בני יהודה תוקפת: שערורייה, בית הדין צ'יפר קומץ קטן

אוהדי בני יהודה
אוהדי בני יהודה | עדי אבישי

הכתומים זועמים על הקנס שהושת עליהם בעקבות נהמות לעבר עאבד: "לא פרופורציונאלי, נערער". ההתאחדות איימה בהעמדת הבעלים אברמוב לדין אם לא יתנצל. וגם: ארגון השחקנים תומך במרשיץ', שהועמד לוועדת משמעת

(גודל טקסט)
ביה"ד של ההתאחדות לכדורגל גזר היום (חמישי) על בני יהודה קנס בסך 20,000 ש"ח בעקבות הנהמות לעבר עאבד בטענה שלמרות התנגדות ההנהלה לדברים התנהלותה לא עומדת ברמה המצופה מקבוצה שנלחמת באוהדים מתפרעים. הדיין גיורא לנדאו החליט להקל עם הכתומים בעקבות איטיות התגובה של הכרוז בקריית שמונה והנסיבות הבעייתיות.


בדיון שנערך אמש נכחו הבעלים ברק אברמוב וכן המנכ"ל כפיר אדרי, שטענו בבית הדין כי מדובר באוהדים שמנסים להזיק למועדון ולבעלים באופן אישי ואף טענו כי פנו לאנשי המשטרה שנכחו במקום כדי שיתפסו את הפורעים וימנעו את המשך הקריאות. כזכור אברמוב בדק את האפשרות שלא לעלות למחצית השנייה בשל אותן נהמות וקריאות גזעניות, אולם הוזהר שלא לעשות זאת וכי הוא צפוי לעונש כבד.



בתגובה לקנס הוציא המועדון הודעה חריפה: "מדובר בהחלטה לא פחות משערורייתית של בית הדין של ההתאחדות לכדורגל. הרי התרענו והכנו מראש את גורמי האבטחה באצטדיון העירוני בקריית שמונה טרם שריקת הפתיחה. כמובן שברגע שנשמעו הנהמות הראשונות (בדקה ה-11) לעברו של שחקן קריית שמונה, אחמד עאבד, פנה מנכ"ל המועדון, כפיר אדרי, למנכ"ל קריית שמונה, מר יוסי אדרי וביקש ממנו לתגבר את כוחות האבטחה ביציע האוהדים שלנו".


"כמובן שגם לאחר הפעם השנייה שנשמעו הנהמות הגזעניות (בדקה ה-27) נעשתה פנייה נוספת מצד כפיר אדרי ליוסי אדרי שביקש לשלוח שוטרים למקום. רק בפעם השלישית שנשמעו הקריאות (דקה 35) עלו כוחות אבטחה ליציע והרגיעו את הרוחות. למרות המאמצים המשותפים שלנו ושל מועדון הכדורגל, עירוני קריית שמונה, לצערנו לא השכילו כוחות האבטחה והמשטרה שנכחו במקום לעכב או לעצור אף אחד מאותם אוהדים סוררים. עוד חשוב לציין שרק לאחר הפעם השלישית בהן נשמעו הנהמות הגזעניות הפעיל הכרוז באצטדיון את נוהל שלושת השלבים של מנהלת הליגה ולראייה, לאחר שכוחות האבטחה עלו ליציע ונשמעה ההודעה הראשונה מצד כרוז המשחק נעלמו הנהמות".



במקום שבית הדין של ההתאחדות לכדורגל, ההתאחדות לכדורגל ומנהלת הליגות לכדורגל יעזרו למועדונים להילחם בבעיה, הם פועלים בדיוק להיפך ומענישים את המועדונים עצמם למרות המאמצים הרבים המושקעים מצדם. איך בדיוק הקנס חסר הפרופורציות הזה יעזור לפתור את הבעיה? הפתרונים לבית הדין של ההתאחדות לכדורגל. 
מועדון הכדורגל בני יהודה תל אביב והעומד בראשו, מר ברק אברמוב, יערערו על החלטת בית הדין של ההתאחדות לכדורגל שנותנים 'צ'ופר' לאותו קומץ אוהדים קטן שפוגע בענף שאנו כל כך אוהבים ובמועדון הכדורגל בני יהודה בפרט".


במקביל הודיע המועדון כי בעקבות אותו קנס, מחירי הכרטיסים למשחק הקרוב מול בני סכנין יעלו ל-70 שקלים למבוגר ו-35 שקלים לילדים, חיילים ונשים. במועדון תכננו להוריד את המחירים ל-30 שקלים בלבד באופן תקדימי, אבל הפגיעה במועדון גרמה לשינוי ההחלטה.


אוהדי בני יהודה. רק קומץ קטן עושה בעיות (עדי אבישי)אוהדי בני יהודה. רק קומץ קטן עושה בעיות (עדי אבישי)


בהתאחדות לכדורגל זעמו על דברים שאמר בעלי בני יהודה ברק אברמוב לכלי התקשורת ואיימו בהעמדתו לדין אם לא יתנצל על דבריו. "צר לנו על כך שבעלים המתיימר להיאבק באלימות ובגזענות בחר להגיב באופן מתלהם, משמיץ ובעיקר נעדר כל הכרה בעמדה הברורה ובפעילות של ההתאחדות לכדורגל ובתי הדין לטובת עשייה אמיתית ומעשית כנגד הגזענות. בתי הדין הוכיחו באופן עקבי כי הם מצטיינים בהבחנה בין מי שפועלים לבין מי שמדברים, והדבר מוצא ביטוי בהכרעותיהם המנומקות. לבני יהודה ולבעלים שמורה כמובן הזכות לערער על ההחלטה, אבל חזקה עליהם שיקפידו לשמור על כבוד בתי הדין, הדיינים וההתאחדות בכל מקרה. ההתאחדות לכדורגל והמערכת המשפטית ימשיכו במאבק הבלתי מתפשר בגזענות ובאלימות".


גם המאמן יוסי אבוקסיס התייחס לעניין הקהל ותופעת הקריאות הגזעניות: "קודם כל שיהיה ברור, בני יהודה זו הקבוצה הכי לא גזענית שיש בארץ. אימנתי כאן בעבר שחקנים מהמגזר וגם היום יש לנו כאן את אעיד חבשי שכולם אוהבים אותו וגם הקהל מעודד אותו כל הזמן. חשוב לציין שזה לא כל הקהל. יש כמות מאוד קטנה וגם במשחק בקרית שמונה זה היה משהו נקודתי וגם ההנהלה שלנו חושבת ככה וגם אנחנו חושבים ככה שזה לא משהו כולל על כל האוהדים של בני יהודה וחשוב שזה יהיה ברור לכולם".


"קרה משהו שלא צריך לקרות במשחק נגד קריית שמונה, וההנהלה שלנו רוצה לטפל בבודדים שיש פה. אני חושב שזה מבורך כי הנושא הזה עושה שם לא טוב לאוהדי בני יהודה כי 95 אחוז מהקהל כאן הוא אנטי גזענות ומקבל באהבה שחקנים ערבים ואני יודע שזה היה ככה לאורך כל השנים ובכל הנהלה שהייתה כאן, תמיד בבני יהודה היו שחקנים ערבים שהתקבלו באהבה וגם עכשיו. זה מקרה בודד שצריך לטפל בו ואני מקווה שיהיה משחק כדורגל בלי כל הדברים האלה".


אבוקסיס נשאל האם אעיד חבשי הוטרד מכך במהלך השבוע והוסיף: "חבשי מקצוען ויודע שהקהל של בני יהודה מעודד אותו. גם בשבת הוא קיבל עידוד והוא התקבל כאן בצורה טובה גם מקצועית וגם חברתית ולא התעסקנו בזה. אנחנו צריכים את הקהל שלנו מעודד אותנו שמחבק ותומך בנו ורוצים שהקהל לא יתעסק עם כל הקריאות האלה ורוב הקהל שלנו באמת לא מתעסק בגזענות".



יוסי אבוקסיס. זיכרונות טובים מהאקסית (עדי אבישי)
יוסי אבוקסיס. זיכרונות טובים מהאקסית (עדי אבישי)


ההפסד בשבת נגד קריית שמונה: "אחרי שני ניצחונות יפים וחשובים הפסדנו משחק שלא היינו פחות טובים בו. כמות המצבים של שתי הקבוצות הייתה זהה. פשוט הם ניצלו את המצבים שלהם ואנחנו החמצנו ובנוסף כמו שראיתם הגיע לנו פנדל שלא שרקו לטובתנו וזה בעצם הכריע את המשחק. אני לא חושב שזה היה משחק רע שלנו. זה לא היה משחק טוב התקפית, עם קבלת החלטות שבמשחקים קודמים כן עשינו מזה גולים והפעם לא השכלנו לעשות. בסופו של דבר התוצאה היא החשובה ואתם מדברים על תוצאה כי זה מה שהכי חשוב, אבל אני חושב שהדרך שלנו הייתה טובה. גם הנחישות והרצון והיו בהחלט דברים טובים במשחק, אבל לא היינו מספיק חדים ומסוכנים בשליש האחרון".


המפגש האישי מול האקסית: "זה נכון שזה מועדון שעבדתי בו שנה וחצי וגם כשעזבתי נשארתי ביחסים מאוד טובים עם אנשי סכנין. נהניתי שם מאוד, אבל כמובן שבשבת כל אחד ירצה לנצח, גם אני וגם סכנין וזה יהיה משחק בין שתי קבוצות שרוצות לעלות למעלה בטבלה ונשים את החברות בצד ונבוא לשחק כדורגל".


הפערים הקטנים בין הקבוצות: "אנחנו לוקחים בכל משחק בחשבון שאנחנו מצד אחד נקודה מפלייאוף עליון ומצד שני למטה הכל מסתבך. זה משחק שחשוב כמו כל משחק בליגה הזו להמשך הדרך. אנחנו באים אחרי הפסד ורוצים לחזור לנצח".


בצד המקצועי, המגן מאור קנדיל המרוחק והקשר רועי גורדנה הפצוע (החל באימוני ריצה) לא יהיו בסגל. שחקן נוסף שלא יהיה בסגל ככל הנראה הוא אנטוניו מרשיץ', שזומן לוועדת משמעת אחרי שלא הגיע לאימון הקבוצה אתמול (ראשון). "השחקן טען שלא קרא את ההודעה על שעת האימון ולכן לא הגיע. הבעיה של מר מרשיץ' היא שבאפליקציית וואטסאפ ישנה אפשרות טכנולוגית "מאוד מתקדמת" המאפשרת לאדם השולח לראות האם ומתי נקראה ההודעה על ידי האדם אליו נשלחה ההודעה. למרבה ההפתעה התברר שמרשיץ' קרא את ההודעה 2 דקות לאחר שנשלחה", נמסר מבני יהודה.


מרשיץ. העימות עם בני יהודה עלה מדרגה (דני מרון)


ארגון השחקנים תקף את בני יהודה על כך שזימנה את מרשיץ' לדיון משמעתי נוסף ומסר כי "לא מתכוונים לעבור על ההתנהלות הזו בשתיקה. היום שוגר מכתב למנכ"ל הקבוצה עם דרישה ברורה לבטל את ההחלטה, כמו גם לבטל החלטות שהתקבלו בוועדת משמעת נוספת שנערכה לשחקן ב-25 בנובמבר ללא נוכחות נציג הארגון ובניגוד לתקנון המשמעת. באם בקבוצה לא יחזרו בהם מהדברים, הארגון מתכוון לנקוט באמצעים משפטיים העומדים לרשותו".


בתגובה טען מנכ"ל בני יהודה, כפיר אדרי: "יו"ר ארגון השחקנים עושה הכל על מנת לשמור על השחקנים גם במקרים בהם אשמתם ברורה לכל. בדיוק כמו במקרה המדובר עם אנטוניו מרשיץ', מקרה שבו אלון היה עד לכך שמרשיץ' קרא את ההודעה, למרות שטען כי לא הגיע לאימון משום שלא ראה את ההודעה ולמרות כך ביקש אלון לזכות את השחקן. אנו לא ניתן יד לארגון שמוכן לפגוע במועדונים גם במקרים בהם עבירתו של השחקן ברורה כשמש".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי