איינבינדר: חלמתי להניף תואר עם בית"ר, לא היה קל לעזוב

איינבינדר
איינבינדר | ערן לוף

המפגש מול האקסית ("האוהדים יודעים שרציתי להישאר"), על זהבי ("זכיתי לשחק לידו"), היכולת ("הייתה אכזבה אחרי מאריבור"),ברדה ("חווינו טראומה"). וגם: פרשת שיר צדק. קשר האלופה בראיון לקראת המשחק ב-21:00

(גודל טקסט)

דן איינבינדר לא נראה שחקן כדורגל טיפוסי שהפועל ב"ש הרגילה אותנו אליו. הוא לא "גרזן" כמו ג'ון אוגו, לא בועט מרחוק כמו מהראן ראדי, וכשחתם בבירת הנגב בתחילת העונה, דיברו יותר על איך שחררו את אובידיו הובאן. אפילו במבנה הגוף שלו, איינבינדר יותר מזכיר כדורסלן.

"כשאני מסתובב ברחוב ורואים אותי במציאות, אומרים לי 'וואו, אתה גבוה אז למה לא כדורסל?", פותח הקשר את הראיון, "באמת הייתי ילד גבוה וצנום יותר, ורגע המפנה הגיע אצל ראובן עטר. עליתי לבוגרים בבית"ר, ובאחד האימונים הוא בא אליי ואמר לי: 'אני מאוד מרוצה ממך, אבל יש לי דרישה: אתה הולך לחדר כושר ואני רוצה לראות שינוי. אחרי שלושה חודשים אני מחזיר אותך לבוגרים'. לקחתי מאמן אישי שמלווה אותי עד היום, עשיתי את זה וראובן החזיר אותי לבוגרים, ואפילו נתן לי לשחק כמה משחקים".

בגיל 28, איינבינדר לא מפסיק לחייך בהפועל ב"ש, ביטוי להתאקלמות המהירה שלו באלופת המדינה. זוהי, אגב, הפעם השלישית שאלופה רוכשת אותו, אחרי קריית שמונה ומכבי ת"א. "אני חושב שזה מאוד מחמיא שקבוצות אלופות, שמשחקים בהם הרבה שחקנים טובים וחלקן גם משלמות הרבה מאוד כסף, כדי שאני אהיה חלק מהקבוצה", הוא מחייך, "בשלוש הקבוצות הגעתי גם לשלב הבתים באירופה, ואני חושב שאני השחקן הישראלי היחיד שעשה זאת בשלוש קבוצות שונות. זה משמח".

הערב (שני, 21:00) הוא יפגוש כיריב את בית"ר שבה גדל ולימים הפך גם לקפטן שלה. "אני בטוח שלפני המשחק תהיה התרגשות גדולה וזה יהיה מוזר מאוד", הוא אומר, "השנתיים האחרונות שם היו מאוד משמעותיות ועמוסות והרגישו כמו ארבע שנים. יהיה מוזר ומרגש, אבל גם זה משהו שנצטרך לעבור, לנצח ולהיות טובים". 

דן איינבינדר. מתרגש (ערן לוף)
דן איינבינדר. מתרגש (ערן לוף)

האוהדים שיפגוש ב"טדי", כבר מכינים לו קבלת פנים חמה, לא בהכרח בפן החיובי. "צריך להפריד בין מה שנכון ובין מה שהאוהדים מרגישים", הוא מסביר, "אני בטוח שבפנים, בתוך לבם, כולם יודעים שהיה לי טוב בבית"ר, שרציתי להישאר ושלא הייתה לי סיבה לעזוב. זה חלק מהמקצוע, יש דברים שמסתדרים וכאלה שמסתדרים פחות. בסופו של דבר, אם קבלת הפנים לא תהיה טובה, אני רוצה להאמין שזה נובע מכך שהם היו רוצים שאהיה בצד שלהם. לא משנה מה יקרה, זה מועדון וקהל שאני תמיד אכבד ואעריך, ואף פעם לא תהיה לי מילה רעה עליו. מבחינה מנטלית אין ספק שאצטרך לעבוד קצת יותר, לנטרל את ההתרגשות ואת הקושי, אבל כבר שיחקתי נגד בית"ר בעבר".

בית"ר יכולה ללכת עד הסוף?
"לא אופתע אם כן, יש שם הרבה שחקנים ואנשים טובים במערכת, וגם אלי אוחנה בא ושדרג את המועדון. כשהקהל מרגיש מחובר ואוהב את מה שהקבוצה עושה, אז זה מוסיף ליכולת של הקבוצה. אני די בטוח שבית"ר יכולה להוות פקטור משמעותי במאבק על התואר. אני מאמין שבסוף המאבק יהיה בין ב"ש, מכבי ת"א ובית"ר".

ואם בית"ר תיקח אליפות?
"אני חושב רק על איך אני לוקח אליפות עם הפועל ב"ש. חלמתי להניף תואר עם בית"ר כקפטן, אבל מרגע שעזבתי, ידעתי שאני חייב לשים את זה בצד. לא היה קל לעזוב את בית"ר".

אוהדי בית
אוהדי בית"ר ירושלים. אין להם מה לכעוס (עדי אבישי)

מה ההבדל בין איינבינדר של מכבי ת"א ובית"ר לזה שמשחק היום בהפועל ב"ש?
"מבחינתי אני ממשיך את מה שסיימתי בשנתיים האחרונות בבית"ר. אני יכול להגיד שאני שחקן שככל שהעונה מתקדמת, אני משחק טוב יותר, לכן אני יכול גם להגיד שזו פתיחת העונה הכי טובה שלי בקריירה. אחרי מכבי ת"א, אני חושב שהפכתי לשחקן יותר אמיץ, לעשות את הדברים שאני יודע בצורה טובה יותר וללכת על זה ב-100%. משהו בי התבגר. יכול להיות שהעונה השנייה הלא טובה במכבי נתנה לי יותר אומץ, משהו בי יותר בשל".

אתה עוקב אחרי ליגת האלופות?
"יוצא לי לראות, וגם לחזור אחורה ולהתאכזב שלא העפלנו. אין ספק שהייתה פה אכזבה והזדמנות טובה, אבל זה חלק מהמקצוע. אני חושב שזה גם השפיע עלינו בחלק מהמשחקים. כולם ראו שברמת האנרגיה וביכולת, זו לא הייתה הפועל ב"ש שאנחנו והקהל רוצים לראות. אני שמח שעשינו את השינוי הזה ונראים עכשיו כמו שאנחנו רוצים להיראות".


הפכת לשחקן הרכב בנבחרת, איך אתה מסכם את הקמפיין המאכזב?

"הייתי שותף לאורך כל הקמפיין, כל ההופעות הן הופעות רשמיות עם שער במשחק גדול וניצחון גדול. מבחינה אישית זה היה קמפיין מצוין, מבחינה קבוצתית פחות. מאוד מאכזב כשאתה מרגיש שאתה טוב מבחינה אישית, אבל לקבוצה לא הולך".

ערן זהבי. זכות לשחק לידו (ערן לוף)
ערן זהבי. זכות לשחק לידו (ערן לוף)

אי אפשר שלא לשאול אותך על תקרית סרט הקפטן וערן זהבי, כשהסרט סיים את המשחק בגרביים שלך.
"אני חושב שבמקרה הזה המחשבה הראשונית הייתה לשים את סרט הקפטן בגרביים כדי שלא יהיה איזשהו סיפור גדול שקרה. ערן עשה טעות, כולם יודעים את זה. גם הוא מבין את זה. מצד שני, צריך להבין שטעויות קורות, וזכיתי לשחק עם זהבי. הוא שחקן מצוין ודוגמה טובה לאיך צריך להתנהל כדי להתקדם. אם לכולנו הייתה את התשוקה שלו לאימונים, לכל משחק והרצון להתקדם ולהיות טובים יותר, אני בטוח שהיינו יכולים לעשות קצת יותר".

ערב המפגש עם בית"ר, ב"ש נצמדה למקום הראשון, למרות פתיחת עונה לא משכנעת ביחס לשנתיים הקודמות. "זו שאלה לא מובנת מבחינתי", משיב איינבינדר, "אומנם הייתה ירידה ביכולת לתקופה מסוימת, אבל זה טבעי כשמסתכלים לאחור ורואים אכזבה כשלא עברנו את מאריבור ולא הגענו לליגת האלופות. אנחנו כרגע נמצאים במצב שאנחנו מנצחים ונצמדנו למקום הראשון. התחלת עונה גרועה זה להיות מודחים מאירופה ופער של עשר נקודות מהמקום הראשון. אני מסכים שבחלק מהמשחקים היכולת לא הייתה מספיק טובה, אבל אני חושב שיש לנו פתיחת עונה טובה".

אי ההעפלה לאלופות הייתה מאכזבת, אבל גם הקשר יכול להודות שזה לא הדבר הכי נורא שקרה לאלופה העונה. "אני בטוח שחווינו איזושהי טראומה", מסכים איינבינדר כשנשאל על התחושות ממה שקרה לאליניב ברדה לפני כשלושה שבועות, "אבל כולם גילו בגרות ואחראיות והתנהלנו נכון. כל אחד עשה מה שצריך לעשות ומגיע שאפו ענק למאמנים, מאמני הכושר והצוות הרפואי. באותם רגעים הם תפקדו בצורה מדהימה והיו מאוד אמיצים. אני יכול לספר שביקרתי את ברדה לדקה, ממש אחרי המקרה, והוא כבר היה נראה מחייך, צוחק ומצחיק. אמרתי לו משהו מצחיק והרופאה שראתה שהוא צוחק יותר מדי, פחדה ואמרה לי שאני צריך לצאת. היה נחמד לראות אותו מחייך אחרי הטראומה שכולנו חווינו. אני חושב שברדה עשה קריירה כל כך מפוארת והוא גם בחור מדהים, שחקן טוב לקבוצה וקפטן אמיתי".

אליניב ברדה. טראומה (צילום פרטי)
אליניב ברדה. טראומה (צילום פרטי)

מקרה שיר צדק פגע בכם?
"שיר הוא שחקן מאוד משמעותי בקבוצה, מקצועית ובחדר ההלבשה. הוא שחקן שאהוב על כולם וזו לא קלישאה, כי יש שחקנים שאהובים על כולם. בחדר ההלבשה יש הרבה אגו ויש תחרות, ושיר הוא מסוג השחקנים שנכנס לחדר הלבשה ומשרה משהו חיובי, גם במשחק. אין ספק שהוא מאוד חסר וימשיך להיות חסר עד שיחזור. אני בטוח שזה מאוד קשה לו והוא מתמודד עם סיטואציה לא פשוטה בכלל, אבל אנחנו סומכים עליו בעיניים עצומות ואני בטוח שגם מהמקרה הזה, בסופו של דבר, ייצא משהו טוב".

אומרים שאיסק קואנקה עושה דברים מדהימים באימונים, אבל במשחקים זה עדיין לא קורה.
"הוא הגיע וכולם ידעו שהוא שיחק עם מסי בברצלונה, אז הציפיות היו בשמיים. לצערו ולצערנו הוא בקושי הגיע ונפצע, והפציעה התארכה. לחזור מפציעה זה לא קל, והוא גם במדינה זרה, עם שפה זרה וקבוצה חדשה. אני חושב שהוא נראה הרבה יותר טוב ומחובר לקבוצה, הבקיע שערים חשובים ולכל שחקן, זר או ישראלי, צריך לתת את הזמן במקום חדש. אני מאמין שהוא יקבל יותר דקות בהמשך. רואים שהוא שחקן מצוין שעוד יתרום לנו בהמשך".

מי תהיה אלופה בסוף העונה?
"הליגה השנה שונה מהשנים האחרונות, זה לא רק מכבי וב"ש ראש בראש. פתאום אנחנו רואים שבית"ר גם קבוצה טובה, הפועל חיפה ונתניה טובות וזה יוצר ליגה יותר קשה. אין לי ספק שאם נשחק כמו בחודש האחרון, נהיה תלויים רק בעצמנו".

* הראיון המלא התפרסם במקומון "שבע" מקבוצת ג'רוזלם פוסט".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי