צפו בתקציר: ואלסקיס סידר 2:3 מדהים לבני יהודה על בית"ר בדקה ה-89

שחקני בני יהודה חוגגים
שחקני בני יהודה חוגגים | עדי אבישי

החלוץ הליטאי, שכבש שער ניצחון מול פ"ת במחזור הקודם שתי דקות לסיום, עשה זאת שוב. בוזגלו הוסיף צמד (22 ו-60). פנדל מפוקפק של פריירה (33) ושער של כחילה (44) לא הספיקו לסדר מקום ראשון לבן זקן

(גודל טקסט)

בני יהודה היממה הערב (שבת) את בית"ר ירושלים עם 2:3 מדהים במושבה במשחק שנערך במסגרת המחזור העשירי בליגת העל. הכתומים, השיגו ניצחון שני ברציפות, כשבפעם השלישית העונה העניק להם שלוש נקודות עם הבאזר נריוס ואלסקיס.

החלוץ הליטאי, שבמחזור האחרון סידר 1:2 על מכבי פתח תקווה בדקה ה-88 וכבש את שער הניצחון בתוספת הזמן גם מול הפועל רעננה ב-0:1, עשה זאת שוב, הפעם בדקה ה-89. ולחשוב שחלק מהקהל הכתום קילל אותו מוקדם יותר העונה. בית"ר – שבמשחקיה הובקעו 39 שערים העונה (הכי הרבה בליגה) – מבחינתה איבדה הזדמנות פז לעלות למקום הראשון אחרי ההפסד של הפועל חיפה, כשאחרי פגרת השזרוע תגיע לטדי הפועל באר שבע. 

 



החבורה של בני בן זקן, שנעצרה אחרי שלושה ניצחונות ליגה רצופים, שוב ראתה כיצד ההגנה שלה קורסת (14 שערים מתחילת העונה). באשר למשחק, בן זקן החזיר ל-11 את עידן ורד, שחתם אתמול על חוזה חדש לשלוש שנים ושם סוף לסאגה בת השבוע. יחד עם זאת, המצב רוח של הקשר, שבישל את השער השני, התקלקל לאחר שהוחלף בדקה ה-78 אחרי פציעה במפשעה. 



נריוס ואלסקסיס חוגג. הוסיף גם בישול (עדי אבישי)


עוד לפני השריקה, הקהל המקומי הוציא עצבים על ההנהלה כשחלק מהאוהדים מחו כנגד ההנהלה ועודדו את השחקנים, זאת בשל ההחלטה של קברניטי המועדון להזיז את הקהל המקומי ממקום מושבו ושיכן שם את אוהדי האורחת. בסיום הקהל המקומי כבר קיבל סיבות לשמוח. 9,000 הצופים בפתח תקווה ראו את בית"ר, ללא דוד קלטינס הפצוע ב-11, פותחת בצורה מגומגמת. הכתומים, שאוהבים להסתגר ולעקוץ, עשו זאת בדקה ה-22.


אלמוג בוזגלו ניצל חוסר תיאום בין אנטואן קונטה למרסל הייסטר ונגיחה של ואלסקיס והכניע מקרוב את בוריס קליימן. האורחים יתאוששו מהר, קצת בעזרת השופט יגאל פריד. בדקה ה-33 השופט בן ה-25 הורה על פנדל, אחרי שקבע שאיתי שכטר הוכשל על ידי פז בן ארי, אף על פי שעל פי מצלמות הטלוויזיה נראה כי מדובר בהחלטה שגויה.



שחקני בית"ר ירושלים מאוכזבים. ספגו 14 שערים העונה (עדי אבישי)


קלאודמיר פריירה, שהפך לפנדליסט של הקבוצה במקומו של איתי שכטר אחרי שזה החמיץ ב-3:1 מול בני סכנין, אמר תודה לשופט והכניע את אמיליוס זובאס. בדקה ה-44 ורד נתן "מענק חתימה" לבית"ר. הקשר הנפלא, שבאמתחתו כבר חמישה שערים ומספר זהה של בישולים, הרים כדור קרן מצד ימין היישר לראשו של טל כחילה. הבלם, שזכה אשתקד עם המארחים בגביע, נגח למסגרת, זובאס, שהגיב מאוחר, רק ליטף את הכדור, והנה הושלם המהפך.


אבל גם לחבורה של יוסי אבוקסיס יש אופי. בדקה ה-60 מאור קנדיל פרץ באגף ימין ומצא בכדור רוחב את בוזגלו, שמקרוב לא נכשל והשלים צמד, 2:2. בית"ר ניסתה ללחוץ, אך לא הייתה מסוכנת ונעקצה שוב. בדקה ה-89, המחליף יונתן כהן, שעלה מהספסל בדקה ה-63, מצא בכדור רוחב את ואלסקיס וחלוץ נבחרת ליטא, או "מר מאני טיים" אם תרצו, המשיך מול שער חשוף פנימה. פלייאוף עליון? ביכולת הזו אל תופתעו אם תראו שם את החבורה התוססת של אבוקסיס.



הרכבים
בית"ר ירושלים: בוריס קליימן, עופר ורטה, טל כחילה, אנטואן קונטה, מרסל הייסטר, קלאודמיר פריירה, פול אדגר (אריק סאבו, 65), ז'אורז'יניו, עידן ורד (יעקב בריהון, 78), חן עזרא, איתי שכטר (יוסי בניון, 70).


בני יהודה:
אמיליוס זובאס, מאור קנדיל, איציק עזוז, עאיד חבשי, פז בן ארי, בן תורג'מן, סתיו פיניש, יובל אשכנזי, מאוויס צ'יבוטה (יונתן כהן, 63), אלמוג בוזגלו (מתן חוזז, 88), נריוס ואלסקיס.



אוהדי בני יהודה מוחים (עדי אבישי)



אוהדי בית"ר ירושלים (עדי אבישי)





מהלך המשחק

דקה 20: בית"ר שולטת, אך מתקשה להגיע למצבים מסוכנים. חן עזרא נכנס יפה לרחבה, אך ספק כדור הרוחב שלו ספק בעיטה לא הגיע לשום מקום.


דקה 22, 0:1 לבני יהודה: טעות נוראית בהגנת בית"ר אפשרה לאלמוג בוזגלו לכבוש. חוסר תיאום בין אנטואן קונטה למרסל הייסטר השאיר את אלמוג בוזגלו באחד על אחד מול בוריס קליימן, האח הצעיר למשפחת הכדורגל של ישראל לא נכשל.



אלמוג בוזגלו חוגג (עדי אבישי)


דקה 30: עדכון מהיציע. צעיף של בית"ר ירושלים הוצת ביציע של הזהובים, כח משטרתי נכנס למקום ופינה את הצעיף הבוער.


דקה 33, 1:1: בית"ר חזרה למשחק. איתי שכטר ספק הופל ברחבה על ידי פז בן ארי, שגלש בתוך ה-16. קלאודמיר פריירה, שהפך לפנדליסט של הקבוצה, אמר תודה לשופט יגאל פריד ודייק בפעם השנייה מהנקודה הלבנה העונה בשני נסיונות.



קלאודמיר פריירה כובש מהנקודה הלבנה (עדי אבישי)


דקה 44, 1:2 לבית"ר ירושלים: מהפך במושבה. עידן ורד, גיבור השבוע האחרון, הרים כדור קרן מצד ימין היישר לראשו של טל כחילה. הבלם, שזכה בגביע אשתקד עם הזהובים, נגח פנימה אחרי שאמיליוס זובאס הצליח רק ללטף את הכדור.


דקה 51: קונטה כמעט כיפר על הטעות שלו בשער של בני יהודה, כשנגח טוב מקרוב, אולם פספס במעט את מסגרת השער.



פול אדגר מול אלמוג בוזגלו (עדי אבישי)


דקה 60, 2:2: אלמוג בוזגלו עם צמד נפלא. מאור קנדיל פרץ מצד ימין והעביר כדור רוחב, שעבר את הגנת בית"ר. בוזגלו לא נכשל מקרוב שוב מול קליימן. 


דקה 67: בוזגלו כמעט השלים שלושער. החלוץ עבר את בוריס קליימן, אך מצא עצמו בזווית קשה והצליח לבעוט רק לקורה והחוצה.



אלמוג בוזגלו חוגג (עדי אבישי)


דקה 70: הקהל לא אהב את ההחלטה של בן זקן להוציא את איתי שכטר ולהכניס את יוסי בניון והגיב בקריאות בוז. שכטר לא השלים דקות באף משחק ליגה בו שותף. ורד קיבל את סרט הקפטן מהחלוץ המוחלף.


דקה 89, 2:3 לבני יהודה: איזו דרמה במושבה. המחליף יונתן כהן השלים מבצע נהדר עם כדור רוחב לנריוס ואלסקיס, החלוץ הליטאי- שניצח במחזור הקודם בדקה ה-88 את מכבי פתח תקווה – לא נכשל מול השער החשוף.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי