קרויף: עקבתי אחרי שחקנים יהודים בארה"ב עבור מכבי תל אביב

ג'ורדי קרויף
ג'ורדי קרויף | דני מרון

מאמן הצהובים בטורו ל'טלחראף': "נבחרת ארצות הברית כשלה בגלל שהיא קורבן של השיטה שלה. חיפשתי יהודים עבור מכבי, אבל יש להם בעיות של חוזים והתקדמות מקצועית", על הכישלון של איטליה: "היה להם מזל רע"

(גודל טקסט)
בזמן שמכבי תל אביב חוזרת לעניינים אחרי הפגרה, ג'ורדי קרויף בחר היום (שני) להתייחס בטורו ל'טלחראף' בענייני השבוע בכדורגל העולמי עם התייחסות מסוימת לנעשה בליגת העל ונבחרת ישראל, ששוב נותרה מאוכזבת אחרי קמפיין מוקדמות כושל.


קרויף פתח את טורו בנוגע לתמונת 32 העולות למונדיאל: "אם נביט על 32 הנבחרות שהעפילו, הדבר הכי מדהים הוא שנבחרות כמו הולנד, איטליה וארצות הברית לא יהיו בגביע העולמי. דווקא נבחרות קטנות, עם אוכלוסיה קטנה יותר, כמו שווייץ, פנמה, שבדיה ואיסלנד העפילו. יש כאן שינוי משמעותי עבור המדינות שהעפילו, דווקא כי הן לא מחזיקות בליגות חזקות".



מאמן מכבי תל אביב הוסיף: "איסלנד היא נבחרת שתמיד משחקת כדי לנצח, והיא לא תלויה בשום צורה במועדונים המקומיים. גם במרוקו ומצרים לא מסתמכים על מועדונים, אלא על רצון עז לנצח בכול משחק. הכישרונות במדינות הללו לא עולים סכומי עתק, אבל הם משחקים בליגות טובות. למרוקו, מצרים ואיסלנד יש קו פתוח לליגה האנגלית, רק בגלל זה קשה להיות מופתע שהם העפילו למונדיאל".


על ההדחה של איטליה אמר: "הם היו באותו בית עם ספרד, וזה ללא צל של ספק מזל רע. בפלייאוף הכול יכול לקרות ומפגש מול שבדיה הוא תמיד מסוכן. חשוב לקחת סיכונים מול יריבה כמו שבדיה, והאיטלקים התקשו בנושא הזה. איטליה תפסה יום רע, ואז היא סבלה ללא הפסקה בגומלין. שער אחד עלה להם בגביע העולמי".


הכישלון של ארצות הברית: "הם הפכו לקורבן של השיטה שלהם. בתור המנהל המקצועי של מכבי תל אביב עקבתי מקרוב אחרי ה-MLS. חיפשתי שחקנים יהודים עבור מכבי, כדי להתמודד עם מכסת הזרים בישראל. בארצות הברית דואגים להחתים את הצעירים שמגיעים מהקולג'ים על חוזים ארוכי טווח, לפחות עד גיל 24. זה מונע מהשחקנים לעבור לליגות טובות יותר, ובגלל זה ההתפתחות שלהם נתקעת. הכישרונות בארצות הברית מגיעים לשלב איכותי רק בגיל 23, ואז כבר מאוחר מדי לקדם אותם לרמה הגבוהה ביותר. ראיתי יותר מדי שחקנים מתחת לגיל 25 שיש להם בעיות משמעותיות מבחינת התקדמות ככדורגלנים. זה בלתי נתפס לשחק רק כ-50 משחקים ברמה הגבוהה ביותר כשאתה בן 25". 




אבוד בארצות הברית? ג'ורדי (דני מרון) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי