בכר: יש פה סגל מצוין, ותפקידי כמאמן להפיק ממנו יותר

ג'ון אוגו עם מתן אוחיון ובן ביטון
ג'ון אוגו עם מתן אוחיון ובן ביטון | דני מרון

בהפועל באר שבע לא מרוצים מהתיקו המאופס המאופס מול בני יהודה. "וואקמה מאוד רוצה לעזור לקבוצה ומשחק קצת פצוע", התייחס המאמן למצבו של הכוכב

(גודל טקסט)
 מה עובר על טוני וואקמה? כוכבה של הפועל באר שבע נראה אמש אבוד בטרנר ושוב לא סיפק את הסחורה בתיקו המאופס מול בני יהודה. מאז ה-0:2 על מכבי חיפה, מתקשה החלוץ להטביע חותם על משחקיה של קבוצתו, כאשר בשלושת המשחקים האחרונים שבת מהבקעה. משחק ליגה שני ברציפות שהוא לא מסיים 90 דקות ויורד מאוכזב לספסל. 

בניגוד לדיווחים שהופצו, טוני באמת לא בקו הבריאות. פגיעה בקרסול מגבילה את תנועותיו ומגבירה את הדאגה בבירת הנגב. המאמן ברק בכר התייחס למצבו של כוכבו ואמר בסיום המשחק מול בני יהודה: "וואקמה לא מתאמן מסודר, הוא מאוד רוצה לעזור לקבוצה ומשחק קצת פצוע. נקווה שהוא יחלים ויהיה 100 אחוז, ואז יהיה לו יותר קל להציג משחקים יותר טובים". 


 


כלפי חוץ משדרים בטרנר עסקים כרגיל. אמנם בכר מאמין בשחקנים שלו וסומך עליהם, אבל הידלדלות הסגל על רקע פציעותיהם של מוחמד גאדיר, ניב זריהן ומיגל ויטור, הסיפור הרפואי של ברדה ופרשת צדק, יכתיבו כנראה מהלכים הפוכים. מאחורי דלתיים סגורות נבחנים מועמדים בכמה עמדות, וייתכן שאופציית החלוץ טל בן חיים עדיין לא ירדה מהפרק.


 

וואקמה. מה עובר עליו? (דני מרון)


"יש פה סגל מצוין, ותפקידי כמאמן להפיק ממנו יותר וזה מה שאני אעשה", אמר בכר. "נמצא את הדרך לחזור להיות אותה קבוצה שמייצרת יותר ומבקיעה יותר. לא קרה כלום, ממשיכים קדימה". מעבר לעייפות המצטברת של מספר שחקנים,  מתקשים האדומים לייצר חלופות למנטורים מחוץ לכר הדשא. על חסרונם של מנהיגים מסוגם של ברדה ושיר צדק, שהיה להם ערך מוסף בחדר ההלבשה, הוסיף בכר: "שניהם שחקנים משמעותיים, אבל יש לנו מספיק שחקנים טובים שהם גם מנהיגים ותפקידם להרים את  הקבוצה. למי, ששכח, אנחנו עדיין במקום הראשון".


השאלה השבועית על איסק קואנקה, המודח הקבוע מהסגל שמתקרב לשלב אריזת המזוודות, כבר הפרה את שלוותו של המאמן: "מה יש לשאול כל פעם מחדש את אותה שאלה? אעשה מה שנכון לטובת הקבוצה". במועדון מנסים לשדך לקשר הספרדי קבוצה בחו"ל, וכפי שפורסם בספורט1, שתי קבוצות מהליגה השנייה בארצו מגלות בו התעניינות. השוער גיא חיימוב שמר על רשת נקייה ודיקלם טקסטים מוכרים מהעבר הלא רחוק: "אנחנו צריכים להסתדר עם מה שיש, ומסתגלים מהר מאוד למצב. ממשיכים קדימה. נעשה את ההכנה הכי טובה שיכולים, ובעזרת השם נבוא למשחק עם הפועל חיפה במטרה לנצח".


מול הפנים הנפולות של שחקני באר שבע, התקשו בחדר ההלבשה של בני יהודה לשמור על איפוק. יוסי אבוקסיס זרח מאושר, כמו בערב חתונתו. "לא כל קבוצה תהיה מסוגלת להוציא תיקו מבאר שבע", אמר יוסי בדרך לאוטובוס שהסיע אותו ואת הנקודה היקרה צפונה. "אחרי ההחמצות של ואלסקיס, הבנתי שלא נוכל לנצח. קיוויתי שזה כבר ייגמר. בראש ישב לי ההפסד של אשקלון שחטפה מבאר שבע גול בדקה ה-93, וכשהשופט שרק לסיום חשתי הקלה גדולה. לא זוכר מתי הייתי כל-כך שמח אחרי תיקו מאופס". מאמנה של בני יהודה אמר בגילוי לב שלא העביר לאלמוג בוזגלו סדנה להפחתת לחצים ערב ההתמודדות: "ידעתי שאפשר לסמוך עליו גם בלי לנהל איתו שיחות".



בוזגלו. השריקות נתנו מוטיבציה (דני מרון)


חלקים מהקהל המקומי התעסקו אמש גם בשטויות. כל נגיעה של אלמוג בוזגלו בכדור לוותה בשריקות בוז, וכאשר הרים חפץ כלשהו מכר הדשא, השמיעו לעברו קריאות מכוערות מפני שסברו שהשחקן התכוון להתלונן בפני השופטים על כך שאותו חפץ הושלך לעברו מהיציע. הסגנון והתמליל המחליא הם שגרמו ליעקב בוזגלו לסערת רגשות במשחק הדמעות מלפני כשלושה שבועות שנגמר עם קרע ברצועה הצולבת של מאור. "אני מקצוען ולא מתייחס לרחשים מסביב", אמר בוזגלו הכתום. "שריקות הבוז דווקא נתנו לי יותר מוטיבציה. אמרתי לעצמי שאם שורקים לי סימן שאני טוב. חבל, כי רציתי לכבוש ולהקדיש את הניצחון לאחי מאור". למען ההגינות, ציין האח הצעיר של הבוזגלוס כי "היו גם לא מעט אוהדים של באר שבע שהתנהגו אליי בצורה מכובדת, לפני המשחק ואחריו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי