ועדת רגב קבעה: הפסקת המשחקים בשבת תעלה 24.7 מיליארד שקלים

מירי רגב
מירי רגב | עדי אבישי

סוף לסאגה? מסקנות הוועדה של שרת הספורט הבהירה כי העתקת המשחקים מיום המנוחה תוביל לסגירת הכדורגל הישראלי. בנוסף, ההמלצה קובעת כי יש למנוע זליגה של משחקי הלאומית לשבת

(גודל טקסט)

ועדת רגב, ועדה בינמשרדית שהוקמה לפני כשנתיים, בראשותה של שרת התרבות והספורט מירי רגב, הגישה לאחרונה דו"ח מקיף שעסק בהשלכות הנוגעות לאי קיום משחקי הכדורגל בשבת. השרה רגב קובעת כי הסטטוס קוו יישאר וההמלצה היא להמשיך לשחק כדורגל בשבת בכל הנוגע למשחקי ליגת העל, אולם מומלץ במקביל שלא לפגוע בסטטוס קוו ולהשאיר את משחקי הלאומית כפי שהם כיום, כלומר לא משוחקים בשבת. 

על פי דו"ח הועדה נטען בין השאר כי הפסקת קיום המשחקים בשבת כרוכה בעלות עתק של 24.7 מיליארד שקלים שמשמעותה סגירת ענף הכדורגל בישראל. משום כך ממליצה הועדה על המשך קיום הסטטוס-קוו בליגת העל בו חלק מן המשחקים מתקיימים בשבת. כמו כן מציינת הועדה כי רוב משחקי הליגה הלאומית מתקיימים ביום שישי ומסתיימים לפני כניסת השבת, ויש להשתדל למנוע את זליגתם לתוך השבת.


כמו כן נטען כי לא ניתן ליישם את הפסקת המשחקים בשבת, גם מההיבט של היעדר תשתיות ומתקנים ראויים, שיוכלו להכיל את כל הפעילות במהלך ימי החול וכי במצב הנוכחי, הכרחי להמשיך בפעילות בשבת. נושא נוסף שעלה על הפרק הוא כל משחקי הילדים והנוער שרובם מתקיימים בשבת, גם כדי לאפשר לילדים להגיע בסיוע הוריהם וגם כדי שהכדורגל לא יפגע במסגרות החינוכיות בהן לומדים הילדים.

מהתנועה למדינה יהודית ודמוקרטית המייצגת את השחקנים בבג"ץ טוענים כי מנכ"ל משרד התרבות והספורט יוסי שרעבי מוליך שולל את השרה רגב ועושה מניפולציה עם הנתונים: "ועדת רגב טוענת שעלות הזזת המשחקים ליום חול תעלה 24.7 מיליארד ש"ח אך כל העלויות אינן קשורות כלל למשחקי ליגת העל והליגה הלאומית. הועדה טוענת שהפסקת המשחקים בשבת תעלה 20 מיליארד ש"ח עקב אי השתתפות במפעלים הבינלאומיים, אך משחקים אלה כלל לא מתקיימים בשבת. מיליארדים נוספים קשורים לליגות הנוער שאינם רלוונטיים כלל ועיקר כיוון שהעתירה מלכתחילה התייחסה אך ורק לשחקנים הבוגרים ולא לנוער, מה גם שאף סכום זה נופח במכוון ואינו משקף כלל את העלות האמיתית".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי