קלינגר: שיפוט נוראי, אם גולן אלקסלסי רימה זה חמור

ניר קלינגר
ניר קלינגר | דני מרון

מאמן הפועל חיפה, שנכנעה 2:0 לנתניה, תקף בחריפות את ריינשרייבר ואת השוער. דראפיץ': "היה כיף. אלחסן קייטה? הבחור התבלבל". אוסידון התלונן על הקוון בטענה שאיים עליו, איגוד השופטים: "לא היה ולא נברא". צפו

(גודל טקסט)

מכבי נתניה השיגה הערב (שבת) 0:2 מרשים על המוליכה הפועל חיפה, בקרב בין שתי הקבוצות המלהיבות והמרעננות של העונה. החבורה של סלובודאן דראפיץ', ששמרה על רשת נקייה בפעם השנייה העונה ושבוע שני ברציפות, הייתה הראשונה להנחיל לאדומים הפסד ראשון בליגה. גם המריבה הפנימית בין ערן לוי לאלחסן קייטה, על הזכות לבעוט את הפנדל הגבולי שפסק רועי ריינשרייבר בדקה ה-37, לא קלקלה את החגיגה.  אומנם מוקדם להגיד שמדובר בימים הגדולים של עודד מכנס ושות', אבל אין ספק שקיבלנו עוד חותמת הערב – מכבי נתניה היא קבוצת צמרת בליגת העל. 

לוי, שחזר לשחק אחרי שהתאושש מהפציעה, הבקיע בדקה ה-37 מהנקודה הלבנה כשאביב אברהם הוסיף בדקה ה-59. המשחק עצמו היה סוער, כשפרט לעימות בין שחקני נתניה על כדור העונשין מ-11 מטרים, שהביא את החלפתו של קייטה בהפסקה, לוי הספיק להתעמת עם גבריאל תמאש. עדן בן בסט, שעלה מהספסל, הורחק בדקה ה-74 באופן מעורר מחלוקת. 



תקרית יוצאת דופן התרחשה בסיום. דורון אוסידון צפוי להגיש תלונה במשטרה נגד עוזר הקוון דן אוצ'ניק. לטענת סגן נשיא הפועל חיפה, עוזר השופט אמר לו לפני המשחק "לא עברתי סלקציה אצלך אז אני אראה לך". אוסידון הזועם התלונן בפני צוות השיפוט ואף מתכוון כאמור להגיש תלונה במשטרה. בסביבתו של אוסידון אמרו כי מדובר בדבר חמור והוא אינו מתכוון לעבור על כך לסדר היום. אוסידון עצמו אמר: "הקוון אמר דברים חמורים וזה שווה תלונה". בנוסף ציין סגן הנשיא כי הוא שוחח כבר עם יריב טפר והוא מתכוון להגיש מחר תלונה מסודרת באיגוד השופטים".

איגוד השופטים הגיב: "הטענות של דורון אוסידון על חילופי דברים קשים בינו לבין הקוון דן אוצ'ניק לא היו ולא נבראו. השיחה בין השניים הייתה טרם המשחק ובנוכחות חמישה אנשים נוספים לפחות במהלך אישור התלבושות. אוסידון התבדח, כך גם הקוון והכל היה ברוח טובה. אם אוסידון חשד במשהו או היה מוטרד ממשהו, תמוה שלא אמר דבר אלא בסיום המשחק. החלטות צוות השיפוט במשחק ייבחנו על ידי הוועדה המקצועית כפי שנעשה לגבי כל משחק בו יש החלטות מורכבות. הטענות על כשרות המניעים של מי מאנשי צוות השיפוט הם דמגוגיה ואין בהם דבר וחצי דבר".

מהפועל חיפה נמסר: "במקום לבקר את השופטים על תצוגת השיפוט הגרועה הם בוחרים לגבות אותם. הקוון אוצ'ניק חזר על דבריו פעמיים כולל במחצית וראוי שהם לא היו נאמרים".


ברק בדש והחברים בטירוף (דני מרון)

סלובודאן דראפיץ' אמר אחרי המשחק: "באמת היה כיף. שיחקנו נגד קבוצה מצוינת, חזרנו באמת להציג את המשחק שלנו כמו בתחילת העונה, בניגוד לשני המשחקים האחרונים. השחקנים התחברו לשיטה שאנחנו עובדים עליה כמה חודשים, גם הקהל נהדר". 

העימות בין קייטה ללוי: "הקבוצה יותר חשובה מכל שחקן. הבחור קצת התבלבל, אבל נטפל בבעיות שיש לנו, כיף לעשות את זה אחרי ניצחונות".

ההתעניינות של מכבי תל אביב בעלי מוחמד: "אין לי מושג מה קורה. לפעמים קבוצות גדולות מסתכלות על שחקנים כאלה, אני לא מתעסק במי יילך ומי יבוא".


סלובדאן דראפיץ' ושי ברדה. המאמן: "השחקנים התחברו לשיטה" (דני מרון)

מן העבר השני, ניר קלינגר אמר: "זה היה צריך להגיע מתישהו, אבל אף אחד לא רצה שזה יגיע. עד ההחלטה המפוקפקת של השופט לפנדל, לא היה שום מצב ממשי לנתניה. וזו הייתה תוכנית המשחק. דווקא במשחקים שלא שיחקנו טוב ידענו לקחת נקודות. באסה".

השיפוט: "ברור שלא היה אדום לבן בסט. אני לא ראיתי מהטלוויזיה, אלא מהספסל בצורה ברורה. הוא עשה גליץ' כמו שהוא עושה באימונים. יש פה החלטה נוראית של השופט שעליה אולי אפשר לערער. יש גם רמאות של השוער, ואם עדן לא פגע בו, זה חמור מאוד. צריך לתת על זה את הדעת. חוץ מזה, הפסדנו בצדק".

בן בסט כועס על אלקסלסי (דני מרון)
בן בסט כועס על אלקסלסי (דני מרון)

ההכנה אחרי הפסד: "כיף להתמודד עם זה במחזור עשירי. יש פגרה, נצטרך לדעת איפה היינו פחות טובים היום. את השופט לא נוכל לשפר. גם לשחקנים מגיע שאפו גדול. עם החלטות קשות כאלה אומללות של השיפוט, קשה לנצח".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי