הרופאים ימסרו את המלצותיהם לאליניב ברדה בימים הקרובים

אליניב ברדה
אליניב ברדה | אלבום משפחה

קפטן הפועל ב"ש ממתין להמלצת הקרדיולוג, שחקן עבר המליץ לשחקן: "אתה לא בן 20, תקשיב לגוף שלך. תשמע לרופאים". אוגו: "שילמתי מכספי למומחים"

(גודל טקסט)
הדאגה לשלומו של "10 לב אדום" חוצה ימים ויבשות. אוהדי גנק הצטרפו לאיחולי ההחלמה לאלילם לשעבר, אליניב ברדה, והציפו את עמוד הפייסבוק של מועדון הפאר הבלגי בהודעות תמיכה בשחקן הנערץ.


בבית החולים סורוקה לא זוכרים גילויי חיבה ודאגה שכאלה כלפי מאושפזים, ומחשש לתסמיני "חיבוק הדב" הצמידו שומר לדלת חדרו של אליניב במחלקה הקרדיולוגית. אחד החיילים שנפגע במהלך שירותו הצבאי ריגש את ברדה כשביקר אותו בסוף השבוע והזמין אותו לסלפי. תפילות להמשך תהליך התאוששותו של השחקן הופצו ברשתות החברתיות.




בין המבקרים הרבים ב"מועדון המעריצים" של ברדה בסורוקה היה מאיר ברד, מגדולי שחקניה של הפועל באר שבע בשנות ה-70. בפגישתם סיפר מירו על הרגעים שבהם הוא עצמו "ראה את אלוהים", אחרי אירוע בעל סממנים דומים שהתרחש במהלך משחק שבו התארחה באר שבע אצל הפועל ירושלים בשנת 1977. "שיחקנו בקטמון ואחד משחקני ההגנה של הפועל ירושלים בלם אותי בקפיצת קרטה, ותקע לי את השפיץ של הנעל במפתח הלב", סיפר ברד לברדה. "התעלפתי על המגרש, עמדתי לגמור את הקריירה. כשהייתי מחוסר הכרה רופא הקבוצה, ד"ר דוד פסט, גחן מעליי והחזיר אותי לחיים בעזרת עיסוי לב. השחקן שכמעט הרג אותי ספג רק כרטיס צהוב, ואחרי כמה ימים שלח לי זר פרחים הביתה. עד היום לא סלחתי לו".


לפני שברדה נדרש להתייצב לבדיקת מאמץ כחלק מהרוטינה הרפואית במצבו, פנה אליו ברד בבקשה לשקול בכובד ראש את צעדיו הבאים. לאגדה שהצטרפה אליו להיכל התהילה המקומי, רמז שחקן העבר הנושק ל-70 כיצד היה מצפה ממנו לנהוג בסיומן של הבדיקות הרפואיות. "שנינו כמעט גמרנו את הקריירה בגלל כדורגל, ושנינו ניצלנו בנס, אותי הציל הדוקטור ואותך הציל דימה החובש. תחשוב טוב, הבריאות יותר חשובה מהכדורגל, תקשיב לרופאים ולבני המשפחה שלך. זהו איתות אזהרה, אתה כבר לא בן 20, תקשיב לגוף שלך. עשית מעל ומעבר, הפועל באר שבע לעולם לא הייתה זוכה באליפות השלישית בלעדיך, אף אחד לא יוכל לשחזר את מה שעשית למען המועדון ולטובת העיר הזאת, אבל עכשיו הבריאות היא מעל הכל".


ברד וברדה. צריך להקשיב למבוגרים
ברד וברדה. צריך להקשיב למבוגרים


בימים הקרובים יגבשו אנשי המערך הקרדיולוגי, בראשותו של פרופ' דורון זגר, את המלצותיהם בנוגע לברדה, על סמך תוצאות הבדיקות המקיפות שנערכו לו. עם סיומן של הבדיקות ישוחרר אליניב מבית החולים, מה שאמור לקרות בזמן הקרוב.


החברים של אליניב צפויים לחזור לאימונים ביום שלישי, ולקראת סוף השבוע יצטרפו אליהם גם טוני וואקמה וג'ון אוגו, שמתכוננים למשחק הידידות של נבחרת ניגריה ביום שלישי נגד ארגנטינה. השער הנהדר שכבש אוגו ביום שישי נגד אלג'יריה במוקדמות המונדיאל אמור לשפר את מעמדו לקראת קביעת הסגל של הנשרים למונדיאל ברוסיה בקיץ הקרוב.


I spent my own money to visit a specialist, went for therapy with my team 3 times .Spent also on Orthotics to fit in my boots . Came back exactly in 2weeks just to be back to represent my country . Missed 2 league games and Europa League game .

— John Ogu (@ogujohnugo) November 11, 2017


אוגו כתב בחשבון הטוויטר לאחר המשחק: "שילמתי מכספי כדי לבקר מומחים, הלכתי לשלושה טיפולים של הקבוצה. שילמתי גם על מדרסים שיתאימו לנעליים שלי. חזרתי אחרי שבועיים רק כדי לייצג את המדינה שלי".



 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי