הנתון שיכתיר את הפועל באר שבע כאלופה, ואת בית"ר ירושלים הרחק משם

בן שהר
בן שהר | עדי אבישי

בפעם האחרונה ששתי נקודות הפרידו בין הראשונה לרביעית אחרי 10 מחזורים, המדורגת שלישית זכתה באליפות. בעונת 98/99, 25 שערים הספיקו לצהובים שחורים רק למקום רביעי. שהר נכנס לרשימת ה-200. המספרים של עמיקם

(גודל טקסט)

 1. ממתי היו לבית"ר ירושלים כל כך הרבה שערים כמו לאחר עשרה מחזורים – 25 כאלה – זו שאלה שבאמת צריך לפשפש היטב בה. לא בעונות האליפות האחרונות באמצע העשור הקודם, אלא לאחרונה בעונת 1998/99. אז ניצלה בית"ר היטב את קיומן בליגה של הפועל בית שאן ומכבי יפו וכבשה 31 שערים בעשרת המחזורים הראשונים. זה לא נתן לה יותר מאשר את המקום הרביעי באותה עונה.

2. רק שלוש נקודות מפרידות בין המקום הראשון למקום הרביעי ורק חמש נקודות מפרידות בין המקום הראשון למקום החמישי. בליגה בת 14 קבוצות זה מקרה די נדיר, אבל בפעם האחרונה (אז עם 16 קבוצות) שהיה כדבר הזה, בעונת 2011/12, זכתה השלישית בטבלה אחרי 10 מחזורים, הפועל קריית שמונה, באליפות. ומי כרגע במקום השלישי? באר שבע.

3. מאז עונת האליפות האחרונה שלה ב-1983, כבר היו למכבי נתניה פתיחות עונה טובות יותר מזו של העונה, והיא גם סיימה כמה פעמים כסגנית אלופה, אבל מצב שבו היא כובשת 21 שערים והפרש השערים שלה הוא פלוס דאבל- פיגרס, זה מצב שלא הייתה בו מאז עונת 1987/8, כלומר 30 שנה!

 25 שערים לא אומרים כלום (עדי אבישי)

4. ועוד משהו על פתיחות עונה. אם למישהו נדמה – אולי בגלל המשחק החסר – שבאר שבע פתחה את העונה בגמגום, הוא טועה. זו פתיחת העונה החמישית בטיבה בהיסטוריה שלה בליגת הבכירה שהחלה בקיץ 1965. פתיחות העונה הטובות ביותר שלה היו ב-1993/4 ובעונה שעברה, אז צברה 22 נקודות לאחר תשעה משחקים.

5. מנחם קורצקי החל את הקדנציה שלו בהפועל רעננה בהפסד 1:0 מול מכבי ת"א. למי שלא יודע, שלוש הקבוצות האחרונות אותן אימן קורצקי – הפועל פ"ת, מכבי נתניה והפועל ת"א – ירדו ליגה באותה עונה. בצירוף המשחק הראשון שלו ברעננה, עומד קורצקי על 37 נקודות ב-37 משחקים, שזה אחוז הצלחה שהוא בדיוק שליש. בקצב הזה, רעננה תסיים את העונה עם 27 נקודות. באף מקרה שזכור לספרים, זה לא הספיק להישארות בליגה.


קורצקי. 33% אחוזי הצלחה כמאמן בליגת העל, כך רעננה לא תשרוד (דני מרון)

6. אם מישהו התפלא – ולא היו הרבה כאלה – כי המשחק בין קריית שמונה להפועל אשקלון הסתיים בתיקו 0:0, אז אנחנו נחדד זאת בשבילו: מאז קיבל חיים סילבס את משרת האימון בליגה הראשונה, בהפועל רעננה, הוא המאמן שסיים הכי הרבה פעמים בתיקו 0:0 – 11 פעמים. בפרק הזמן הזה המאמן השני שסיים הכי הרבה פעמים בתיקו 0:0 הוא יובל נעים ובהשוואה לסילבס, יש לו עונה חסרה!

7. בן שהר כבש השבוע את שערו ה-41 ונכנס לרשימת 200 הכובשים הגדולים בכל הזמנים, תוך שהוא דוחק משם את דניאל דניאלי ז"ל, שבעברו שיחק גם הוא בהפועל ב"ש. עוד שתי נקודות ציון שייכות לפיראס מוגרבי וברק בדש שחגגו השבוע את הופעתם ה-250 בליגה הבכירה.


נעים פלוס סילבס שווה 0:0 (דני מרון)

8. וחדשות לעיר אשדוד: ההפסד הבא של מ.ס.אשדוד יהיה ההפסד ה-300 שלה -כולל בגלגולה כעירוני אשדוד – בליגה הראשונה. הכינו את הזיקוקים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי