המשחקים האחרונים, אך המאמן החדש נוטה להחזיר את המגן הזמבי לעניינים. בנוסף, שניר שוקר אמור לקבל את הקרדיט במרכז השדה על חשבון יובל טיטלמן. בגזרת הפצועים, רק הבלם עידו לוי, שטרם התאושש מהפגיעה בברכו, לא יעמוד לרשות המאמן. לוי ככל הנראה יידרש לעוד חודש וחצי נוסף של החלמה.


הרכבים משוערים
מכבי תל אביב: פרדראג ראיקוביץ', שרן ייני, סילבן באבין, איתן טיבי, אופיר דוידזאדה, אבי ריקן, כריסטיאן בטוקיו, אור דסה, עומר אצילי (דור מיכה) אלירן עטר, וידאר קיארטנסון. 


הפועל רעננה: תומאש קושיצקי, עדי נמני, בן והבה, מוחמד עלי קמארה, עמנואל אמבולה, רועי שוקרני, בן בנימין, שניר שוקר, מוחמד שכר, שמעון אבוחצירה, ג'ורדן פושה.

,

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי