מנודה מרצון: הסיפור המוזר של אנטוניו מרשיץ'

אנטוניו מרשיץ'
אנטוניו מרשיץ' | צילום: אסף קליגר

בקיץ הודיע אבוקסיס לקרואטי שכיכב בבני יהודה שהוא לא בתכניות, אך הוא בחר להישאר. בשכונה טוענים שסירב לכל הצעה ומקורביו משוכנעים שהוא ישוב לסגל. רענן ברנובסקי עם הסכסוך הכי לא מדובר של השנה

(גודל טקסט)

עונה די הפכפכה עוברת על בני יהודה, שניצחה במחזור האחרון 2:3 את בית"ר ירושלים וזינקה עד המקום השישי בטבלת ליגת העל. בזמן שקבוצות אחרות משתפות חמישה זרים בכל משחק ומשאירות זר נוסף על הספסל, מסתפקים הזהובים בשלושה זרים בלבד שנוטלים חלק במשחקים, השוער הליטאי אמיליוס זובאס, החלוץ הליטאי נריוס ואלסקיס ומאוויס צ'יבוטה, הקונגולזי, שמושאל ממכבי תל אביב ומנסה להסדיר את אזרחותו הישראלית.

זר נוסף, מרסלו הברזילאי, שמושאל אף הוא ממכבי תל אביב, ישוחרר כבר בינואר הקרוב, כך נודע לספורט1, לאחר שלא השתלב חברתית ומקצועית בקבוצה. מי שנמחק לגמרי העונה מסגל הקבוצה, הוא הקשר הקרואטי אנטוני מרשיץ', שרשום בקבוצה, ושמו אף מופיע בסגל הזהובים באתר ההתאחדות. מתחילת העונה, לא שותף הקרואטי ולו לדקה אחת והוא גם לא מתלבש או מוזמן לסגל הקבוצה בשום משחק.

מרשיץ' בן ה-30 הגיע לישראל בינואר 2016 ושותף ב-53 משחקים בכל המסגרות בהם הבקיע שישה שערים. בעונה שעברה ידע עליות וירידות ביחסיו עם המאמנים השונים ושמו נקשר בשורה של בעיות משמעת. הוא מחזיק בחוזה לעונה הנוכחית וגם לעונה הבאה, כאשר עלות החוזה מוערכת בכ-130 אלף יורו לעונה – קצת יותר ממיליון שקל לשנתיים, סכום שבהחלט מכביד על התקציב של הבעלים ברק אברמוב. לספורט1 נודע כי במועדון התקבלה החלטה שלא לשתף את מרשיץ', גם במחיר שיישאר ביציע עד סיום חוזהו בעונה הבאה.


הסיפור שאף אחד לא מדבר עליו. מרשיץ' (אסף קליגר) 

מסתבר כי בתחילת העונה, הודיע המאמן יוסי אבוקסיס לשחקן שהוא לא בתכניות המקצועיות של הקבוצה וכי הוא רשאי לחפש לעצמו קבוצה אחרת. מהנהלת המועדון אף נאמר לו שיביא הצעות מקבוצות אחרות והמועדון מנגד יעשה הכול כדי להגיע עמו להסדר כספי והשלמת שכרו, כך שהשחקן לא יפגע. על פי גורמים בשכונת התקווה, אמר מרשיץ' שהוא מוכן ללכת, רק בתנאי שישולם לו מלוא חוזהו, כולל תשלום מלא של העונה הבאה. בבני יהודה לא הסכימו לתנאי של הקרואטי, ומאז הוא יושב ביציע ולא נכלל בסגל באף משחק.

חשוב לציין שהשחקן מקבל מדי חודש את שכרו המלא ובנוסף, כמתחייב בחוק, מעמידה לרשותו הקבוצה תנאים לאימונים, בדיוק בשעה שבה מתאמנת הקבוצה עצמה. בחלק מאימוני הקבוצה הוא משותף, יחד עם שאר חברי הסגל ובחלק מהזמן, הוא עורך אימונים אישיים, עם אחד מאנשי הצוות המקצועי. "אין לנו שום ברירה במצב הנוכחי ואנחנו מכבדים את החוזה ומשלמים לו את מלוא שכרו, חודש בחודשו", אמר גורם במועדון לספורט1. "הודענו לשחקן שהוא לא בתכניות, אך הוא התעקש להישאר ואף פסל מידית הצעות כאלה ואחרות מקבוצות פנו אלינו לגביו. מרשיץ' לא ישחק יותר בבני יהודה עד סוף העונה", הוסיף הגורם.


מחוץ לתוכניות שלו. אבוקסיס (דני מרון) 

כעת, ולאחר שעברו מספר חודשים מתחילת העונה, התקבלה החלטה במועדון שגם אם השחקן יסכים כעת להגיע להסדר כלשהו ולעזוב, בני יהודה כבר לא תשלים לו את שכרו, גם אם יביא הצעה ממועדון אחר. "מבחינתנו שיישב שנתיים ביציע ולא ישחק כדורגל. אנחנו את הלקח שלנו כבר למדנו. שיעשה מה שהוא רוצה", אמרו במועדון. לקראת חודש ינואר מאמינים בבני יהודה שהשחקן יבין את מצבו ויחפש לעצמו קבוצה אחרת, כדי לא להתייבש שנה שלמה ביציע.

מרשיץ' עצמו מקפיד להגיע לכל אימון שנקבע לו, והוא בטוח, כך טוענים אנשים סביבו, שבסופו של דבר בצוות המקצועי של בני יהודה, יחזירו אותו לסגל והוא יחזור לשחק. יחד עם זאת, יש כאלה המייעצים לקרואטי להגיע להסדר כזה או אחר עם ראשי המועדון, במטרה למצוא קבוצה חדשה, שתקלוט אותו כבר בחלון ההעברות הקרוב, בחודש ינואר. הקרואטי יצטרך לקבל כעת אישור מהנהלת בני יהודה, כדי לנהל מגעים עם קבוצות אחרות, בשל העובדה שהוא חתום על חוזה ומקבל שכר מהזהובים וגם בינואר אסור לו לנהל מגעים, בשל העובדה שהוא חתום על חוזה לעונה נוספת.

יעזוב בינואר? מרשיץ' (אריאל שלום) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי