קרויף: מועדון גדול לא יכול להישען רק על תקציבי ענק

ג'ורדי קרויף
ג'ורדי קרויף | דני מרון

מאמן מכבי תל אביב בטורו השבועי ל'טלחראף': "זידאן צריך לתכנן את הבנייה המחודשת של ריאל, אך לא ברור אם הם מוכנים לקחת סיכונים", "ברצלונה נראתה פגיעה אחרי העזיבה של ניימאר, אבל הסבלנות השתלמה בשבילה"

(גודל טקסט)
בזמן שמכבי תל אביב שלו מתקשה לייצר רצף ניצחונות ראוי, ג'ורדי קרויף בחר היום (שני) לעסוק בקרב בין ריאל מדריד לברצלונה בטורו השבועי ל'טלחראף' ההולנדי. "המועדונים הגדולים, אלו שיש להם את המשאבים הגדולים ביותר, לא תמיד יכולים לנוח על זרי הדפנה ולחשוב שהתקציבים שלהם יבטיחו הצלחה. מועדון גדול לא יכול להישען על התקציבים שלו, הוא זקוק לדברים נוספים מעבר לזה. לדוגמא, ברצלונה נראתה פגיעה מתמיד אחרי העזיבה של ניימאר, ודווקא ריאל מדריד הפגינה עוצמה".


מאמן הצהובים הסביר: "מאז היוצרות התהפכו וזינדין זידאן ספג ביקורת. עם כל הכבוד לאלו שמאשימים, זידאן הוא האיש שצריך לתכנן את הבנייה המחודשת של ריאל, אך עדיין לא ברור האם היא מוכנה לקחת את הסיכון לגבי שחקני המפתח שלה. ברצלונה מחזיקה בסגל מספר כישרונות מדהימים, והעובדה שהיא מובילה את הליגה היא בשורה מועדדת עבור קבוצות שמאמינות בסבלנות והסבלנות הזו השתלמה".



ומה לגבי הכוחות העולים בכדורגל האירופי? לג'ורדי יש מספר תובנות: "העתיד של לייפציג מסקרן אותי במיוחד. לעומת מונאקו ואייאקס, שמכרו את הנכסים הגדולים שלהם בקיץ האחרון, לייפציג הצליחה לשמור על שחקני מפתח. התצוגה שלהם מול מונאקו הייתה עוצמתית, יש להם מחלקת נוער מיוחדת ועין טובה לגבי שחקנים צעירים. ה-1:4 בנסיכות היה בגדר הצהרה. טימו ורנר הוא חלוץ שכבר תפס מקום בהרכב של נבחרת גרמניה והוא רק בן 21. לזכות ההנהלה של לייפציג עומדת העבודה כי היא לא נכנעת לתכתיבי השוק ומשלמת לשחקנים שלה שכר שפוי, בעידן בו משלמים סכומים בלתי נתפסים. סימן השאלה הגדול ביותר הוא האם התאגיד שעומד מאחורי לייפציג מוכן כבר להתחרות עם הגדולות באמת? אני מחכה לזה". 




התרשם מלייפציג. קרויף (דני מרון) 
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי