בן זקן: ההחלטה לא להכניס את בניון הייתה בשביל האוהדים

יוסי בניון
יוסי בניון | אודי ציטיאט

אחרי ה-2:2 הדרמטי מול הפועל ב"ש, המאמן סיפר על ההכנות למפגש מול עכו (שבת, 20:30, ספורט4) והתייחס לסערה סביב הקשר הוותיק, שצפוי לחזור להרכב. אוחנה ביקש הבהרות מבן זקן, שערך תדרוך וידאו נוסף לשחקנים

(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים, תגיע בשבת למשחק חוץ נגד הפועל עכו (20:30, ספורט4) ותנסה לקטוע רצף של שני משחקי ליגה ללא ניצחון. במועדון כבר הגדירו את צמד המשחקים נגד עכו והפועל רעננה כמשחקים שחובה לנצח, כדי להישאר דבוקים לצמרת.

המאמן בני בן זקן צפוי לערוך מספר שינויים בהרכב לעומת ה-11 שפתחו נגד הפועל באר שבע. אנטואן קונטה צפוי לשוב לעמדת הבלם, במקומו של מיקי סירושטיין המורחק, כאשר גם אריק סאבו שכבש את שער השוויון הדרמטי נגד האלופה, צפוי לקבל את חולצת ההרכב על חשבונו של פול אדגר, שטעה קשות פעמיים במחצית השנייה ואף הוחלף. בעמדת המגן הימני אמור לפתוח עופר ורטה, כאשר גם דוד קלטינס עשוי בסיטואציה מסוימת למלא את התפקיד.

חן עזרא שפצוע בשרירי המפשעה יחמיץ את המשחק ואת מקומו בהרכב עשוי לקבל יוסי בניון שכלל לא שותף במשחק האחרון. גם יעקב בריהון עשוי לעלות ב-11. עידן ורד עדין לא בכושר ויקבל מנוחה גם השבוע. בבית"ר החליטו שלא לקחת שום סיכון הפעם עם הקשר ויחזירו אותו לפעילות מלאה רק אחרי שיחלים לחלוטין. 

בהמשך ליכולת הלא משכנעת בלשון המעטה, שמציגה הקבוצה, נערכה שיחה בין נציג הבעלים אלי אוחנה ובין המאמן בני בן זקן, כאשר אוחנה ביקש מהמאמן הסברים ליכולת הלא טובה ולעניינים טקטיים כאלה ואחרים, הקשורים למשחקים האחרונים של בית"ר. בשיחה דנו השניים גם בשיקולים לחילופים שנעשו במשחק נגד באר שבע.

יוסי בניון. לא הולך לשום מקום (אודי ציטיאט)
יוסי בניון. לא הולך לשום מקום (אודי ציטיאט)

בנוסף לכך, באימון הקבוצה היום המאמן הקרין לשחקניו קטעים מהמשחק, התמקד ברגעים בהם הקבוצה נותרה בעשרה שחקנים והיה שבע רצון מלחימתם ונחישותם, החמיא להם על כך שלא נשברו ונתן דגשים רלוונטיים. זהו שבוע שני ברציפות בו המאמן עובר עם שחקניו על קטעי וידאו, דבר אותו הוא לא נהג לעשות בעבר.

בצהריים הקבוצה ערכה את מסיבת העיתונאים המסורתית לקראת ההתמודדות מול הפועל עכו ביום שבת, ובן זקן התייצב אל מול המיקרופונים ואמר: "פתיחת המשחק נגד באר שבע לא הייתה טובה. בנינו את המשחק ל-90 דקות, זה לא מעיד שאי אפשר לנצח ככה. במחצית השנייה עשינו שנוי והגיע הגול. מיד אחר כך קיבלנו גול וספגנו אדום, אבל השחקנים אספו את עצמם והשיגו את התיקו. הפועל עכו קבוצה טובה, שעשתה חיים קשים גם לבאר שבע. היא קבוצה שלוחצת וזה משחק מבחן מבחינתנו".

הרכב קבוע: "עושים מאמצים להשאיר הרכב שרץ, כל עוד אין פציעות. אלו חלק מהדברים שצריך להזכיר לגבי המשחק נגד באר שבע, כי צריך לקחת בחשבון שעידן ורד לא שיחק וחן עזרא נפצע. לפעמים יש פציעות וצריך להגיב בהתאם, והשחקנים מגיבים מצוין".

אנטואן קונטה. עוד ישפיע על בית
אנטואן קונטה. עוד ישפיע על בית"ר העונה (דני מרון)

המחליפים: "לכל משחק נתון אנחנו בוחרים את השחקנים הספציפיים שמתאימים לאותו המשחק. באופן כללי יש שחקנים שמקבלים הזדמנויות, וצריכים להוכיח את עצמם. יש לנו עוד יום לבחון מי יכול לשחק מול עכו. אני מאוד אשמח אם יהיה שחקן שינצל את הבמה שהוא מקבל, בשביל זה יש לנו סגל רחב ואני רוצה להשתמש בו".

שיחה עם אלי אוחנה: "לא הייתה לי שיחה רשמית, דיברנו כמו בכל יום. גם אנחנו יודעים שיכולנו להראות יותר טוב. המשחק הזה יכול להגדיר אותנו, כי הצגנו לב גדול מול הקבוצה הטובה בארץ ומגיע שאפו גדול לשחקנים".

משחק ההגנה: "יש קבוצות שיש להם חוזקות וחולשות בהתאמה. כשהגעתי הרצון היה לשמור על איזון על הבקעת שערים טובים ואי ספיגה. תמיד רצינו לשפר את המשחק ההגנתי, שהוא לא רע, אבל טעון שיפור".

אלי אוחנה. מפעיל לחץ על בן זקן? (עדי אבישי)
אלי אוחנה. מפעיל לחץ על בן זקן? (עדי אבישי)

אנטואן קונטה: "הוא משמש גם כבלם וגם כמגן, ואת שניהם הוא עושה מצוין. יכול להיות שהפגרה הוציאה אותו קצת מריכוז, הוא חזר לעצמו ששיחק כבלם. אני מאמין שהוא יחזור לעצמו בהמשך העונה, ויהיה פקטור מאוד משמעותי בקבוצה".

יוסי בניון: "כשממנים מאמן לבית"ר שואלים אם הוא יעמוד בלחצים, כי המצב הוא לא קל. קיבלתי החלטה בשביל האוהדים כי הייתה לי תחושה בתוכי, והאחריות שלי כמאמן היא לעשות את החילופים הנכונים בכל משחק. היו משחקים שהקהל של בית"ר עודד את בניון והכנסנו אותו, במשחק הזה ספציפית בחרתי להכניס מישהו אחר ואני שמח שזה עבד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי