צפו בתקציר: בית"ר ירושלים עלתה לפסגה בזכות 0:2 על הפועל חיפה

שחקני בית"ר ירושלים
שחקני בית"ר ירושלים | ערן לוף

זו כבר הצהרת אליפות מצד הקבוצה מהבירה. וארן כבש (33) ובישל לעזרא (59) שער מבריק, שהקפיץ את בן זקן זמנית למקום הראשון. בכורה לבויסן בליגה, בניון שוב לא שותף. הפסד ליגה שני לקלינגר וראשון בבית

(גודל טקסט)

זו כבר הצהרת אליפות מצדה של בית"ר ירושלים. הערב (שני) הקבוצה מבירה חגגה עם 0:2 מרשים בסמי עופר על הפועל חיפה, שהעלה אותה זמנית לפסגת ליגת העל בשל יחס שערים עדיף על האלופה. בית"ר תייחל למעידה של הפועל באר שבע מחר מול בני יהודה, כדי להשלים שבוע חלומי שהתחיל עם העפלה לשמינית גמר גביע המדינה ועשוי להסתיים עם המקום הראשון בליגת העל, כשהיא חוגגת ניצחון על היריבה מהכרמל בביתה אחרי שלוש שנים. זו הייתה תצוגה מרשימה מצדה של הקבוצה של בני בן זקן, שהפגינה יעילות מרשימה מול החבורה של ניר קלינגר, שספג את ההפסד השני שלו העונה והראשון בבית ונדמה כי השאיפות של האדומים שחורים למאבק על התואר, ספגו מכה נוספת.


עם תמיכה של כ-6,000 אוהדים ביציעי סמי עופר, ו-11,650 בסך הכול, בית"ר לא התרגשה מהפתיחה הטובה של המארחת. בדקה ה-33 היא גם עלתה ליתרון אחרי מבצע קבוצתי נהדר, בסיומו איתי שכטר סחט מארנסטס שטקוס עצירה טובה, אנתוני וארן אמר תודה וירה את הרביעי שלו בליגה והשלישי השבוע. הפועל חיפה התקשתה להתאושש, ובמחצית בחר בן זקן להעלות את ז'אורז'יניו במקום ציון צמח. 




הברזילאי סייע להתקפות המעבר של האורחת ובדקה ה-59, חן עזרא הצטרף לחגיגה. וארן השתחרר בצורה טובה ומצא את הקשר, שסובב כדור מופלא לחיבורים והקפיץ את אלי טביב ואלי אוחנה יחד עם כל אוהדי בית"ר. המארחת התעוררה לקראת הסיום ואף איימה מספר פעמים על שערו של בוריס קליימן, אך הוא הצליח לשמור על שער נקי. בית"ר עם ניצחון רביעי ברציפות בכול המסגרות והיא תתארח אצל עירוני קריית שמונה במחזור הבא, הפועל חיפה (שירדה אל המקום השלישי ועלולה לאבד אותו במקרה ומכבי תל אביב תנצח את מכבי נתניה) תגיע לאצטדיון טרנר בשבוע הבא למפגש מול הפועל באר שבע, שיוכיח אם השאיפות שלה באמת מכוונות למאבק הצמרת.  


 


במקום הראשון. וארן (ערן לוף)  


הרכבים:

הפועל חיפה: ארנסטס שטקוס, דור מלול (לירן סרדל, 64), גבריאל תמאש, ניסו קפילוטו, שמואל שיימן, רסמוס סטוידטט (גל אראל, 87), רוסלן ברסקי (מקסים פלקושצ'נקו, 64), ראדו גנסארי, חנן ממן, עדן בן בסט, אלון תורג'מן.


בית"ר ירושלים: בוריס קליימן, עופר ורטה, טל כחילה, מיקי סירושטיין, מרסל הייסטר, קלאודמיר, אנטואן קונטה, ציון צמח (ז'אורז'יניו, 46), חן עזרא (דני בויסן, 84), אנתוני וארן (שון גולדברג, 75), איתי שכטר. 



שוב על הספסל. בניון (ערן לוף) 


מהלך המשחק:
דקה 1: המשחק בסמי עופר יצא לדרך לעיניי 11,650 צופים (6,000 מתוכם של בית"ר), מי יחייך בסיום? 


דקה 2: פתיחה נהדרת של האורחת. ורטה יצא קדימה והרים כדור איכותי לעבר שכטר, שירה בנגיעה וסחט משטקוס עצירה טובה. 


דקה 8: תמאש נכנס לפנקס של חכמון וספג כרטיס צהוב. 



תמיכה מרשימה בסמי עופר. אוהדי בית"ר ירושלים (ערן לוף) 


דקה 16: איזו החמצה של ממן. תמאש הרים לרחבה, ממן נגח ממטר ופגש רק את הקורה של קליימן. מיד לאחר מכן, כל האוהדים החלו במחיאות כפיים במלות 16 שנים למותו של רובי שפירא, גם אוהדי האורחת הצטרפו למחווה המרגשת. 


דקה 33, בית"ר ירושלים עלתה ל-0:1: איזו התקפה של האורחת. הייסטר מצא את עזרא, שדילג מעל הכדור והעביר אותו לשכטר. החלוץ עבר את המגן שלו וירה כדור שטוח אותו שטקוס הצליח לעצור. וראן עט על הכדור החוזר, ירה לרשת וכבש את השלישי שלו בשבוע האחרון והרביעי בסך הכול העונה בליגה.



מאושר. קליימן (ערן לוף) 


דקה 37: קלאודמיר יצא קדימה וירה מחוץ לרחבה, אך פספס את המסגרת של שטקוס. דקה לאחר מכן, מלול ספג כרטיס צהוב על פגיעה בצמח. האווירה הסוערת לא נרגעה. קונטה גם נכנס לפנקס אחרי ויכוח עצבני בין השניים. 


דקה 42: השליטה עברה לבית"ר, המארחת מתקשה לחזור ליכולת הטובה מן הפתיחה. 



מרגש. התמיכה ברובי שפירא (ערן לוף) 


דקה 46: שינוי ראשון אצל בית"ר, צמח הוחלף בז'אורז'יניו. 


דקה 52: הפועל חיפה פתחה את החצי השני עם המון נחישות, אך בינתיים האורחת עומדת בלחץ. 


ממן וקליימן (ערן לוף) 


דקה 59, בית"ר ירושלים עלתה ל-0:2: איזה ביצוע מבריק של עזרא. וארן השתחרר משיימן ומצא את הקשר, שהתקדם ללא הפרעה וסובב כדור מופלא לחיבורים. איזה שער מבריק של עזרא, כרגע בית"ר זמנית בפסגה. האם הפועל חיפה מסוגלת לחזור מזה? 


דקה 68: איזו עצירה של שטקוס. שכטר דהר קדימה וחדר לרחבה. החלוץ ירה כדור שטוח, אך השוער של המארחת היה מוכן והדף את הכדור לקרן.



חגיגה צהובה (ערן לוף) 


דקה 69: תמאש מאס בהנעת הכדור וירה מ-35 מטרים כדור עוצמתי, קליימן הדף אותו בצורה טובה.  


דקה 73: תורג'מן התעורר אחרי דקות של תרדמת. החלוץ התקדם ובעט כדור עוצמתי, אך פספס את המסגרת. 



ורטה ובן בסט (ערן לוף) 


דקה 80: איזו התקפה של הפועל חיפה סרדל הרים בצורה נהדרת ופלקושצ'נקו ירה מספרת מבריקה. כחילה טס אל הקו ומנע שער בטוח עם נגיחה עוצמתית. מזל גדול לבית"ר. 


דקה 85: שוב בניון נותר על הספסל לאורך כל 90 הדקות. בויסן עלה להופעת בכורה בליגה, כשהחליף את עזרא. 


שכטר חוגג (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי