"צדק צריך לצאת מעודד שהקריירה שלו לא נגמרה"

שיר צדק
שיר צדק | מאיר אבן חיים

בהפועל באר שבע מרוצים יחסית מהעונש שקיבלת הבלם: "אי אפשר לדעת איזה עוש תספוג במדינה זרה", השחקנים נשמעו קצת אחרת: "עונש מבאס "קיווינו שבית הדין יסתפק בחודשיים ששיר השעה את עצמו"

(גודל טקסט)

בהפועל באר שבע קיבלו היום (שני) ברגשות מעורבים את ההחלטה להשעות את הבלם שיר צדק למשך שמונה חודשים.

בקרב שחקנים בקבוצה שררה תחושת אכזבה, במיוחד נוכח הדיווחים האופטימיים ששידרו הגורמים שגיבשו את קו ההגנה בדיון המשפטי בשווייץ. מי שפנטז על זיכוי או העריך שצדק יחזור עוד העונה למגרשים, התבדה. הפרקליט השוויצרי שייצג את צדק בדיון, ומשום מה סירב להיחשף בשמו, הצליח כנראה למזער את העונש שעלול היה להיות חמור בהרבה. "העונש מבאס", אמר גורם בקבוצה. "קיווינו שבית הדין יסתפק בחודשיים ששיר השעה את עצמו".

מצד שני, נשמעו קולות מציאותיים יותר. "עונש חמור בהרבה ריחף לשיר מעל הראש, והוא דווקא צריך לצאת מעודד שהקריירה שלו לא נגמרה", אמרו בקבוצה. "אתה אף פעם לא יכול לדעת איזה עונש תספוג, ועוד במדינה זרה". כשנודע העונש, הוצף צדק בהודעות תמיכה משחקנים ומקורבים, כהרגלו מאז התפוצצת הפרשה גם הפעם הוא גזר על עצמו שתיקה.


ממשיך לשמור על שתיקה. צדק (אודי ציטיאט)

ומה הלאה? צדק לא יוכל בשלב זה לחזור לפעילות כלשהי בין כתלי המועדון, אלא אם כן יקבל אישור מיוחד מאופ"א. עד הודעה חדשה הוא יאלץ לשמור על כושר באופן עצמאי, ולעיתים יסתייע במאמן כושר מטעם המועדון.

אפרים ברק, היועץ המשפטי לשעבר של ההתאחדות לכדורגל, דיבר בתוכנית הספורט של 103FM על צורת העונשים הנוכחית באופ"א: "אני לא בטוח ששמונה חודשים זה עונש קל. זה לא עונש נדיר כי היו מקרים של הרחקות לחמישה או שישה חודשים. באופ"א מתחילים לרדת מהעונשים של הרחקה לשנתיים ומעלה, וכנראה זו הסיבה לעונש היחסית נוח שלו". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי