זהבי, בכר, ברקת, נמני ועיני מעטרים את רשימת 100 המשפיעים של ישראל 2017

ערן זהבי
ערן זהבי | הליגה הסינית

מעריב סופהשבוע הוציא לאור מוסף מיוחד עם שמות משפיעי המדינה. כספי היה מועמד, אך נותר בחוץ, אורי אלון והאחים קצב, בפנים

(גודל טקסט)

מעריב סופהשבוע הוציא היום (שישי) לאור מוסף מיוחד ובו שמותיהם של 100 המשפיעים החשובים של ישראל בשנת 2017. ברשימת ה-100 ניתן למצוא כמה וכמה ספורטאים ואנשי ספורט.


הנה הם על פי סדר הדירוג: הכדורגלן ערן זהבי, סוכני השחקנים אבי נמני והאחים קצב, בעלי הפועל ירושלים בכדורסל אורי אלון, בעלת הפועל באר שבע אלונה ברקת, מאמן קבוצתה, ברק בכר ויו"ר ההתאחדות לכדורגל עופר עיני. מי שהיה על סף כניסה ל-100 הוא הכדורסלן עומרי כספי, שנותר לבסוף בחוץ. 

 


94. ערן זהבי, כדורגלן ישראלי המשחק בליגה הסינית
שנה סוערת עברה על כדורגלן שכבר מזמן נמצא מעל הענף. זהבי המשיך לגרוף מיליונים בסין, נבחר לשחקן העונה, כמעט שבר שיא שערים לעונה, הביוגרפיה שלו ראתה אור, הוא זרק את סרט הקפטן, פרש מהנבחרת, כהרגלו הראה שהוא לא סופר כאן אף אחד והסכומים שמוזכרים בהקשר שלו כבר שברו את כל שיאי הדמיון. זהבי לא סתם משפיע. הוא ה-משפיע. הסופרסטאר היהודי הראשון. במלוא מובן המילה. 



זהבי בפעולה (הליגה הסינית)


95. אבי נמני והאחים קצב, סוכני שחקנים
להוציא את זהבי, הכדורגלן הישראלי כבר מזמן לא סחורה חמה. לכן, האנשים שאחראים על ערבוב הקלפים בין הקבוצות במעט שנוצר על הוצאת כוכבינו לקבוצות בגולה, ראויים לציון על השפעתם. כשיש מעט היצע, כל מעבר בקרב הגדולות של הליגה הופך בומבסטי. האחים קצב הם שחקנים ותיקים, נמני המשיך גם השנה להשפיע ושני הכוחות הללו יחד "נלחמים" בדודו דהאן – האיש שהכניס ללקסיקון הכדורגל הישראלי את המונחים "בלגיה" ו"קבוצות ש(לכאורה כמובן) מנוהלות על ידי סוכן".



נמני עם בוזגלו. הסוכן בעל ההשפעה (דני מרון)


96. אורי אלון, בעלי קבוצת הכדורסל הפועל ירושלים
2017 הייתה השנה בה מכבי תל אביב בכדורסל שברה את כל שיאי הגיחוך. הגוורדיה הניהולית שלה הפכה את המותג לחבוט. מן העבר השני, הפציע לו אורי אלון ונתן כאן כמה מהלכים מרגשים. הוא הנחית בארץ כוכב NBA כמו אמארה, לקח למכבים אליפות מעל הראש והגיע לחצי גמר אירופי בעוד היריבה המרה שלו מתרסקת. מכבי עוד תחזור ואלון לא חף מטעויות, אבל כיף כשיש כאן בעלים שמייצר תחרות, עניין ושיק. 



אורי אלון. מייצר עניין (דני מרון)


97. ברק בכר, מאמן הפועל באר שבע
הקונצנזוס הגדול ביותר בכדורגל הישראלי כיום הוא שברק בכר הוא הדבר האמיתי. גאון טקטי, טיפוס מפתיע שלעולם לא תנחש את המהלך הבא שלו, אמן תקשורתי שיודע בדיוק מה להגיד ומתי. בכר, אלוף ישראל בפעם השנייה, הוא הבייבי של הענף (ושל התקשורת). רק שבכר צריך לזכור שבארץ, אתה משפיע כל עוד אתה מנצח. 



בכר. ממשיך להשפיע (עדי אבישי)


98. אלונה ברקת, בעלת קבוצת הכדורגל הפועל באר שבע
הגברת הראשונה של הכדורגל הישראלי עמדה במשימה כשב"ש זכתה שוב באליפות. בכך, הוכיחה שהיא אשת עסקים ואשת כדורגל שמבינה מה מועדון עם מטרות צריך כדי לספק הצלחות. התנהלותה בפרשת שיר צדק, כשעמדה לצד הבלם שהורשע בנטילת חומר אסור, ראויה לציון. ואם ב"ש הפכה למודל לחיקוי עבור קבוצות הליגה, זו ההוכחה שברקת היא גורם משפיע ואף מעבר לכך.



ברקת והצלחת היוקרתית (דני מרון)


99. עופר עיני, יו"ר התאחדות הכדורגל
היה ונשאר האיש החזק והמשפיע מבין העסקנים המנהלים את הכדורגל הישראלי. ב-2017 רשם הצלחה מסחררת במלחמתו נגד דרישת הפלסטינים להשעות אותנו מאופ"א, נגד דרישת החרדים לסגור לנו את הכדורגל בשבת ונגד התקשורת שמשוכנעת שהוא לא מבין כלום בכדורגל. בעוד עמיתיו במנהלת מתעסקים בשינויים של נראות וקוסמטיקה, הוא מתעסק בתכל'ס ונלחם כמו שנלחם בעבר בהסתדרות. עכשיו ההשפעה שלו צריכה לבוא לידי ביטוי גם בשיקום הנבחרת.



עיני. הרבה נקודות זכות (ערן לוף)


נותר מחוץ ל-100: עומרי כספי, כדורסלן ישראלי
כשנראה היה שהקריירה של הנציג הישראלי היחיד ב-NBA הולכת ושוקעת, כספי חזר לתודעה כשחתם בשורות האלופה גולדן סטייט ווריורס. הוא משחק ומצליח והחייה מחדש את הבאז סביבו. כספי הוא סופרסטאר פחות מוחצן מזהבי, ואפשר לומר שהוא הספורטאי הישראלי המצליח ביותר, ומודל לחיקוי שהחזיר ללא מעט ילדים ומבוגרים את הרצון לקום לפנות בוקר ולצפות בליגה הטובה בעולם.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי