בנתניה מאושרים: "העוצמות השנה גדולות אפילו מהעונה של מתיאוס"

שחקני מכבי נתניה
שחקני מכבי נתניה | דני מרון

בקבוצה החליטו לא להעניש משמעתית את קייטה שהתנצל על אירועי ה-0:2 מול הפועל חיפה. מנספורד נכח ביציע בשביל מוחמד? דין גל יושאל, ריביירו עשוי לפנות מקום לזר נוסף. צפו בתקציר

(גודל טקסט)

אל תעירו את מכבי נתניה מהחלום. הקבוצה מעיר היהלומים רשמה אתמול (שבת) 0:2 מרשים על המוליכה הפועל חיפה וצימקה את הפער מהמקום הראשון לשש נקודות.

אז נכון, התוצאה מרשימה וגם מאזן הנקודות, אבל אי אפשר להתעלם מהאווירה ביציעים ומההרגשה שיש משהו מיוחד במכבי נתניה מודל 2017-2018. "מאז העונה של לותר מתיאוס ומאבקי הצמרת לא הייתה עונה שכזאת. אמנם עוד קצת מוקדם, אבל זה נראה שהעוצמות של השנה הנוכחית אפילו גדולות יותר", סיפרו במועדון. "זה לא שבא לכאן מיליונר ושפך כסף. יש פה קבוצה צנועה שעלתה ליגה עם המון צעירים ועם דרך וחזון של הבעלים".

בקבוצה שיבחו את הופעת הבכורה בהרכב של גולן אלקסלסי כאשר כל חוליית ההגנה זכתה למחמאות. גם עלי מוחמד שוב הוכיח מי בעל הבית, כאשר בן מנספורד, מנכ"ל מכבי ת"א, נכח ביציעים. האם מדובר ברמז לבאות?

מה שהעיב מעט על הערב השמח של נתניה היה האירוע שהתרחש לפני בעיטת הפנדל של ערן לוי כאשר לוי ואלחסן קייטה התווכחו ביניהם על זהות הבועט ורק לאחר שלא פחות משלושה שחקנים נשלחו על ידי המאמן סלובודאן דראפיץ' להבהיר לקייטה שלוי הוא הבועט, החלוץ השתכנע. דראפיץ' לא נרגע והחליף את החלוץ במחצית בברק בדש, אך מאוחר יותר בחדר ההלבשה, קייטה התנצל בפני המאמן ובפני חבריו לקבוצה.

טרם ברור אם קייטה יקבל את חולצת ההרכב במשחק הבא, אך בקבוצה הבהירו כי השחקן לא צפוי לקבל קנס או לקבל עונש משמעתי: "אלחסן התנצל בפני השחקנים, מבחינתנו אנחנו עוברים להכנות למשחק הבא". יש לציין, שגם בסנט פולטן, הקבוצה האוסטרית בה שיחק ב-2016-17, קייטה היה מעורב בתקרית פיזית במאבק על בעיטת פנדל במשחק אימון עם קפטן הקבוצה באותם ימים.

שחקני מכבי נתניה חוגגים.
שחקני מכבי נתניה חוגגים. "עוצמות מיוחדות"

מי שלא היה בסגל הוא לאנדרו ריביירו המאכזב. אם לא יחול שיפור גדול ביכולתו, הוא צפוי לעזוב. יש לציין שריביירו עצמו ובקבוצה יצטרכו למצוא פתרון למצב. לא מן הנמנע ששחרורו של ריביירו, יוביל לחיפוש אחר שחקן רכש זר. דין גל, שסבל מקרע ברצועה הצולבת חזר בשבוע שעבר לאימונים מלאים עם הקבוצה לאחר חצי שנה, אך בנתניה קיבלו החלטה לנסות ולהשאילו בינואר לאחת מקבוצות הליגה הלאומית, על מנת שיתחשל ויצבור דקות.

לא פחות מ-9,000 אוהדים ביתיים נכחו ביציעים ואף מילאו אותם, כאשר בקבוצה צפויים לקיים מכירה מוקדמת בקרוב לקראת המשחק מול מכבי חיפה, ובקבוצה בטוחים כי האצטדיון בנתניה יהיה מלא עד אפס מקום.

אייל סגל. בעלים עם חזון (דני מרון)
אייל סגל. בעלים עם חזון (דני מרון)

טים הויבך, שעזר לקבוצתו לשמור על שער נקי, דיבר על התקרית בין לוי לקייטה: "אנחנו קבוצה חזקה ומכבדים אחד את השני. זה לא היה נחמד מה שקרה על המגרש, אבל הבקענו ואחר כך כולנו שמחנו".

על ערן לוי: "הוא שחקן מאוד, יש לו רגל שמאל שלא ראיתי מאף שחקן בעבר, אולי רק מחואן ארנגו שחקנה של בורוסיה מנשנגלדבאך ששיחקתי איתו. הוא בכל משחק מגיע ועוזר לנו ולכן אני שמח שהוא משחק איתי באותה הקבוצה. זה שהוא פחות רץ? אנחנו קבוצה וכל אחד רץ עבור השני. ערן מבקיע, מבשל ומסדר מצבים לגולים ואם הוא מספק את זה, אז אין בעיה שנרוץ יותר בשבילו".

ערן לוי ואלחסן קייטה. ההדורים יושבו (דני מרון)
ערן לוי ואלחסן קייטה. ההדורים יושבו (דני מרון)

המטרות: "שהגעתי לכאן לא ממש הכרתי את הקבוצות האחרות אז אני לא יודע להשוות. יש לנו התחלה טובה, אנחנו לא מסתפקים בהצלחה ואנחנו נמשיך לעבוד קשה ולהמשיך באותה הדרך. למה אני לא מדבר על אליפות? כי בגרמניה למדתי שאומרים שמשחקים ממשחק למשחק וכל משחק הוא קשה. כל משחק מתחיל ב-0:0 אז אנחנו חייבים לבוא חזקים לכל משחק ולא כבר להצהיר שניצחנו את המשחק הבא, אלא להביא את הניצחון. יש לנו משחק קשה מול מכבי חיפה במחזור הבא. יש לנו שבוע אחד לנוח ואז נוכל להתחיל להתכונן.

הקהל: "הקהל שלנו מדהים. היו כאן אולי 11,000 צופים. זה הזכיר לי את הימים שלי בבונדסליגה ואני גאה לשחק עבור כל כך הרבה אוהדים".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי