צפו בתקציר: נקודה אחת יותר מדי, 0:0 בין מכבי פ"ת להפועל רעננה

נאור פסר
נאור פסר | דני מרון

משחק מפוהק בנתניה: מינימום מצבים, יציעים קרחים, שתי קבוצות שעסוקות בעיקר בנטרול. הגיע הזמן לחשוב שמשחקים כאלה לא יעניקו יותר נקודות. קורצקי: "עדיין מחפשים את עצמנו". מימר: "השופט לא נתן לנו פנדל"

(גודל טקסט)

ה-0:0 בין הפועל רעננה למכבי פתח תקווה הזכיר יותר מכל משחק הכנה של אמצע יולי. קצב ירוד, מינימום מצבים, יציעים קרחים (ברעננה פרסמו 500, במציאות זה נראה הרבה הרבה פחות), משחק נטול תשוקה (הכרטיס הצהוב הראשון נשלף בתוספת הזמן)  וגם מזג האוויר הקייצי שפקד אותנו בתחילת השבוע הוסיף את שלו.

הבעיה היא שעל משחק כזה מקבלים נקודה, פחות משמעותית למלאבסים, קריטית לקבוצה מהשרון. אולי כדאי לחשוב על כך שמשחקי 0:0 כאלה לא יעניקו נקודות ואז נראה יותר העזה. בשתי הקבוצות שיחקו שמות כמו נמניה ניקוליץ', שהרשים בהפועל תל אביב לפני שנתיים, וסוטיריס ניניס, "מסי היווני" שנכנס כמחליף, אבל כדורגל לא ראינו.

לשתי הקבוצות מצפים משחקים קשים במחזור הבא: רעננה תתארח אצל בית"ר ירושלים, מכבי פ"ת תארח את מכבי תל אביב. למנחם קורצקי כמו גם לשרון מימר ברור שיכולת כזאת לא תספיק להן כדי לצבור נקודות.

מנחם קורצקי סיכם את המשחק: "זה משחק לא טוב שלנו מבחינה התקפית, אנחנו יכולים וצריכים להיות הרבה יותר טובים מבחינה התקפית. הקבוצה עדיין מחפשת את עצמה, אנחנו עובדים בשלבים. השלב הראשון היה לעצור את ספיגת השערים, ואנחנו עושים את זה טוב בינתיים. חסר לנו מחץ בחוד ואנחנו צריכים להגיע ליותר מצבים, אבל גם הפעם הגענו לשני מצבים טובים ויכולנו לגמור את המשחק. מכבי פתח תקווה לא סיכנו אותנו עד הדקה ה-93, זה הכדורגל. למזלנו לא ספגנו. בסך הכל החבר'ה עבדו ונלחמו ואני מרוצה מזה". 

מנחם קורצקי. קיווה להשיג 3 נקודות (דני מרון)
מנחם קורצקי. קיווה להשיג 3 נקודות (דני מרון)

מזל: "טעויות שיפוט לטובתנו? אני לא מסתכל על המזל, אם היה לנו מזל היינו מנצחים. אני מרגיש שהשחקנים מתחילים להפנים שאנחנו קבוצת תחתית, כל משחק קשה ואם נילחם נשיג נקודות. אנחנו רוצים להישאר בליגה. השחקנים מוכיחים שאנחנו בכיוון הנכון ויש פה סגל טוב, הד.נ.א מתחיל להתגבש ואני שמח שאנחנו במסלול חיובי. מצפה לנו משחק סופר קשה בטדי מול בית"ר, אחת הקבוצות הטובות ההתקפיות בליגה, אבל אנחנו לא מתכוונים לוותר מראש. נתכונן ונגיע במטרה לעשות את המקסימום מבחינתנו".

מנגד, שרון מימר היה מאוכזב: "ניסינו אבל אנחנו צריכים להשתפר. מצד שני לא ספגנו והם לא הגיעו כמעט למצבים אז ניקח את החלק הטוב במשחק. אני חושב שהיה רצון אבל לא עשינו מספיק פעולות איכותיות בהתקפה. לא היינו מספיק מרוכזים וגם פנדל של 100% אחוז לא נשרק בסוף, אז גם את טיפת המזל לא הייתה לנו אבל ניקח את החצי כוס המלאה שלא ספגנו. אני לא מבזבז אנרגיות על משהו שלא יכול לעזור לי. לצערי השופט טעה ולא נתן לנו את הפנדל, אבל הוא יבקר את עצמו והוא לא צריך אותי".

שרון מימר. ריאלי לגבי קבוצתו (עדי אבישי)

שרון מימר. ריאלי לגבי קבוצתו (עדי אבישי)

מצב הקבוצה: "כרגע אנחנו פחות או יותר במקום שמשקף את רמת המשחק שלנו. אם להגיד את האמת כרגע אנחנו לא ראויים לפלייאוף העליון, ונצטרך להשתפר כדי להיאבק עליו. נצטרך לעשות את זה במעשים ולא בדיבורים".

מכבי ת"א: "הם קבוצה איכותית ויהיה יותר קשה לנו הגנתית, אבל מצד שני יהיה יותר פתוח מבחינה התקפית, וזה יעזור לנו לייצר יותר מצבים. נתכונן כמו שצריך כדי לבוא מוכנים למשחק הזה".

הרכבים
הפועל רעננה: תומאש קושיצקי, עדי נמני, מוחמד עלי קמארה, בן והבה, עמנואל אמבולה, בן בנימין, רועי שוקרני (שניר שוקר 71), נימניה ניקוליץ', דור חוגי (תומר סוויסה 71), מוחמד שכר, ג'ורדן פושה.

מכבי פתח תקווה: צחי גיגי, נאור פסר, ז'והאן מרסיאל, תומאש סיבוק, רישאר סומא (סוטיריס ניניס 72), רומאריו פירס, יובל שבתאי (אורי מגבו 65), יניב בריק, לידור כהן, מנור סולומון, גרגורי טאדה.

מהלך המשחק
דקה 15שתי הקבוצות נעו מצד לצד בלי תכליתיות עד שלמנור סולומון נמאס. הפנומן דהר באגף שמאל ובעט למסגרת, קושיצקי היה עירני והדף.

דקה 17, איזו החמצה של רעננה! – חוגי הוליך מתפרצת והעביר קדימה לפושה, החלוץ ספק הוכשל אבל הכדור הגיע לשכר, עשרה מטרים לבד מול גיגי. ומה עשה החלוץ? בעט לשחקים.


שכר. שעיר מהיר היה פותח את המשחק. חבל (ערן לוף)

דקה 33 – אחרי תרדמת עמוקה הוגבה כדור לרחבת רעננה אבל קושיצקי קלט בקלות. סולומון נכנס בו מיד אחרי שקלט, וקמארה התעצבן ודחף את סולומון.


דקה 43
– עוד התקפה טובה של רעננה אבל שוב הסיומת, הפעם חוגי שממצב טוב בעט לגופו של מרסיאל.

דקה 51 – כדור קרן לרעננה, קמארה הגיע ראשון אבל בעט חלש לידיים של גיגי.

דקה 76 – המחליף של רעננה שוקר השתחרר מצוין ונתן כדור עומק לפושה שהסתבך עם עצמו והכדור.


דקה 77
– פתח תקווה הגיבה במתפרצת ומחליף נוסף מגבו הגביה כדור מצוין לתיבת החמש אבל לידור כהן וטאדה הפריעו זה לזה וההזדמנות אבדה.

דקה 88 – סוויסה בעט מ-20 מ' שטוח וחזק ופספס בסנטימטרים את הקורה.


דקה 92
– סולומון החל התקפה של פ"ת וחדר לרחבה, נוצרה ערבוביה ומרסיאל בעט את הכדור היישר לגופו ולידו של לידור כהן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי