"הגיע הזמן שהתקשורת תשנה את התדמית של אוהדי בית"ר"

אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים | עדי אבישי

צחי שמעוני, אוהד ותיק של הקבוצה מעיר הבירה, פרסם פוסט כנגד התייחסותם של כלי המדיה כנגד אוהדי הקבוצה ובמיוחד "לה פמיליה": "ארגון מבצע אירועי התרמה, ביקור בבתי חולים, חלוקת מתנות ותומך בחייל צה"ל"

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

המחזור ה-17 בליגת העל נפתח אמש (שני) עם העפלתה של בית"ר ירושלים למקום הראשון בטבלה, בעקבות ה-0:2 מול הפועל חיפה. כמו כמעט בכל משחק של הקבוצה מעיר הבירה, הגיעו למשחק אלפי אוהדים צהובים-שחורים ועודדו את החבורה של בני בן זקן, אך כרגיל לא את המאמן.

אוהד ותיק של בית"ר ירושלים בשם צחי שמעוני, פרסם היום פוסט ובו הוא מסביר על השינוי שהקהל הבית"רי עבר לאחרונה: "אוהדיי בית"ר התבגרו. לפני הכל רציתי להתוודות כשהייתי יותר צעיר השתייכתי לקהל האוהדים של היציע המזרחי בטדי. עם הזמן כשהפכנו לבעלי משפחה והילדים מגיעים איתי למשחקים, עברנו ליציע המערבי. לא שיש לי מילה רעה על יושבי המזרחי, להיפך. יחד עם ההתבגרות שלי התבגרו גם אלפיי האוהדים השפויים והנאמנים שבין אוהדי הצהוב-שחור, שמבחינתי היא הקבוצה היחידה בארץ שמביאה עניין כלשהו לליגה הישראלית הרדומה והמשעממת".

שמעוני המשיך ורשם: "בשנים האחרונות מתרחש משהו אחר. אותו הקהל הפאסיבי הרים את הראש וכל קריאה או אמירה גזענית נעצרת במפגן קריאות ושריקות בוז כלפיי הקומץ, ומתמקדים בעידוד ובשירה לעבר הקבוצה ושחקניה. אוהדי הקבוצה, הרוב הכמעט מוחלט בליגה שלנו, התבגר והבין שאין מקום לאלימות ולגזענות. מגיעה מילה טובה לארגון "לה פמיליה" שחלק מפעילותו מחוץ למגרש. הארגון מבצע אירועי התרמה, ביקור בבתי חולים, חלוקת מתנות והפתעות לילדים. כמו כן, הארגון תומך בחיילי צהל ובתושבי הדרום בעת מבצעים צבאיים ברצועת עזה, וגם לא שוכחים ומנציחים את האוהדים שנהרגו".

"הגיע הזמן שהתקשורת תשנה את התדמית שיצר הקהל בשנים עברו, ותתחיל לפרגן לקהל אוהדינו הנפלאים", טוען אוהד בית"ר ירושלים. "ברצוני לשאול אתכם אנשי התקשורת שאלה פשוטה – האם אתם מתייחסים בדין שווה לאוהדי ביתר כמו לאוהדי הפועל ת"א, מכבי ת"א, מכבי חיפה, ונדמה לי שהתשובה היא לא. קחו את הדוגמה הטרייה מהמשחק של הגביע שלשום – סרטון האלימות בקהל בינם לבין עצמם, ואני שואל את עצמי מה היה קורה אם זה היה קורה ביציע המזרחי בטדי, הרי זה היה מגיע לכנסת, לישיבת חירום ולמהדורות החדשות הראשיות".

אוהדי בית
אוהדי בית"ר ירושלים. "לה פמיליה מנציחים את ההרוגים" (דני מרון)

שמעוני סיכם: "כשמדובר באוהדי קבוצות אחרות הרבה יותר קל להשתיק, להצניע ולשים את זה בצד. נכון היסטוריית הקהל של בית"ר מלווה בהרבה מאוד שנים של קהל אלים וגזען (לא כולם), אבל השתנינו, עברנו שינוי חיובי. אז תסתכלו על עצמכם תפרגנו ותדחפו, הרי אתם קוראים לנו כל הזמן להשתנות וקוראים להתאחדות ולבעל הבית לטפל בקהל, אז תתרמו את התרומה שלכם – תעצימו את הרגעים היפים. למשל, אתמול בסמי עופר בדקה ה-16 כשכולם נעמדו ומחאו כפיים לזכרו של רובי שפירא. אולי זה יגרום לעוד אנשים, לכאורה הקומץ, להצטרף לקהל השפוי ולעזוב את הקומץ שבסופו של התהליך הקהל של בית"ר כולו יהפוך להיות איכותי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי