מכבי תל אביב חשפה: הפסד של 78 מיליון שקלים ב-2015

ג'ורדי קרויף
ג'ורדי קרויף | דני מרון

הצהובים חשפו את הדו"חות הכספיים ב-2015 וב-2016, בשנה השנייה שולמו לא פחות מ-65 מ' שקלים על שכר השחקנים, עלויות הצוות המקצועי הסתכמו ב-15 מ'. וגם: בכמה נמכר עטר? דיווח: ריינג'רס רוצה את מקלארן

(גודל טקסט)

בעונה שעברה פנו מספר גופים להתאחדות כדי שמועדוני הכדורגל בליגת העל יפרסמו את הדו"חות הכספיים, ובתגובה ההתאחדות פנתה אל הקבוצות וביקשה מהן לפרסם את הדו"חות הכספיים הכלליים שלהן כדי שתהיה שקיפות. הבוקר (ראשון) עשתה זאת מכבי תל אביב והעניקה חשיפה להתנהלות הכלכלית של המועדון.

על פי הדו"ח, ב-2015 הפסידה מכבי תל אביב 78 מיליון שקלים, כאשר מתוכם שולמו 46 מיליון שקלים על שכר השחקנים. שנה לאחר מכן הקבוצה הפסידה 32 מיליון שקלים, סכום קטן יחסית בזכות ההעפלה לליגת האלופות, כאשר לא פחות מ-65 מיליון שחקנים שולמו רק על שכר השחקנים. הצוות המקצועי, למשל, זכה ל-12.5 מיליון שקלים ב-2015 ו-14.7 מיליון שקלים ב-2016.

עוד ניתן לראות באותן דו"חות כי אלירן עטר נמכר לצרפת בזמנו תמורת 5.28 מיליון שקלים, שרן ייני עבור 434 אלף שקלים ומעסקת בן רייכרט הרוויחה הקבוצה 3.5 מיליון שקלים. לעומת זאת עסקת גילי ורמוט הסתכמה בהפסד של 2.3 מיליון שקלים, חסן אבו זייד בהפסד של 480 אלף שקלים, דן איינבינדר בהפסד 400 אלף שקלים ועומרי אלטמן בהפסד של 108 אלף שקלים.


עטר. מתי ייחשף הדו"ח של 2017 ונראה בכמה הוא נרכש בחזרה? (אודי ציטיאט)

במקביל, לקראת המשחק הערב מול הפועל רעננה (20:30, ישיר בספורט1), הקשר איל גולסה קיים אתמול בקריית שלום אימון מלא, החלים מהפציעה בברך ואמור להיות בסגל הקבוצה כבר בעוד שלושה שבועות במשחק באצטדיון "סמי עופר" נגד מובילת הטבלה הפועל חיפה. בקבוצה מברכים על החזרה הקרובה של גולסה ובמועדון אמרו: "עכשיו תהיה לצוות המקצועי שלישית קישור יצירתית התקפית כפי שג'ורדי קרויף רצה מתחילת העונה".

במכבי תל אביב מאמינים כי עד סיום הפגרה יוכלו גם הפצועים הנוספים, אלי דסה וחוסה רודריגס לעמוד לרשותם של קרויף וסטיב מקלארן. בקבוצה טוענים כי קיימת התקדמות גדולה אצלם והחזרה תעשה בהדרגה וללא לחץ על השניים לשוב לכר הדשא. במשחק נגד אסטנה ביום חמישי שעבר לא נכללו בסגל הרחב ברק יצחקי איגור פיליפנקה וטינו סושיץ' ונראה כי גם הערב עשוי רק אחד מהם לפלס דרכו אל ספסל הקבוצה.

סטיב מקלארן. בריינג'רס בטוחים שהוא האיש הנכון (דני מרון)
סטיב מקלארן. בריינג'רס בטוחים שהוא האיש הנכון (דני מרון)

בתוך כך, בסקוטלנד טוענים שריינג'רס רוצה את סטיב מקלארן כמאמנה החדש. מארק אלן, המנהל הספורטיבי של הקבוצה משוכנע שמאמן נבחרת אנגליה לשעבר הוא האיש הנכון לתפקיד ורוצה לנצל את החוזה של מקלארן שמאפשר לו לעזוב את מכבי ת"א ללא דמי שחרור. גם מאמנה לשעבר של ניוקאסל אלן פארדיו מועמד לתפקיד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי