"שדדנו אותם וזה נראה רע, היה צריך להיגמר 1:4 להפועל באר שבע"

בית"ר ירושלים חוגגת
בית"ר ירושלים חוגגת | דני מרון

בבית"ר ירושלים הודו כי האלופה הייתה ראויה לניצחון, העבירו ביקורת על קונטה ("הכי גרוע על המגרש") וכבר חושבים על העתיד. מעמדו של בן זקן התערער, וגם איך טביב סידר לבית"ר את השער הראשון?

(גודל טקסט)

"שדדנו אותם, מה יש להגיד?, היינו צריכים להפסיד ארבע או חמש קל", אמר גורם בכיר בבית"ר ירושלים בסיום משחק ה-2:2 אמש (שני), נגד האלופה הפועל באר שבע, והיטיב לתאר את התחושות בקרב המועדון. "מצד שני צריך לזכור שבית"ר שיחקה 70 ומשהו דקות ללא חן עזרא שנפצע, 90 דקות ללא עידן ורד ויותר מחצי שעה בעשרה שחקנים. אנחנו לא קבוצה עם סגל כמו של באר שבע, ועדיין זה נראה רע, היינו רעים מאוד", הוסיף הגורם. שער השוויון הדרמטי של אריק סאבו, שיחרר המון לחץ על הספסל הבית"רי וכמובן שהשמחה מהנקודה שהושגה הייתה גדולה. 


בשלבים גדולים של המשחק, נראתה בית"ר כקבוצה לא מאומנת ואין ספק, שאחרי שני המשחקים האחרונים, ההפסד לבני יהודה לפני הפגרה והתיקו שהושג במזל גדול אמש נגד באר שבע, התערער מאוד מעמדו של המאמן בני בן זקן, שהגיע רק לפני חודשיים לקבוצה. במשך דקות ארוכות נשמעו אמש קריאות "תתפטר תתפטר", לעברו של המאמן, וגם לאחר שריקת הסיום ולמרות השמחה משער השוויון האדיר של סאבו, המשיכו אוהדים רבים בקריאות לעברו של המאמן. 



"אוי ואבוי לנו אם לא נוציא עכשיו שש נקודות, בשני המשחקים הקרובים נגד עכו ורעננה", אמרו בקבוצה. "היו במשחק הזה המון בעיות מקצועיות, קודם כל מהדקה ה-20 בערך, שיחק הרכב שלא תורגל מעולם. ההצבה של דוד קלטינס באגף הימני של הקישור נכשלה לגמרי, וראן היה חלש מאוד, לא היינו מתואמים והייתה לנו בעיה חמורה של החזקת כדור ושליטה במשחק. בחצי הראשון נראינו מבוהלים ומפוחדים וזה נראה שעשינו לבאר שבע יותר מדי כבוד, חוץ מבוריס קליימן, אי אפשר לציין שחקן אחד ששיחק טוב לכל אורך המשחק. יש כאן גם בעיית מנהיגות לא קטנה". 


מי שספג את מרבית חיצי הביקורת הוא הצרפתי אנטואן קונטה, שפתח בעמדת המגן הימני והציג משחק חלש והירבה לאבד כדורים. אחרי הרחקתו של סירושטיין, חזר קונטה לעמדת הבלם, אולם התקשה גם שם לבלום פעם אחר פעם, את שחקני ההתקפה של ברק בכר: "זו בעיה גדולה, השחקן הכי טוב שלנו, היה הכי גרוע על המגרש", אמרו בקבוצה. 



נשדדו. שחקני ב"ש (דני מרון) 


גם פול אדגר הצעיר, שקיבל את חולצת ההרכב, לאחר שהועדף על פני אריק סאבו, קיבל ביקורת בסיום, בעיקר בשל שתי טעויות קריטיות מאוד שלו בפתיחת המחצית השנייה. איבוד כדור אחד של אדגר, הפך לשער השוויון של וואקמה ודקה לאחר מכן, שוב שגה הקשר קשות, והחזיר כדור חלש מאוד לאחור, במהלך בסופו נאלץ מיקי סירושטיין להכשיל את בן שהר שהיה בדרכו לכבוש, וראה את הכרטיס האדום. 


בית"ר שהגיעה עם יומרות גדולות לנצח את באר שבע ולקטוע רצף של ארבע עונות ללא ניצחון על הדרומיים, הציגה משחק חלש מאוד, לעיני 22 אלף צופים שהגיעו לטדי, בעיקר במחצית הראשונה, בה לא סיכנה כלל את שערו של דודו גורש. במחצית השנייה למרות שער היתרון האדיר שכבש מרסל הייסטר ובעיקר אחרי הרחקתו של מיקי סירושטיין בדקה ה-56, נראתה בית"ר מבולבלת וחסרת אונים, אל מול המכבש הבאר שבעי ואילמלא יכולת נפלאה של השוער בוריס קליימן בין הקורות, שעצר את האלופה כמעט לבדו ולצד החמצות מסמרות שיער של שחקני באר שבע, היתה יכולה בית"ר לסיים את המשחק עם תבוסה כואבת.


אפרופו שער היתרון של הייסטר, אז הבעלים אלי טביב, ראה את דקות פתיחת המחצית השנייה, בסמוך ליציע התקשורת, ובזמן שקבוצתו קיבלה את כדור הפאול שהוביל לשער הראשון, אמר טביב לאנשים שעמדו סביבו: "הייסטר חייב לקחת את הבעיטה החופשית, יש לו בעיטה פצצה, הוא חייב לבעוט". בסופו של התרגיל, הסיט קלאודמיר את הכדור לעברו של הייסטר, שכאמור שלח בומבה לחיבורים.



טיפים מטביב. בן זקן (דני מרון) 


הקשר חן עזרא שהוחלף בדקה ה-21, בשל כאבים במפשעה, יבדק היום ובקבוצה מקווים שמדובר במתיחה בלבד ולא בקרע חלקי או מלא. עידן ורד שנעדר מהסגל, עדין אינו כשיר לחזור לאימונים מלאים והוא ימשיך לקבל מנוחה גם השבוע, והוא צפוי להחמיץ גם את המשחק הקרוב בשבת נגד הפועל עכו. 
"אני מרגיש כאילו ניצחנו את המשחק הזה", סיכם הקשר ז'אורז'יניו את המשחק. "זה היה משחק מאוד קשה. הבקענו ראשונים ואחרי כמה דקות נהיה בלגן ופתאום התוצאה הפכה ל-1:2 לטובתם ואז הבקענו אנחנו בדקה ה-90, אז ההרגשה היא כמו אחרי ניצחון".


על היכולת הלא טובה של הקבוצה: "בחצי הראשון ניסינו להתחיל את המשחק מעט מאחור, כי באר שבע קבוצה מאוד חזקה ואז גם איבדנו את חן עזרא בדקה ה-20 וזה הפך להיות קשה יותר. עדין הצלחנו לכבוש ראשונים, אבל ספגנו פעמיים די מהר ונהיה חייבים ללמוד מזה. אסור שזה יקרה לנו שוב. אם אנחנו רוצים לזכות באליפות, אסור לעשות כאלה טעויות".



הקשר נשאל האם זו היכולת והרמה של בית"ר והשיב: "אני לא חושב שזו הרמה של בית"ר ירושלים, אני לא מאמין בזה. אני חושב שאנחנו יכולים לשחק טוב יותר, יש גם משחקים כאלה והדבר החשוב הוא שכל הקבוצה, נלחמה 90 דקות, הצלחנו להביא נקודה אחת ואולי זו נקודה שתעשה את ההבדל בסיום העונה. אם היינו לוקחים כאן שלוש נקודות זה היה מאוד חשוב עבורנו, זה היה משחק מאוד קשה ואם היינו מנצחים זה היה נותן לנו המון בטחון להמשך, אבל בסוף זו נקודה טובה עבורנו". 


הברזילאי החמיא לחברו אריק סאבו שעובר תקופה קשה ואמש נכנס כמחליף וכבש את השוויון הדרמטי: "כל הכבוד לו. הוא מקצוען, הוא נכנס לשחק ונתן הכול כולל הגול כמובן, אז באמת כל הכבוד לו". ז'אורז'יניו התייחס גם לכך ששחקנים רבים הגיעו לחבק ולנחם את פול אדגר שטעה פעמיים וכמעט הכריע את המשחק נגד קבוצתו ואמר: "זה הכדורגל, זה יכול לקרות לכל שחקן, ברגעים כאלה צריך להיות יחד. אם שחקן מסוים עושה טעות, זה כאילו שכולנו טעינו כקבוצה, אם שחקן כובש, אז כל הקבוצה כבשה, צריך להיות ביחד כל הזמן. 


מחמאות מכולם. סאבו (דני מרון) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי