פותחים חלון: המדריך המלא לשוק ההעברות בליגת העל

אלונה ברקת אלופה
אלונה ברקת אלופה | דני מרון

האלופה מחפשת גרזן, הפועל חיפה זקוקה לעוד מחץ בהתקפה, עכו מתכננת מהפכה ודווקא במכבי חיפה המאכזבת לא צפויים שינויים נרחבים. 14 קבוצות ינסו לנצל את חודש ינואר כדי להתחזק לקראת חודשי ההכרעה

(גודל טקסט)
2018 כבר כאן ואיתה גם חלון ההעברות. בזמן שענקיות היבשת מחפשות דרכים להתחמש עם סכומי עתק, גם בליגת העל ינסו לבצע מקצה שיפורים לקראת היושרת האחרונה של העונה. כתבי ספורט1 עם התמונה המלאה של קבוצות ליגת העל לקראת פתיחת חלון ההעברות. מי עוזב, מי מגיע ומי מתנדנד? הפרטים המלאים לפניכם. 

הפועל באר שבע


עזיבתו הצפויה של איסק קואנקה וגריעתו ממצבת הזרים של האלופה יסללו את הדרך לצירופו של קשר חדש. "המשבצת של מאור בוזגלו" תישאר פנויה עד להודעה חדשה, ובינתיים יתמקדו החיפושים במציאת קשר אחורי, רצוי גרזן חד, שיפחית מעט את העומס ממהראן ראדי ומדן איינבינדר, שנופלים מהרגליים עקב ריבוי משחקים. שאלת טוני וואקמה – יעזוב או יישאר – תמשיך להעסיק את אלונה ברקת וברק בכר עד סגירת החלון. אם הניגרי יעזוב, אולי ינחיתו בטרנר את טל בן חיים, חלוצה של ספרטה פראג. נכון לעכשיו, הצ'כי המכהן תומאש פקהארט זוכה לחיבוק מבכר, שלא מוכן לוותר עליו בקלות. בטח אחרי שער הניצחון שלשום באשקלון.

הפועל חיפה
בקבוצת הצמרת מהכרמל רוצים להתחזק במועד ההעברות לפחות בשני שחקנים. הראשון צפוי להיות הבלם המקדוני ריקו מיטרסקי, שכבר סיכם את תנאיו וצפוי לחתום עד סוף השבוע. בנוסף יוחתם קשר התקפי או חלוץ ישראליים. בתחילה רצה המאמן ניר קלינגר לצרף את אחמד עאבד או את אור אינברום, אבל דמי ההשאלה שדורשות הפועל קריית שמונה וגנט (בהתאמה) יטרפדו ככל הנראה את המהלך. מאידך, השוער רן קדוש קיבל הצעה להצטרף להפועל רעננה, אבל לא צפוי להיות משוחרר. לא מן הנמנע שהבלם הצעיר אופק פישלר והקשר הישאם כיוואן יבקשו לצאת בהשאלה עד סוף העונה ובקבוצה לא צפויים לעמוד בדרכם.

בית"ר ירושלים
בקבוצה מבינים שכדי לעשות עוד קפיצת מדרגה קדימה יש צורך בחיזוק הסגל הקיים, ונראה שהעמדה הכי בוערת היא עמדת הבלם. שמותיהם של אדי גוטליב מהפועל תל אביב וטל בן חיים ממכבי תל אביב הוזכרו כמועמדים, אך בשלב זה העלויות להבאתם גבוהות ממה שבבית"ר מוכנים להשקיע. גם אופציית הבלם הזר נמצאת על הפרק, ונציג הבעלים אלי אוחנה, יקבל את ההחלטה הסופית.


בן חיים. יעבור לצהוב של בית"ר? (דני מרון)

אם אכן יצורף בלם זר, צפוי פול אדגר להיות מושאל לקבוצה אחרת. הקשר היהודי-דני דיוויד בויסן, שכבר חתם בקבוצה, יצטרף רשמית לסגל החל מהשבוע וייתכן שבעקבות מכת הפציעות תצרף בית"ר שחקן ישראלי נוסף לחיזוק החלק הקדמי. בגזרת העוזבים נמצא אמיר עגייב, שסיכם עקרונית בהפועל ת"א. גם חן דילמוני, שון גולדברג וציון צמח עשויים לבקש לעזוב.

מכבי תל אביב
לאחר הצטרפותו של קרלוס גרסיה לצוות המקצועי כעוזרו של המאמן ג'ורדי קרויף, הצהובים עובדים על צירופם של כמה שחקני רכש, ישראלים וזרים. המועמדים העיקריים להצטרף הם הקשרים ליאור רפאלוב, אלמוג כהן, גדי קינדה ועלי מוחמד. ייתכן שאת שלושת האחרונים ייעשה מאמץ להחתים בקיץ, בעוד שאת רפאלוב היו רוצים במכבי ת"א לראות כבר כעת.

השמות המוזכרים לעמדת הקשר האחורי הם בעיקר של זרים, כשגם שמו של מגן בני יהודה מאור קנדיל עלה. בין השחקנים שעשויים לעזוב את המועדון נמצאים טינו סוון סושיץ', איגור פיליפנקה, מתן בלטקסה וכריסטיאן באטוקיו. במקביל לניסיונות לחזק את הקבוצה מיידית, יוארכו בימים הקרובים חוזיהם של דור מיכה ואבי ריקן.


רפאלוב. ילבש צהוב כבר בינואר? (קלאב ברוז', רשמי)

מכבי נתניה
היהלומים עדיין לא סגורים לחלוטין בנושא החיזוק ונראה שלאור ההצלחה העונה, בנתניה לא מתכוונים להתחזק בכל מחיר ויצרפו רק שחקן שיוכל לשדרג את הקבוצה בצורה משמעותית. האופציות כרגע הן שחקני רכש בעמדות המגן השמאלי ובעמדות ההתקפיות. בגזרת העוזבים, שוער המשנה גולן אלקסלסי מעוניין לצבור דקות משחק ואינו מרוצה ממעמדו. הפועל רעננה מוכנה לצרפו, אך בנתניה מסרבים בשלב זה לשחרר את השוער. הפועל קטמון מהליגה הלאומית גיששה בנוגע לחלוץ עדן שרם, אך בתקופה האחרונה זוכה השחקן לדקות רבות יותר, ונראה שיעדיף להישאר במועדון ולהילחם על מקום בהרכב.

בני יהודה
בקבוצה מהשכונה מרוצים למדי מהסגל הקיים ויסתפקו בשינויים מינוריים בחלון ההעברות. הקשר האחורי הצעיר איסמעילה סורו מחוף השנהב יעמוד לרשותו של המאמן יוסי אבוקסיס החל מהמחזור הקרוב, בעוד שבגזרת העוזבים נמצאים צמד הזרים מרסלו הברזילאי ואנטוניו מרשיץ'. האחרון החל כידוע בהליך בוררות נגד המועדון במטרה לעזוב בשבועות הקרובים. החלוץ דובב גבאי, שלא מקבל דקות משחק רבות, עשוי לעזוב, ובמקומו יחפש הצוות המקצועי חלוץ ישראלי נוסף, שישמש עתודה לחלק ההתקפי שנראה מצוין בשבועות האחרונים.

עירוני קריית שמונה
הקבוצה של חיים סילבס מאכזבת העונה, בטח בתקופה האחרונה, בה רשמה שלושה הפסדים ברציפות, כשהאחרון שבהם שלשום לנועלת הטבלה מ.ס. אשדוד. עוד מתחילת העונה מעוניינים במועדון הצפוני להיפרד מהקשר אופיר קריאף, שלא נכלל בסגל ולו למשחק אחד מתחילת העונה. קריאף היה מבוקש בהפועל חיפה, אך הקשר מעוניין להצטרף דווקא לבית"ר ירושלים, שמצדה איננה מעוניינת להשתתף בעלות שכרו הגבוהה.


עאבד. בדרך לאירופה או בפועל חיפה? (דני מרון)

הקשר דידייה ברוסו צפוי לקבל שחרור בינואר ונמצא על הכוונת של הפועל ת"א. שחקן נוסף שעשוי לעזוב אחמד הוא עאבד, אם ימצא קבוצה באירופה (או אם יבשילו המגעים להעברתו להפועל חיפה). בכל מקרה, עאבד יהפוך לשחקן חופשי בקיץ הקרוב, כך שזו ההזדמנות האחרונה של הבעלים איזי שירצקי למכור אותו.

בני סכנין
הקבוצה צפויה להיפרד בינואר מהחלוץ הברזילאי לוקאס גאושו, שקיבל זה מכבר הודעה על סיום דרכו. הדבר צפוי להותיר את סכנין עם שני זרים בלבד, ועיקר המאמצים יהיו להחתמת שני שחקנים זרים בעמדות התקפיות – חלוץ מרכזי וקשר קדמי. שחקן שהיה מועמד להגיע למועדון מהמגזר הוא מוחמד גאדיר, אך האחרון נפצע וגמר את העונה.

מכבי חיפה
המועדון הירוק עובר את אחת השנים הקשות בתולדותיו, ולמרות זאת לא מתכוונים בכפר גלים לבצע חיזוק מאסיבי בחלון ההעברות. תחילה רצו בחיפה להתחזר במגן שמאלי זר, אך בשלב זה נראה שההעדפה היא להמתין קודם למינוי מאמן קבוע, ורק אז לבצע שינויים בסגל השחקנים.בכל מקרה, השחקנים הצעירים, בהם הבלם שי בן דוד, המגן רז מאיר והקשר עמית זנטי (אם יחתום על חוזה חדש) צפויים לעבור בהשאלה לקבוצות אחרות.


בן דוד, קאיו וקלאוס. מי יישאר אחרי ינואר? (ערן לוף)

במכבי חיפה היו מעוניינים להיפטר גם מכמה שחקנים זרים כמו קאיו או קלאוס היווני, אך טרם התקבלו הצעות לגביהם. יצוין שקלאוס, ששיחק העונה כבר בשתי קבוצות המשתייכות לאופ"א (פתח את העונה בפאוק סלוניקי) לא יוכל לשחק בקבוצה אירופית נוספת. בגזרת הישראלים הייתה המחשבה להיפרד מהמגן השמאלי עומרי בן הרוש, אך היעדר חלופות ראויות הובילו להחלטה להקפיא את המהלך עד הקיץ.

מכבי פתח תקווה
באם המושבות מתכוונים לנצל את חלון ההעברות על מנת לחזק את הקבוצה משמעותית, בעיקר בחלק ההתקפי, שחקן הכנף הברזילאי אליבלטו נחת ביום ראשון בישראל ולאחר שיעבור את הבדיקות הרפואיות יצטרף לקבוצה של שרון מימר, שכבשה רק 15 שערים העונה. במכבי פ"ת בוחנים אפשרות להחתים חלוץ וקשר התקפי נוספים. בין המועמדים נמצאים ג'ורדן פושה ועומר דמארי, אם יעזוב את מכבי חיפה. גם אופציית חיזוק בעמדת השוער עדיין קיימת, במטרה ליצור תחרות לשוער צחי גיגי. שמו של דודו גורש עלה, אך עדיין לא נעשתה פנייה בנושא.

מנגד, הבלם חטאב עוביידה שוחרר בשבוע שעבר. גם סוטיריס ניניס היווני לא נמצא כרגע בתוכניות, והניסיונות הם להגיע עמו לפשרה במטרה לשחררו או להקפיאו. מי שעוד עשויים לעזוב הם שלומי ארבייטמן, יובל שבתאי ואורי מגבו, שזוכים לפחות דקות משחק בתקופה האחרונה.


דמארי. יחזור לקבוצת נעוריו? (ערן לוף)

הפועל אשקלון
הקבוצה הדרומית מסובכת בתחתית הטבלה, וחלון ההעברות הנוכחי עשוי לשמש לה חבל הצלה. שני הזרים גודנס אג'אי ויוסיפ איבנצ'יץ' לא מספקים את הסחורה ועלולים לקבל הודעה על שחרורם. במקביל, החלוץ הצרפתי דויד מנגה כבר סיכם את תנאיו ויחתום השבוע באופן רשמי. בקבוצה ממתינים לראות מי השחקנים שייפלטו מהקבוצות הגדולות וינסו לצרפם, והמאמן יובל נעים יבקש מההנהלה לפחות שלושה שחקנים חדשים לעיבוי הסגל הדליל.

בהפועל אשקלון חולמים לצרף את חלוץ מכבי ת"א ברק יצחקי (שגדל במועדון), אך מודעים לכך שהסיכויים לכך קלושים. בראש רשימת החיזוק נמצאים שמותיהם של רז מאיר, ישראל זגורי, ארבייטמן וגבאי, ובמקביל נעשתה פנייה גם לקריאף.

הפועל רעננה
המאמן מנחם קורצקי ממקד את נושא הרכש בשוער ישראלי מנוסה, לאחר שחרורו של תומאש קושיצקי הסלובקי. המועמדים הם אוהד לוויטה, רן קדוש וגולן אלקסלסי שטרם קיבלו שחרור מקבוצותיהם. שמו של דניאל ליפשיץ, שוער המשנה של מכבי ת"א, עלה כאפשרות נוספת, אבל האחרון פצוע בכתפו והחיפושים נמשכים. הצוות המקצועי עובד על מציאת שחקן הגנה או קשר זרים, אך עדיין לא ברור אם החלוץ עמנואל מאיוקה, שמועמד לעזוב, אכן ישוחרר. כמה קבוצות מגלות עניין בחלוץ ג'ורדן פושה, אך במועדון הבהירו אין כרגע כוונה לשחררו. חוסר הוודאות נמשך גם בגזרתו של אלי בבייב, שברעננה טרם החליטו אם להיפרד ממנו. 


קורצקי. מתרכז בעיקר בשוער (יוני אריאלי)

מ.ס אשדוד
חיזוק הקבוצה הוא הנושא המרכזי בו עוסקת כעת קבוצת התחתית. למאמן עמיר תורג'מן הובטחו ארבעה-חמישה שחקנים, והמועמדים להגיע הם איגור פיליפנקה ממכבי ת"א ושני שחקני בית"ר ת"א/רמלה שחר פיבן ודור ג'אן. בקבוצה מקווים להחזיר את אור אינברום, ששייך לגנט, ולשאול אותו עד סיום העונה מהקבוצה הבלגית. בנוסף נבדקת אפשרות לצרף עוד שני שחקנים זרים. ברשימת העוזבים המתוכננת נמצאים אדילסון באהיה וסידני דה פריאטס. קיימת גם אופציה שגדי קינדה יעזוב לאירופה או למכבי ת"א, אך טרם ברור אם המהלך יבשיל כבר בינואר או ימתין לחודשי הקיץ.

הפועל עכו
נועלת הטבלה מעוניינת לבצע מהפכה ולהתחזק בכמה שחקנים משמעותיים שיעזרו לה לשרוד בליגה. הקבוצה שחררה את הבלם בן אלגרבלי ואת החלוץ עזאת חלאילה, ואף השאילה להפועל נצרת עילית את החלוץ הזר סאם אלישע. בנוסף צפויה עכו להיפרד מזר נוסף, ככל הנראה דילן דמראווי או פייסל מוליץ'. בקבוצה מתאמנים כרגע שני נבחנים מדרום אפריקה, ולא מן הנמנע שאחד מהם יחתום. בעכו היו שמחים לצרף את בלם מכבי חיפה שי בן דוד ואת הקשרים בן רייכרט ועמית זנטי. גם חלוצה הצעיר של בני סכנין, מוחמד בדראנה, נמצא ברשימות של המועדון.


השתתפו בהכנת הכתבה: חיים זלקאי, מיכאל וייסרמן, רענן ברנובסקי, אשר גולדברג ותומר חבז.


יגיע לעזור לעכו? זנטי (ערן לוף) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי