אבי לוזון: ניניס היסטוריה, לא יודע מה הוא עושה בארץ

אבי לוזון
אבי לוזון | עדי אבישי

שינו זוארץ לא אהב את ההתנהגות ליווני, שעזב את האצטדיון בדמעות. אבי לוזון לאוהדים שקיללו את מימר: "אם ככה אתם מתנהגים אל תבואו". צפו במאמן משוחח עם האוהדים. זיקרי הוצע

(גודל טקסט)

לא רבים זוכרים, אך מכבי פ"ת ניצחה אמש 0:2 את עירוני קריית שמונה ושברה בצורת של חמישה משחקים ללא ניצחון ליגה (מאז נובמבר). ולמה לא זוכרים? כי במרכז העניינים עמדה מחאת אוהדי המלאבסים נגד המאמן שרון מימר, בנוסף לעזיבתו של סוטיריס ניניס את האצטדיון בדמעות.

ערב לא נעים היה במושבה: זה החל בקריאות ה"תתפטר" למימר, המשיך בכניסתו של אבי לוזון ליציע והרגעת האוהדים והמשיך בעימות עם ניניס. בפ"ת לא אהבו את העובדה שבסיום המשחק, הגיע היווני לכיוון האוהדים שהניפו לכבודו שלטים. היו"ר אבי לוזון זעם על השחקן ואמר לו: "למה הגעת לפה? קח את הכסף שנשלם לך ותחזור ליוון. אתה לא רצוי פה". בפתח תקווה לא הופתיעו: "מי שמכיר את אבי יודע שהוא לא יעבור על זה בשתיקה" אמר גורם במועדון.


אבי לוזון
 עצמו אמר הבוקר לספורט1: "ניניס הוא היסטוריה ויקבל את כל שכרו אם לא ישחק במקום אחר עד 31/5/18. במכבי פ"ת הוא לא ישחק. לא מבין מה יש לו להישאר בארץ. הצענו לו לחזור ליווןו לא ידעתי שזה כזה מעליב שמציעים לשחקן לחזור לארצו". מי שלא אהב את כל ההתנהלות בנושא ניניס הוא אחד משני הבעלים, שינו זוארץ, שליווה כאמור את ניניס החוצה וניסה לנחמו. זוארץ הבהיר בשיחות סגורות כי אין הצדקה ליחס כזה, במיוחד כשהשחקן כאן לבד בארץ.


אוהדי מכבי פ"ת. תמכו בניניס (עדי אבישי)

בסיום המשחק, נערכו בזו אחר זו שתי שיחות של האוהדים: הראשונה, שארכה דקות ארוכות, נערכה עם לוזון, שמחה על התנהגותם: "אם ככה אתם מתנהגים, עדיף שלא תבואו", אמר להם. השיחה השנייה נערכה עם מימר, כאשר הקהל דרש מהמאמן הסברים בנוגע לניניס: "יש קבוצה לפני השחקן", אמר להם מימר. "יש בהפועל באר שבע את איסק קואנקה, ששיחק בברצלונה ולא מתלבש. זה סיפור בינו לבין ברק (בכר) או בין המועדון לבינו? אתם לא רואים מה קורה באימונים". בשלב זה, פנו נציגי האוהדים וטענו שבגלל שהאימונים בבוקר, הם לא יכולים להגיע אליהם. בפ"ת מתכננים, באחד מהאימוני הערב, לערוך שיחה בין המאמן לנציגי האוהדים, בה תהיה סולחה וילובנו העניינים.

גם בגזרת היחסים בין השחקנים לקהל לא רגוע. חלקים בקהל קיללו את הקשר יובל שבתאי, זכר לעימות עם אחד האוהדים במשחק הקודם, כאשר גם לידור כהן הספיק להתעמת עם הקהל בסיום המשחק וגם רומאריו פירס התעמת עם אחד האוהדים לאחר שסימן לעבר הקהל להתחיל לעודד. חלקים בקהל טענו שהברזילאי לקח את הצד של מאמנו, אך הוא הבהיר להם: "אני לא בעד אף אחד. אתם מקללים חברים שלי ואין ככה שקט לקבוצה. זו לא דרל להתנהג".

מי שזכו למחמאות היו יניב בריק: "רץ בלי הפסקה ומכסה הרבה שטחים", אך בעיקר צמד הבלמים ז'והאן מרסיאל ותומאש סיבוק. "עד לפני חודשיים וחצי, רצו להעיף אותם והיה צריך להתאזר בסבלנות. היום רואים ששניהם השתפרו מאוד: לסיבוק סוף סוף נכנס הכדור לרשת וז'והאן התחיל לשחק עם יותר ביטחון ולחלץ כדורים ליד מחצית המגרש ולא ב-16 שלנו". גם לאליבלטו, שערך הופעת הבכורה, החמיאו בקבוצה והבהירו כי התרשמו מהעובדה כי סגנון המשחק שלו מהיר ותכליתי יותר.

ומה בנוגע לרכש? נכון לרגע זה בקבוצה עדיין מחכים לשחרור של עומר דמארי ממכבי חיפה ומאמינים כי בסופו של דבר יצליחו להגיע עימו לעמק השווה מבחינה כספית. בימים האחרונים, הוצע לקבוצה מלך שערי הליגה הלאומית רועי זיקרי והמאמן שרון מימר הבהיר לאבי לוזון כי הוא חושב שזיקרי יכול להוות תוספת טובה לסגל. במועדון הבהירו לנציגו, כי ברגע שיביא את השחרור מהפועל כפ"ס, יוכלו להתקדם איתו במו"מ. לאור פציעתו של עומר דנינו, שייעדר לפחות כחודשיים וחצי, בקבוצה מחפשים לצרף בלם נוסף, אך לא יעשו זאת בכל מחיר. הבוקר צפויים להיפגש הצוות המקצועי, המנהל המקצועי עומר גולן והיו"ר אבי לוזון ולדון סופית בנושא הרכש.

לירוי צעירי, שלא היה בסגל, צפוי להיעדר כשבועיים עד כשלושה, כאשר אליו מצטרף נאור פסר, שהוחלף בשלב מוקדם יחסית במשחק וסובל מרגישות במשפעה. פסר, שלא ערך אימון מלא לפני המשחק, בספק גדול מאוד למשחק ביום שבת מול בני סכנין וצפוי לעבור MRI ביומיים הקרובים.


לידור כהן. לא נלחץ מהקהל (עדי אבישי)

כובש השער השני, לידור כהן, סיכם: "השתחרר המון לחץ אחרי תקופה שלא ניצחנו ולא כבשנו שער שדה. אין מאושר ממני שלקחנו כאן את הנקודות בכוח. היה לנו מאוד קשה כי התקופה בתקופה קשה ולשחקנים פחות הולך והם לחוצים. אתה רוצה לתת את השער הזה בכוח וזה לא הולך. אני שמח שהצלחנו בסופו של דבר לכבוש. הקריאות למימר? זה לא נעים. הייתי בקבוצה כמו בית"ר שהקהל היה יותר מלחיץ, כך שאותי אישית זה לא מלחיץ, אבל יש שחקנים צעירים שזה כן משפיע עליהם.

"אני בטוח שגם לשרון זה לא נעים ובגלל זה אחרי השער קראתי לשחקנים לרוץ אליו ולתמוך בו. אני חושב שבלי הקריאות היה לנו יותר קל לנצח. כשהקהל הזה מעודד הקבוצה נראית יותר טוב וראינו בשנה שעברה שכשהקהל עודד לאורך כל הדרך אז הקבוצה נראתה טוב, כבשה והגיעה למצבים. יציבות? העונה לא הצלחנו לייצר רצף של ניצחונות וצריך לנצח בשבת כדי שזה סוף סוף יקרה".
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי