לא קרה מאז שנות התשעים: המספרים המביכים של מכבי חיפה

מכבי חיפה מאוכזבת אחרי הפסד נוסף
מכבי חיפה מאוכזבת אחרי הפסד נוסף | מאור אלקסלסי

הירוקים מזכירים את עונות השפל של המועדון עם 16 נקודות בלבד אחרי 14 מחזורים, בעוד יריבתם העירונית מרשימה. וגם: בני יהודה בדרכה לצמרת, אפקט בניון והנתון שיטריד את הפועל ב"ש. המספרים של עמיקם

(גודל טקסט)

1. פער של ארבע נקודות בין המקום הרביעי למקום הראשון נותן תחושה שמאוד צפוף בליגת העל. אז נכון שלא מדובר באירוע שכיח, אבל הפעם האחרונה שזה קרה הייתה לפני לא פחות מ-12 שנה, אז הפרידו ארבע נקודות לא רק מהמקום הראשון לרביעי, אלא אפילו לחמישי.

השיא – בעונות בהן חולקו שלוש נקודות לניצחון – שייך לעונת 1994/5, אז הפרידה נקודה אחת בלבד בין המקום הרביעי לראשון. אגב, בשלוש מארבע העונות האחרונות בהן היה מצב כזה, זו שהובילה לא זכתה באליפות.

2. מכבי חיפה עם 16 נקודות אחרי 14 משחקים, שמונה נקודות מהקו האדום. הפעם האחרונה שמכבי חיפה הייתה קרובה למספר הנקודות הזה הייתה לפני 21 שנה, בעונת 1996/7, אז היו לה 18 נקודות לאחר 14 מחזורים.


גם לפני 21 שנה היו למכבי חיפה יותר נקודות (מאור אלקסלסי)

מתחת לזה היה לאחרונה בעונת 1987/8, לפני 30 שנה, אז היו למכבי חיפה 12 נקודות, אבל הנתון היותר משמעותי זו העובדה כי חיפה מרוחקת 14 נקודות מהמקום הראשון. שימו לב, לפני 21 שנה, עם 18 נקודות, הייתה מכבי חיפה מרוחקת אחרי 14 מחזורים מרחק של 20 נקודות מהמקום הראשון. יש לאן לשאוף?

3. בני יהודה ניצחה מחצית ממשחקי הליגה עד כה, אירוע קוסמי, על אף שאינו נדיר. לפני שמונה שנים היו לה שבעה ניצחונות, כמו הפעם, אבל 25 נקודות. ב-1993 היו לה שבעה ניצחונות ו-23 נקודות, כמו הפעם, וזה הסתיים במקום שלישי. השיא של בני יהודה הוא תשעה ניצחונות אחרי 14 מחזורים בעונת 1991/2 וזה הספיק רק למקום שני. שימו לב, בעונת האליפות היחידה של המועדון, היו לה אחרי 14 מחזורים רק שישה ניצחונות.


4.
לא שזה חדש למישהו, אבל הפעם האחרונה שלהפועל חיפה היו פחות הפסדים מאשר לכל קבוצה אחרת בשלב הזה של העונה היה בעונת 1998/9, עונת האליפות. כל הסימנים ההיסטוריים מעידים על סיום מרשים גם העונה.


למרות המעידות האחרונות, הסימנים מעידים על סיום מרשים לעונה (ערן לוף)

5. שתי קבוצות בליגה, מ.ס.אשדוד והפועל רעננה, לא הצליחו לנפק – יחד – אפילו ניצחון בית אחד לרפואה. מתברר שמאז עונת 2010/11 לא היה מצב שבו שתי קבוצות היו במצב הזה גם יחד ללא ניצחון בית.


6.
יוסי בניון זוכה לכמה דקות פה ושם עד כדי רצון עז לעזוב. מתברר כי בניון הוא השחקן הכי אפקטיבי בליגה. יש לו 50 אחוזי הצלחה כשהוא מאיים על השער: שישה איומים מול שלושה שערים. אחריו נמצא עדן בן בסט עם שישה שערים ב-16 ניסיונות, וקלאודמיר פריירה עם שער בכל שלושה ניסיונות, כמובן שכל השערים הם בבעיטות חופשיות. מי לא אפקטיבי? קאיו, למשל, עם 36 איומים ואפס שערים. כדאי גם שערן לוי ירגיע, כי הוא בעט הכי הרבה פעמים לשער (60) וכבש רק ארבעה שערים.


7.
אפרופו קלאודימיר ואפרופו לוי, כדאי לדעת שלא רק דיא סבע הצליח להכפיל את מספר השערים שלו בליגה הראשונה העונה כבר בשלב הזה של העונה, אלא גם קלאודמיר, שלפני פתיחת העונה היו באמתחתו חמישה שערי ליגה והיום כבר עשרה.


הכפיל את מאזנו בזכות הכדור החופשי לרשת של ראיקוביץ'. קלאודמיר (אודי ציטיאט)

8. תומר סוויסה הוא השחקן ה-216 מאז קום המדינה שמגיע ל-40 שערים בליגה הראשונה והוא עשה זאת בדיוק במשחקו ה-200, מה שאומר שהוא כובש כל חמישה משחקים בדיוק.


9.
ונסיים בעוד שחקן שעשה התקדמות. פיראס מוגרבי השווה השבוע את מספר שעריו למוחמד גאדיר, במקום ה-11 בין כובשי השערים בליגה מבני המיעוטים – או טבלת הכובשים מקרב השחקנים שלא יוכלו לשחק בבית"ר ירושלים – כשחסרים לו שלושה שערים להשתוות להישאם זועבי ולהיכנס לעשירייה הראשונה. מלך השערים בקטגוריה המגדרית הזו הוא זאהי ארמלי עם 114 שערים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי