בטלוויזיה ההולנדית טוענים: "פרייזר מחכה להצעה משודרגת ממכבי חיפה"

הנק פרייזר
הנק פרייזר | Gettyimages

ההולנדי אישר למקורביו את ההצעה הראשונה וכתבים בכירים במדינה סבורים שהאיחוד בין מאמן ויטסה למו אלאך קרוב מתמיד. קאיו וקלאוס חזרו להתאמן לקראת הפועל תל אביב, בוזגלו יעבור ארתרוסקופיה בלונדון

(גודל טקסט)

במכבי חיפה מבינים כי ההפסד להפועל עכו בתחילת השבוע יוביל ככל הנראה לסיטואציה בלתי נתפסת, שבה הקבוצה תסיים את אחת העונות הגרועות בתולדותיה. בחיפה בונים על גביע המדינה, וביום ראשון יתארחו הירוקים באצטדיון המושבה אצל הפועל ת"א למשחק קריטי במיוחד. ניצחון במשחק הזה והצלחה במפעל השני בחשיבותו יוכלו להמתיק מעט את העונה האיומה, כשהפסד יכניס את המערכת לסחרור נוסף.

הצלחה בגביע יכולה להוות עבור שחקנים מסוימים כצומת דרכים לעונה הבאה והדבר משמעותי במיוחד לגבי הזרים. בחיפה אומנם היו מעוניינים להיפטר בינואר מקאיו ומקלאוס אבל כרגע אין הצעות לגבי השניים ונראה כי ימשיכו לפחות עד סיום העונה.

המגן ארנסט מאבוקה והקשר גאורגי קוסטדינוב אומנם הרשימו יותר, אבל גם זה לא מספיק בכדי להבטיח מקום בקבוצה בעונה הבאה. "אם נתקדם בגביע אז זאת הזדמנות עבור כל שחקן אם זה ישראלי או זר להוכיח כי הוא ראוי ללבוש את החולצה הירוקה", אמרו בחיפה, "כולם מבינים כי מדובר באחת העונות הכושלות בהיסטוריה של המועדון, ואנחנו רק באמצע העונה. אם נוכל להצליח בגביע, זה יכול להיות קרש ההצלה שלנו".

לקראת המשחק מול האדומים יחזרו היום (רביעי) שחקני חיפה לאימונים, כאשר גם קאיו וגם קלאוס שהיו פצועים בשבוע האחרון יחזרו להתאמן עם הקבוצה. החלוץ עומר דמארי שהיה פצוע ולא נכלל בסגל מול הפועל עכו גם כן יחזור אבל בחיפה לא ייקחו סיכון, וככל הנראה ישמרו אותו למשחק הליגה הבא מול הפועל רעננה. מי שעוד יחזור לסגל הוא המגן הצעיר יונתן לוי שחסר בשבת בגלל שנטל תרופה שאינה מאושרת. לוי חלה בסוף השבוע ונטל דקסמול ובחיפה החליטו להשאירו ביציע. כעת אומרים במועדון ההשפעה של התרופה עברה והשחקן יכול להיות חלק מהסגל לקראת המשחק.

קלאוס
קלאוס. עדיין כאן, בינתיים (מכבי חיפה)

במקביל, הקשר מאור בוזגלו, ששהה ביומיים האחרונים בהולנד, יוצא לניתוח בלונדון. בוזגלו נפגש בהולנד עם רופא מומחה על פי המלצתו של אלאך, בכדי לקבל חוות דעת נוספת לגבי פציעתו. בלונדון צפוי השחקן לעבור ניתוח אורתוסקופיה שתספק השערה נוספת לחומרת הפציעה. כפי שפורסם בספורט1 בתחילת השבוע, בכרמל ממשיכים להתפלל שיקרה נס מקצועי, כאשר יתברר בסופו של דבר כי מדובר בקרע במיניסקוס ולא בקרע ברצועה הצולבת. בכל מקרה במועדון לא תולים תקוות גדולות מדי בשלב זה ומחכים לפענוח הסופי.

בתוך כך, נמשכים המגעים בין המנהל הטכני של מכבי חיפה מו אלאך למאמן המיועד האנק פרייזר, שכרגע עדיין מחזיק בתפקיד מאמן ויטסה ארנהיים. בהולנד מדווחים על מתיחות בין פרייזר והצוות הניהולי במועדון, בעיקר על רקע ההתערבות של הבעלים הרוסי במועדון (מה שהוביל לעזיבתו של אלאך עצמו, ששימש כמנהל טכני בקבוצה ההולנדית).

"פרייזר לא ימשיך בוויטסה בעונה הבאה בוודאות, וההחלטה אם להישאר או לעזוב היא רק שלו", אמר אתמול ל-"מעריב־השבוע" כתב "ווטבול אינטרנשיונל", סטפ דה בולט. עורך העיתון, טימן ואן דר לאן, היה מעט יותר נחרץ ואמר: "אם ההצעה של מכבי חיפה תהיה מספיק גבוהה, הוא יכול בהחלט להגיע". עוד סיפרו השניים כי גם אם יחתום בחיפה, צפוי המאמן ההולנדי לבקש סעיף שיאפשר לו לעזוב בכל שלב לפיינורד, שאותה הוא חולם לאמן.

פרייזר
פרייזר. לא אם אלא מתי? (AFP)

בתוך כך, בערוץ הטלוויזיה "חרלנד" פורסם שפרייזר אישר בפני מקורביו כי קיבל לפני שבועיים הצעה כספית ממכבי חיפה, אבל הוא מחכה להצעה משודרגת. ההולנדים סוברים שהירוקים עדיין לא הגישו הצעה משודרגת ולכן המאמן נשאר בינתיים בוויטסה. פרייזר גם סיפר כי יעזוב בוודאות את ויטסה בסיום העונה: "אלך לקבוצה טובה שגם תציע לי את השכר הגבוה ביותר". 

הליגה ההולנדית תחזור לפעילות ב-16 בינואר והקבוצה יוצאת למחנה אימונים בספרד. ואן דר לאן דחה ספקולציות בתקשורת ההולנדית כאילו דיק אדבוקט עשוי להגיע לוויטסה: "הוא התחייב לספרטה רוטרדם ובגיל 70 הוא מוכן לעזוב רק אם יקבל הצעה לאמן במונדיאל".

בעניין אחר, הקבוצה נקנסה ב-1,500 על זריקת טרופית לכר הדשא על ידי אחד מאוהדיה. הדיין נעם ליובין החמיא לקבוצה על פעולתה המהירה ועל העברת הפרטים והצילומים של האוהד ולכן קנס אותה בסכום מינימלי. "מוכיחה בפעם המי יודע כמה כיצד יש לטפל בפורעי חוק".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי