הקרדשיאנס? אל תבנו על זה: יעקב בוזגלו שלא הכרתם נחשף

משפחת בוזגלו
משפחת בוזגלו | צילום: רפי דלויה

רגע לפני עליית הסדרה "הבוזגלוס", יעקב בוזגלו מגלה בטורו האישי פרטים חדשים: השיחה המשפחתית בנוגע לחשיפה, המגעים עם באר שבע, ההשוואה לראש הממשלה, וגם מציג לראשונה את הדור הבא

(גודל טקסט)

ביום שני זה מתחיל. הסדרה "הבוזגלוס" תעלה לשידור ב"יס קומדי". השבוע, ראיתי לראשונה את שני פרקי הבכורה באירוע ההשקה של הסדרה. התרגשתי. בחודשים האחרונים עברנו כברת דרך אינטנסיבית. כל כך הרבה דברים טובים ורעים קרו למשפחת בוזגלו ולא ידעתי למה לצפות. אבל ראיתי שני פרקים שיותר מכל פשוט הצחיקו אותי.

הסדרה תראה אותי בצורה שונה ממה שכולם חושבים שהם יודעים עליי. כל הזמן טענתי שאף אחד בארץ לא מכיר אותי ולא יודע מי אני. שמעו אותי מתלהם, צועק, אמרו שאני מפריע, והורס ומתערב. בואו נאמר שכל השנים הכפישו אותי. לפעמים בבוקר, הייתי מסתכל על עצמי במראה ואומר 'אף אחד לא יודע מי אני, איך יכול להיות שאומרים וכותבים עליי דברים כאלה?'.

תמיד היה לי הרצון להראות שבעצם רובם טועים והדרך שלי היא דרך שבסופו של דבר תנצח. אני לא סטייק. לא הופך את העור מדי רגע ולא אומר את מה שאנשים מצפים. אני אומר את מה שיש לי לפעמים בצורה מאוד ישירה ואנשים לא אוהבים לשמוע את האמת. משייכים אותי רק לכדורגל, ולא יודעים עליי שאני אוהב פוליטיקה ואקטואליה. אני איש שיחה ולא מעט אנשים שדיברו איתי בפעם הראשונה שינו את דעתם עליי ב-180 מעלות.


יעקב בוזגלו. איש שיחה גם מעבר לכדורגל (דני מרון)

הבוזגלוס זו סדרה על החיים וממש לא רק על כדורגל. אני רוצה שהצופים בה יצחקו ויהנו. לפני שהסכמנו לפרויקט הזה, שאלתי את הילדים: 'יש מישהו מכם שצריך להתבייש במשהו?' אמרו לי לא. שאלתי אם הם יודעים להיות אמיתיים? אמרו לי כן. אז יצאנו לדרך בלי לפחד מהחשיפה. לא דאגתי אפילו לרגע, כי אמת יש רק אחת ותמיד הלכתי בדרך שלי עם האמת שלי והגעתי לאן שהגעתי. בסדרה אני מי שאני בלי פילטרים ובלי צנזורה. אני מסוג האנשים שאתה יכול לאהוב או לשנוא, להסכים איתם או שלא. כמה אוהבים את ראש הממשלה? 25 אחוז? אבל אם נעשה סקר, אותי אוהבים יותר.

הסדרה היא סדרה שבאה לספר על המשפחה ויש בה שמחה, עצב, כאב ובכי. ברגע נתון, למשל במהלך המו"מ עם הפועל באר שבע, זה מה שהיה ואי אפשר לברוח מזה. אני לא מפחד מהשלכות ולא חושש לפתוח דברים שכבר נסגרו מזמן. שכל אחד יבין מה שהוא רוצה להבין. אנחנו לא מחפשים אוהדים או שונאים. זה מה שהיה באותה עת, זה מה שצולם ונאמר ואנחנו עומדים מאחורי זה. מה שרואים – מילים שיצאו מפי ומפיו של מאור – אם היום מישהו רוצה להרגיש שזה לא בסדר, שיהיה בריא.

שואלים אותי אם אנחנו הקרדשיאנס של ישראל, אני לא יודע, ואנחנו בהחלט לא בונים על זה. יש לנו מקצוע טוב. כדורגל תמיד יישאר בעורקים שלי, בזה אני בטוח. בין לבין תמיד נופלים דברים. כיף לקבל הכרה בתחומים נוספים, אבל אני לא יודע מה יהיה אפילו לגבי עונה שנייה. אחרי שסיימנו את הצילומים, יש קצת נשימה לרווחה ועכשיו מחכים לתוצאה הסופית.


סכנין ורעננה. יותר מרגש מברצלונה (ערן לוף)

אני מתרגש מההזדמנות להראות את יעקב האמיתי ולשנות את התדמית. הספר שחלמתי לכתוב 20 שנה מספר איזו כברת דרך עברתי ואיך בעצם מכלום הגעתי לאן שהגעתי. עכשיו מבינים את המסר המרכזי שאני מנסה להעביר – שכל ילד הוא ענק. כמובן שגם הסדרה תעשה את העבודה. אני בטוח שאנשים יבינו שהם טעו איתי לאורך כל הדרך. אני בן 60 ומרגיש ילד ואם אהיה בריא, יש לי עוד כל כך הרבה מה לתת. ואני עדיין דורש מצוינות וחי את המשחק ומתרגש מכדורגל. אגלה לכם סוד, משחק של סכנין נגד רעננה מרגש אותי יותר מברצלונה.

אני מתכוון להישאר בסביבה עוד הרבה זמן. מ-13 הנכדים שלי, אני כבר רואה 3-4 כדורגלנים ברמה ולא סתם חרטא. בסופו של דבר, מי שיצפה בסדרה יגלה יעקב שיודע גם לצחוק ולהסתכל על החיים בצורה אמיתית. כי בשורה התחתונה, עם כל מה שטוב ולא טוב, אני דואג לבנים שלי. אלמוג אמר את זה בצורה הכי יפה שיכולה להיות. הם לא הסכימו איתי כמו שידעתי כל הזמן, הם אפילו צחקו עליי ואני כל הזמן טענתי שזה אני, לטוב ולרע. אחד שלא זורם עם הזרם, איש עקרונות, שנלחם למען ההצלחה של המשפחה שלו. שנאו אותי לפני שהכירו אותי, אבל אף אחד לא יכול להגיד שעשיתי לו רע באופן אישי. המצפון שלי נקי ואיך אומר מאור? מי שלא טוב לו, לא טוב לו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי