קוצים ושושנים: כיצד הפועל ב"ש נערכת לקאמבק של בוזגלו

מאור בוזגלו
מאור בוזגלו | ערן לוף

הפיצוץ בין יעקב לבני הזוג ברקת הוביל לפרידה, ממנה האלופה לא ממש הצליחה להתאושש. החיסרון המקצועי מורגש, אבל חלק מהקהל לא סולח. מאור יקבל פרחים, אחר כך הוא ירגיש מה שהרגיש דוידזאדה

(גודל טקסט)

באחד הקטעים המטלטלים של הסדרה ה"בוזגלוס",  נצפה מאור בוזגלו בבריכת השחייה הפרטית בווילתו המושכרת בלהבים, כשלפתע טרטר הסמרטפון שברשותו. בנונשלנטיות הרים הילד הענק את המכשיר וקיבל את השיחה. מצדו השני של הקו בקע קול מוכר, קולו של אבא יעקב. "מאורי,  אני יוצא עכשיו מפגישה עם אלונה ואלי ברקת. איך אסביר לך בעדינות, לא רוצים אותך בהפועל באר שבע".

נכון ולא נכון. המחיר שיעקב דרש באותה הזדמנות תמורת הארכת חוזהו של מאור לא הסתדר לאלי ואלונה והם דחו בנימוס את הצעתו הכספית של האב הדומיננטי. מי יודע, אילו היו דנים בהצעתם הנגדית, הצנועה בהרבה מטבע הדברים, ייתכן שלא הייתה תפנית בעלילה. מאור היה נשאר במקום שהתאים לו כמו גרב בצבע כסף לנעל מוזהבת, ואולי היה נחסך ממנו התענוג להשתתף בסרט המלחמה העונה לשם: 'מכבי חיפה לא תרד'. 


לראשונה מאז שעבר מאדום לירוק יתייצב הערב (21:00) בוזגלו בטרנר. בחדרי ההלבשה יפלו על צווארו חברים ועובדי מועדון שליוו אותו בארבע השנים הקודמות, כמו איש המשק שמעון חליווה, שהשקיע מאמצים כבירים לסגל לעצמו את הלוק של אלילו המתקתק. כשמאור יגיח ממנהרת השחקנים ויעלה בריצה קלה על כר הדשא ישתנה כיוון הרוח. מותר לנו להניח שחלקים נרחבים ביציעי טרנר לא יקדמו אותו בפרחים ולא ימטירו עליו דובדבנים. לפני השריקה לפתיחת המשחק תעניק לו אלונה ברקת זר פרחים והכרוז יכבד אותו בכמה משפטים של הכרת תודה על שתי אליפויות וקמפיין אירופי אדיר. אחר-כך יוחלפו תווי הנגינה. שריקות בוז יחרישו את קריאות העידוד של הקהל החיפאי, שיפגין נוכחות ביציע הצפוני. אם הוא מעוניין לדעת איך זה מרגיש להיות אקס שנוי במחלוקת בטוטו טרנר, רצוי שירים טלפון לאופיר דוידזאדה. 


לראשונה בטרנר כאורח. בוזגלו (ערן לוף) 

ברשתות החברתיות של ארגוני האוהדים בבירת הנגב מתנהל בימים האחרונים דו שיח ערני בין התומכים בקבלת פנים סולידית לכוכב לשעבר לבין מתנגדיהם. "בוא נראה לכולם שאנחנו זן מיוחד של אוהדים שלא מקללים את בוזגלו", כתב אליהו כהן בפורום האוהדים וגרף נכון לאתמול בערב 120 לייקים. מולו התייצב אוהד מבית שמאי, זיכרונו צלול ומילותיו מצליפות כשוט.

וכך כתב האוהד שלא נוטה לסלוח: "לכלוכים על מליקסון, אבא שיוצא לתקשורת לפני משחק אליפות בסמי עופר ולפני אולימפיאקוס בחוץ. למי ששכח כל-כך מהר אז אנחנו פה כדי להזכיר לכם. תכבדו את מי שנתן לכם כבוד והיו מלא כאלה (אובידיו הובאן, לוטם זינו, בן תורג'מן, סיראז' נאסר, שלומי ארבייטמן ועוד), ולא את מי שירק פעם אחר פעם לבאר ממנה שתה, על הקהל, על המועדון ועל החברים לקבוצה".


הדעות חלוקות. אוהדי האלופה (מאיר אבן חיים) 

בארבע העונות שלו בבירת הנגב (2017-2013) כבש הילד הענק 36 שערים, והיה בורג חשוב במכונה שזכתה בשתי אליפויות רצופות. ביצועיו המרשימים כללו גם עשרות בישולים בכל המסגרות, חלקם ללקק ת'אצבעות. סוכנויות שחקנים ברחבי תבל, באירופה ובספרד, התרשמו מהגולים שהבקיע נגד אינטר בסן סירו ומול סאותהמפטון ב'סנט מרי'. אלמלא פציעתו הקשה, שהשביתה אותו למשך כחצי שנה ממגרשי הכדורגל, היה יכול לעשות עוד למען ביתו – ולמען ביתם של רבים אחרים – בקבוצה טורקית שעמדה להחתים אותו.

חסרונו של בוזגלו מורגש היטב בטרנר, פשוט מפני שבאר שבע לא מצאה לו חלופה מתאימה. מאיסק קואנקה, שהוחתם תמורת 520 אלף יורו לעונה, ציפו שיכנס לנעליו של בוזגלו ואולי אף ירחיב אותן. אבל כגודל הציפייה, גודל האכזבה. אקס ברצלונה, שבישל לליאו מסי, הקדיח את התבשיל ביותר מדי הזדמנויות. אחרי עזיבתו של הילד הענק, לא לילד הזה פיללו בטרנר. איתו או בלעדיו סובלת באר שבע ממחסור בכוח אדם מיומן בביצוע כדורים חופשיים, ואין לה את הג'וקר שיעלה מהספסל ויחולל מהומות.

ברק בכר צבר אינספור "שעות בוזגלו", ובדרכו המיוחדת הצליח לתעל את האנרגיות של הקשר האנרגטי לאפיקים הנכונים. גם כאשר הפה החליף מדי פעם את הרגליים, בכר  בחר שלא לשמוע את הקולות הצורמים, וגם עתה הוא שלם עם ההחלטה לבצע הפרדת כוחות. "בוזגלו עשה פה ארבע שנים יפות והוא חלק בלתי נפרד מן ההיסטוריה של הפועל באר שבע", אמר המאמן האלופה ערב פגישתו עם מעקם הבננות. "אנחנו מעריכים את מה שעשה, אבל עכשיו הוא חלק מקבוצה אחרת. יש לנו קבוצה טובה ואני לא מתעסק ב'אם'. נכבד אותו, ואני לא מתעסק במה שיהיה מסביב".    

איך יסתיים הקאמבק? בוזגלו (ערן לוף) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי