פרס מפעל חיים ליעקב שחר, תומר חמד כדורגלן השנה

יעקב שחר עם מירי רגב
יעקב שחר עם מירי רגב | אודי ציטיאט

נשיא מכבי חיפה קיבל פרס על פועלו בספורט הישראלי, חלוץ ברייטון זכה לכבוד, כשגם עומרי כספי נבחר לכדורסלן השנה

(גודל טקסט)
משרד התרבות והספורט, הטוטו, הוועד האולימפי בישראל, הוועד הפראלימפי בישראל, התאחדות "אילת" לענפי ספורט תחרותיים לא אולימפיים ו"אתנה", הפרויקט הלאומי לקידום ספורט הנשים בישראל קיימו הערב (ג') את טקס פרסי הספורט הישראלי לשנת 2017.


בטקס החגיגי שהתקיים בתיאטרון הלאומי הבימה בתל-אביב במעמד שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב, חולקו פרסי הספורט לספורטאיות, ספורטאים, מאמנים וספורטאים צעירים שהצטיינו בספורט והביאו להישגים מרשימים במהלך השנה החולפת. בנוסף, העניקה השרה רגב את פרס מפעל החיים כהוקרה על פעילות מצטברת בתחום הספורט בישראל ליעקב שחר, מבכירי תחום הכדורגל בישראל.



שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב אמרה: "שנת 2017 הביאה הישגים רבים וגאווה לספורט הישראלי. יחד עם זאת, אנו יודעים שהספורט בישראל רחוק ממימוש הפוטנציאל שלו. אין ספק שכולנו צריכים לחשב מסלול מחדש. אני אומרת שיש הרבה אינטרסים ולחצים והגיע הזמן להניח אותם בצד, אין ספק שניהול מקצועי איכותי הוא אחד הגורמים המרכזיים שיצעידו את הספורט הישראלי קדימה. לכן, הנחיתי את מנכ"ל משרדי לקבוע לראשונה שרמתם המקצועית ואיכותם של המנהלים ויושבי הראש של האיגודים, יהיו תנאי סף לקבלת תמיכה  ממשלתית. אנחנו נדרשים למנהלים ברמות הגבוהות ביותר, שמבינים ספורט, אוהבים ספורט, מנוסים בניהול ומחוייבים עמוקות להצלחת הספורט הישראלי. אנחנו נשנה את זה, כמו ששינינו הרבה דברים בשנתיים האחרונות". 


שחר."נותן כוח להמשיך" (אודי ציטיאט)


יעקב שחר שזכה בפרס מפעל חיים על פועלו עם מכבי חיפה אמר: "אני אוהב ספורט. כספורטאי בעבר ולאחר מכן כתורם מזמני ומכספי לקידום ספורטאים מצטיינים ובעיקר למכבי חיפה. אני עושה זאת מרצון טוב ושמח מאוד על הישגי של הספורטאים בהם אנו תומכים. בעונות האחרונות התוצאות לא מחמיאות, אבל אוהדים רבים מלווים בדבקות את הקבוצה במשחקי הבית והחוץ ומתנהגים בצורה ראויה לציון. זה נותן כח להמשיך ומעיד על חוסנו של המועדון. ההערכה הניתנת לי היא מקור גאווה לי ולמשפחתי, האנשים שנפלאים שמלווים אותי שנים רבות, עובדי המועדון המסורים והאוהדים הרבים שלנו בכל הארץ, הפרס הזה הוא של כולנו".



חלוץ ברייטון תומר חמד שזכה בפרס ספורטאי השנה, והשלים היום 80 דקות בהפסד קבוצתו 2:0 לצ'לסי אמר בהודעה מוקלטת ששלח: "נמנע ממני להגיע בעקבות עומס משחקים, אבל היה חשוב לי לשלוח את התודה. אין הרגשה טובה יותר מלקבל כזה פירגון". בפרס כדורגלנית השנה זכתה לי פלקון.


בפרס כדורסלן השנה זכה שחקן גולדן סטייס ווריורס עומרי כספי, שאמר: "מודה מקרב לב לכולם על כל התמיכה והאהבה. נקווה ש-2018 תהיה מוצלחת אפילו יותר". נעמה שפיר שזכתה באליפות עם מכבי אשדוד, נבחרה לכדורסלנית השנה.



חמד. נבחר לכדורגלן השנה (AFP)


להלן רשימת הזוכים המלאה בקטגוריות השונות:

ספורטאי השנה – הוועד האולימפי: ארטיום דולגופיאט

ספורטאי השנה – התאחדות אילת: גיא פירר

ספורטאי השנה – הוועד הפראלימפי: מארק מלייר

ספורטאית השנה – הוועד האולימפי: לינוי אשרם

ספורטאית השנה – התאחדות אילת: נילי בלאק

ספורטאית השנה – הוועד הפראלימפי: מורן סמואל

מאמן השנה – הוועד האולימפי: סרגיי ויסבורג

מאמן השנה – התאחדות אילת: בני קוגן

מאמן השנה – הוועד הפראלימפי: יעקב ביננסון

ספורטאי/ת צעיר/ה – הוועד האולימפי: מאיה מוריס ותום ראובני

ספורטאי/ת צעיר/ה – התאחדות אילת: יוליה סצ'קוב ושמעון סמוטריצקי

ספורטאי/ת צעיר/ה – הוועד הפראלימפי: רוני אוחיון ועמי דדאון

נהיגה ספורטיבית: גב סלע

רשימת הזוכים שנבחרו על ידי הקהל בבית:

כדורגלן השנה: תומר חמד

כדורגלנית השנה: לי פלקון

כדורסלן השנה: עמרי כספי

כדורסלנית השנה: נעמה שפיר

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי