יעקב בוזגלו לספורט1: כואב לי הלב והוא יכאב הרבה זמן

יעקב בוזגלו
יעקב בוזגלו | דני מרון

אביו של מאור סיפר על התחושות הקשות: "צריך לקבוע תור לניתוח, לא מעכל". אלמוג בוזגלו: "אשתו והילדים התרסקו מהקריאות של אוהדי ב"ש". אוהד בוזגלו: "אוהדי האלופה איבדו צלם אנוש. התנהגות פשוט מחפירה"

(גודל טקסט)
"כואב לי הלב והוא יכאב עוד הרבה זמן", כך אמר הערב (שני) יעקב בוזגלו לספורט1 לאחר שהתברר שבנו, מאור בוזגלו, שוב סובל מקרע ברצועה הצולבת בברך ימין. "אנחנו משפחה חזקה, מגובשת ובזכות זה אנחנו שואבים אופטימיות. הבן שלי צריך לקבוע תור לניתוח ורק אז נדע סופית כמה זמן הוא ייעדר מהמגרשים. עדיין קשה לי לעכל שאנחנו חוזרים אחורה, אבל אנחנו חזקים ומאור יחזור למגרשים והוא יעשה את זה בענק", סיכם האב הכאוב.


אחד האנשים שטיפלו במאור במהלך השיקום האחרון, לאחר שנפצע בדיוק באותה ברך במדי הפועל באר שבע מול מכבי חיפה בסמי עופר באפריל שעבר, סיפר לספורט1: "מדובר ברגעים לא קלים מבחינתו של מאור והוא צריך לגייס כוחות על מנת לעבור שוב את אותו תהליך ארוך. קצת מוקדם להתעסק בהערכה כזו או אחרת, אך כבר מחר הוא ייפגש עם הצוות הרפואי והשיקומי של מכבי חיפה ויחד הם יבנו תוכנית שיקום".



אותו גורם המשיך: "יש הרבה נתונים שנלקחים כרגע בחשבון, אבל במכבי חיפה יש צוות מלא וצוות מצוין. ההיסטוריה של הספורט מלאה במקרים דומים ואנשים יצאו מזה, אך כמובן שצריך גם מזל. האם החזרה למגרשים הייתה מוקדמת מידי? אולי זה היה נכון אם הוא היה נפצע בחודש הראשון לאחר שחזר. היה כאן חוסר מזל והמנגנון של הפציעה הוא של שחקן בריא שיכול היה להיפצע שוב כמו כל אחד. כל מיני דיונים פילוסופיים שמתנהלים הם לא של אנשי מקצוע וחבל לי על כך. מאור עבר את כל הבדיקות הדרושות ואף אחד לא היה נותן לו לחזור אם הוא לא היה בריא. הוא עוד ישוב למגרשים".


אוהד בוזגלו, אחיו של מאור, התייחס לקהל של האלופה: "מאור בן אדם חזק שיודע לצערי להתמודד עם הסיטואציות האלה. הוא מחזק את אבא שלי המגרים האלה ואין לי ספק שעם כל הקושי הוא יידע לצאת מזה. לגבי אוהדי באר שבע, לצערי הם איבדו צלם אנו וההתנהגות שלהם הייתה פשוט מחפירה. מה שחשוב באמת כרגע זו הבריאות של מאור".



תהליך ארוך לפניו. בוזגלו (דני מרון)


גיא גודס, שעבר בעצמו פציעות קשות בברכיים, שפך אור: "הפציעה הראשונה הרבה יותר דרמטית כי אתה נכנס לתהליך של לא נודע. בהתחלה אתה נלחם הרבה בעצמך, אבל 99.9% מהספורטאים חוזרים מזה. הפציעה השנייה היא קשה מנטלית, בטח בהתחלה. זה סוג של אתגר אבל ראיתי איך מאור מדבר בתקשורת והוא מאוד נחוש להיות אחרי הניתוח ולהתחיל כבר עם השירום. הוא צעיר ויהיה לו יותר קל אז הוא בהחלט יכול לחזור אבל זה ייקח זמן. היום הוא כבר יודע מה הוא עשה יותר טובה כשחזר מהפציעה הראשונה וברפואה של היום והמדע רוב הספורטאים חוזרים למגרשים".


גודס המשיך וסיפק למאור עצה: "זה תלוי רק בו מבחינה מנטלית. אני לא מכיר אותו אישית אבל הוא נשמע לי בחור חזק. תמיד צריך לקחת סביבך אנשי מקצוע טובים כמו מאמן כושר, פיזיותרפיסט (מאוד משמעותי) וצוות רפואי שייתן לך כלים להשתקם ולדעת מה המצב של השריר בכל התהליך. היום הכל פתוח, גם יועצים פסיכולגיים. כשאני עברתי את זה לקחתי פסיכולוג ספורט שמאוד עזר לי וככה צריך ללכת קדימה ולראות את האור שבקצה המנהרה".


אחיו של מאור ושחקן בני יהודה, אלמוג בוזגלו, פרסם פוסט נוקב בעמוד האינסטגרם שלו: "תבינו, אם אוהדי באר שבע רובם 'בוזגלו מת' ברגע הקשה והעצוב שמאור נפצע, אני מבטיח לכם שזה לא חדר אליו. יש לו אופי חזק והוא התבאס מאוד בגלל הפציעה. אני בטוח שהוא לא התייחס לקהל בכלל למרות שהקריאות הן זוועתיות. מה שכאב לי באותם רגעים זה שאמא שלי ואבא שלי באצטדיון לקחו את זה מאוד קשה. אשתו של מאור והילדים פשוט התרסקו בבית. לא מספיקהנפלה עליהם פציעה משום מקום פתאום לשמוע כזה על שחקן שעד לפני שנה הלך לכל אוהד שני בבאר שבע. הוא הלך לחתונות והפתיע ילדים בפתח ביתם רק כי הם העריצו אותו. מאור כיבד כל אחד שביקש ממנו טובה הכי קטנה. אני כדורגלן בליגת העל ואני אומר לכם שאין הרבה שחקנים שהיו עושים את הדברים האלה למענכם, למען האוהדים. חברים, שמחה לאיד? אהבת חינם. תאהבו, תכבדו תתנו ותקבלו בחזרה".


הפוסט המלא של אלמוג לפניכם:


 

דווקא עכשיו ברגעים כאלה קשים, הפוסט הזה מיועד לכם האוהדים. אנחנו שחקני כדורגל, עוברים מקבוצה לקבוצה מגיל 0 רגילים ללחץ, תשרקו לנו בוז, תקללו, תקראו קריאות, כלום לא חודר אלינו, יש לנו עור מברזל ושום דבר לא חודר לתוכינו למרות שאנחנו בני אדם, בחרנו במקצוע רגיש, לחוץ ומלא אמוציות כך שאנחנו חייבים להתמודד עם רגעים כאלה. לפעמים זה גם נותן מוטיבציה כי למרות שזה "רק ספורט" כל הצדדים תמיד רוצים לנצח ויעשו הכל כדי לנצח. בשבילי וגם בשביל אחרים התשובה היא כדור ברשת או ניצחון. א ב ל… ויש פה אבל גדול. לעולם אל תשכחו שכשאתם מקללים אותנו אולי המשפחה הקרובה שלנו יושבת לידכם.. והם לוקחים את זה מאוד קשה. לדוגמא היה לי משחק שלא הפסיקו לקלל אותי קללות ברמה הכי קשה ( לאבא שלך סר**, לאמא שלך שית** וכו') ואישתי ישבה ביציע ופשוט התחילה לבכות וכשאני סיימתי את המשחק באתי אליה על חיוך ואמרתי לה שבשבילי זה רק כיף ומוטיבציה ושום דבר מעבר לזה, אבל בשבילה זה קשה מאוד והיא לקחה ללב ומאז לא הגיעה לכמה משחקים. אז שתבינו , אם אוהדי ב"ש צעקו רובם "בוזגלו מת" בדיוק ברגע קשה ועצוב עבור מאור ברגע שנפצע שוב באותה ברך, אני מבטיח לכם שלא חדר אליו כמעט כלום באותו רגע, יש לו אופי חזק מאוד הוא פשוט התבאס מאוד בגלל הפציעה ואני בטוח שהוא לא התייחס לקהל בכלל למרות הקריאות הזוועתיות. מה שהכי כאב לי באותם רגעים זה שאמא שלי ואבא שלי באיצטדיון לקחו את זה מאוד קשה, אשתו של מאור והילדים פשוט התרסקו בבית, לא מספיק הפציעה נפלה עליהם משום מקום פתאום לשמוע דבר כזה משחקן שעד לפני שנה הלך לכל אוהד שני בב"ש לאירוע, בר מצוות , חתונות, הפתיע ילדים בפתח ביתם רק כי העריצו אותו, כיבד כל אחד שביקש ממנו "טובה" הכי קטנה. (בואו נשים את התרומה המקצועית בצד) אני גם כדורגלן בליגת העל ואני אומר לכם שאין הרבה שחקנים שהיו עושים את הדברים האלה למענכם, למען האוהדים. חברים, שמחה לאיד⁉️ אהבת חינם‼️ תאהבו, תכבדו, תנו ותקבלו חזרה. אחרי הכל המשחק הוא בשבילנו ובשבילכם, אל תהרסו את זה. נ.ב – מאור בוזגלו זה השחקן הכי חזק מנטאלית שאני מכיר, אם חשבתם שהוא יוותר יש לכם טעות גדולה, אני מבטיח לכם שהוא יחזור ובגדול!! אוהב אותך מאוד, יודע כמה אתה חזק אנחנו איתך, מחזקים אותך ואוהבים מאוד!!!

A post shared by BUZI JR ❗️הבוזגלוס ❗️ (@almog_buzaglo) on


 

הפציעה לא פשוטה, אבל גם כזו שלא תשבור אותי. אם יש כאלו שציפו שאני אכנע, מצטער להפריע לכם. אני כאן כדי לחזור וכדי שמכבי חיפה תעלה על המסלול גם אם כרגע אני לא אהיה על הדשא. היום אני ירוק יותר מתמיד I will be back don't worry #MB11

A post shared by MAOR BUZAGLO (@buzaglomaor_11_official) on

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי