וידאר: "שיחקנו עבור ג'ורדי קרויף, אנחנו מאמינים בו"

וידאר קיארטנסון
וידאר קיארטנסון | אריאל שלום

וידאר קיארטנסון, שכבר את שער הניצחון ב-0:1 של מכבי ת"א על הפועל ב"ש בגמר גביע הטוטו ושבר בצורת בת חודשיים, הביע תמיכה בהולנדי והוסיף: "צריך לשנות את האופי של הקבוצה". הצהובים מקווים שיצאו מהמשבר

(גודל טקסט)

התואר הראשון העונה הלך אמש (חמישי) לארון הגביעים העמוס של מכבי תל אביב, שניצחה את הפועל באר שבע 0:1 בגמר גביע הטוטו. במועדון הצהוב שיבחו את ג'ורדי קרויף שהצליח לשבור את "קללת פאקו אייסטראן", המאמן האחרון שזכה בתואר עבור המועדון.

קרויף ערך לפני המשחק מול מחזיקת גביע הטוטו בעונה שעברה שיחות מוטיבציה, וגרם להם להבין שרק ניצחון והנפת הגביע יוציאו אותם מהמשבר. על כר הדשא באצטדיון בנתניה החגיגות בצהוב היו בשיאן והייתה התלהבות רבה בקרב השחקנים שאמרו: "הגיע הזמן להאיר בחג המכבים את קריית שלום". הניצחון על באר שבע החזיר לשחקנים את האמונה והביטחון, שנעלמו בשבועות האחרונים, וכעת תחושת הכישלון התחלפה באופטימיות לקראת המשך העונה.

לא כולם במכבי תל אביב מתרגשים מהניצחון ולא שוכחים את המצב בליגת העל. במועדון מבינים כי הזכייה בגביע הטוטו לא שינתה את מעמדו של קרויף אצל מיץ' גולדהאר, כך על פי גורם בקבוצה. המבחן האמיתי עבור הבעלים הוא ליגת העל, ובשל כך המשחק ביום שני מול בית"ר ירושלים הוא קריטי, כי איבוד נקודות בטדי וניצחון של הפועל באר שבע יוביל לפער של 10 נקודות, ויכול לשבש לגמרי את תכניות המועדון לחלון העברות בינואר.

קרויף כבר העביר את התכנית לשינויים מקצועיים בסגל השחקנים למנכ"ל בן מנספורד. המאמן ההולנדי התייחס לאחר המשחק לקיום שיחה עם גולדהאר ואמר: "אם היינו רוצים שדברים יצאו בנושא המועדון היינו לוחצים על כפתור והשיחות היו מושמעות, וכך אנחנו לא נוהגים במועדון".

ג'ורדי קרויף. לא מוציא שום דבר החוצה (מכבי ת
ג'ורדי קרויף. לא מוציא שום דבר החוצה (מכבי ת"א, אתר רשמי)

בפן המקצועי, אור דסה לא נרשם גם אתמול בסגל המשחק, הקפטן שרן ייני עדיין לא החלים ממתיחה במפשעה ולכן נעדר, ואליו הצטרף איגור פילינקה. גם שני הזרים כריסטיאן באטוקיו וסוואן-טינו סושיץ', שכבר יודעים כי הישארותם בקבוצה תלויה במידה ותצא מהפכה בקטנה בינואר. כרגע אין משא ומתן להחתמתם של ליאור רפאלוב וגדי קינדה, וכך גם עם אלמוג כהן.

וידאר קיארטנסון חזר אתמול להבקיע לאחר כחודשיים של בצורת שערים, וחיוך רחב נראה על פניו לאחר הניצחון. החולץ האיסלנדי אמר: "זה טבעי כשאתה לא משחק טוב שיושיבו אותך על ספסל המחליפים כדי להתרענן. לא הרגשתי טרי והיו לי גם פציעות קטנות שמנעו ממני לשחק במלוא הכוח. איבדתי קצת ביטחון, אבל הביטחון יחזור והמשחק הזה נגד באר שבע יעזור להשיב אותו, צריך לשנות את האופי ולשחק ביחד כקבוצה ולא באופן אינדיבידואלי. שיחקנו נגד הפועל באר שבע עבור ג'ורדי קרויף כי תמיד מאשימים את המאמן. אנחנו מאמינים במאמן שלנו".

הנפת הגביע שחררה הרבה לחץ אצל הצהובים (אריאל שלום)
הנפת הגביע שחררה הרבה לחץ אצל הצהובים (אריאל שלום)

בנושא אחר, סערה תקשורתית קרתה בסיום המשחק באצטדיון בנתניה. מנהלת הליגה ביקשה לקיים מסיבת עיתונאים באולם הראיונות בהשתתפות מאמני הקבוצות ושני שחקנים. ויכוח בין המועדונים על הנוכחים ועל אופן ניהול הראיונות הביא בתחילה לביטול מסיבת העיתונאים באולם, והריץ את העיתונאים ואנשי הצילום לראיון עמידה מחוץ לאולם כשליד עמדת הראיונות נמצא קורס ניהול של המנהלת דחוק וצפוף. לאחר דקות ארוכות התקיים הראיון עם קרויף לבדו באולם, ובמקביל לו ראיון עם חלוץ הפועל באר שבע בן שהר. הגורמים המעורבים הבטיחו לבדוק את הסיפור ומטרה שלא יקרה שוב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי