צפו בתקציר: מכבי תל אביב כבשה את הפסגה אחרי 1:3 על אשקלון

ברק יצחקי
ברק יצחקי | דני מרון

הצהובים לא נבהלו מיתרון מוקדם של דובב גבאי וכבשו מרגלי דוידזאדה (ספק נבדל), יצחקי ועטר בפנדל בדרך לניצחון שמיני רצוף בכל המסגרות. לראשונה מאז ספטמבר 2016 החבורה מקריית שלום משקיפה על כל הליגה

(גודל טקסט)

שמונה ניצחונות רצופים בכל המסגרות, שישה בליגה, מאזן מושלם בסיבוב השני, ומכבי תל אביב חזרה לפסגת ליגת העל לראשונה מאז ספטמבר 2016. לפני הרצף המדהים הזה, רק לפני חודש וחצי, קיללו אוהדי הצהובים את ג'ורדי קרויף וההולנדי נראה בדרכו על מטוס ליעד באירופה. איך שגלגל מסתובב לו. ואיזה מאבק יש לנו. גם מכבי תל אביב וגם באר שבע עם 41 נקודות, אותו הפרש שערים (16+) ורק ארבעה שערי זכות (35 מול 31) הם שעושים את ההבדל. 

ה-1:3 מול אשקלון היה הרבה יותר מרשים מהניצחונות האחרונים של האלופה. מבחינת אופי מכבי נחלצה מפיגור מוקדם בדרך לניצחון, מבחינת הסגל כשקרויף מוציא מההרכב את אלי דסה ואבי ריקן, שני הבאנקרים שלו במיאוץ הנוכחי, יש מי שיעשה את העבודה במקומם. למעשה, שניים משלושת הכובשים – ברק יצחקי ואלירן עטר (בפנדל) לא פתחו בניצחון 1:3 בסמי עופר על מכבי חיפה. וזה קורה למרות יכולת חלשה מאוד של וידאר קיארטנסון ועם עוד פחות טוב בעבודה של דור מיכה.

פסקה על אשקלון לסיום. הקבוצה של יובל נעים פתחה נהדר את המשחק, עם הרבה ביטחון וחוצפה וזה השתלם בשער. גם אחרי השוויון, האורחים הסתגרו, יצאו מצוין למתפרצות וירדו ב-1:1 מוצדק למחצית. מה קרה במחצית השנייה? עייפות, חוסר אמונה, מה? בכל מקרה כ-11 שחקנים עומדים על המגרש, לא מעזים ומחכים לסיומו מגיע להם להפסיד.  

הרכבים 
מכבי תל אביב: פרדראג ראיקוביץ', דור מיכה, שרן ייני, טל בן חיים, איתן טיבי, אופיר דוידזאדה (אלי דסה 66), דור פרץ (אבי ריקן), ברק יצחקי (כריסטיאן באטוקיו 80), אייל גולסה, וידאר קיארטנסון, אלירן עטר.

הפועל אשקלון: דלה איינוגבה, אייל משומר, אבי מלכה, ברניסלאב יובאנוביץ', שי חדד (רודי חדד 40), מילאן סמיליאניץ', מירקו אורמוש, משה לוגסי, סער בנבנישתי, דויד מנגה, דובב גבאי.

מהלך משחק
דקה 1:
רק 8,467 צופים הגיעו לנתניה וזה חבל כי בתנופה של מכבי תל אביב כרגע לבלומפילד היו מגיעים שתי רבבות.

 אוהדי מכבי ת"א ונתניה זה לא סיפור אהבה (דני מרון) 

דקה 6: אשקלון פתחה בהתלהבות ובלי חשש ומנגה ניסה את השער מ-20 מ', ראיקוביץ' הדף לקרן.

דקה 7, 0:1 לאשקלון: הקרן יצרה ערבוביה ברחבה, קיארנטנסון לא כיסה טוב את סמילאניץ' שמסר לגבאי, גם טיבי לא שמר קרוב וחלוץ האורחים כבש את השער ה-100 של קבוצתו בליגת העל.


אשקלון חוגגת. העירו את המשחק הזה (אריאל שלום)

דקה 14, 1:1 מכבי משווה מנבדל: בנבנישתי הרחיק גרוע היישר לעטר שהעביר צ'יפ מעל ההגנה לדוידזאדה. המגן היה בנבדל קטנטן אבל הקוון לא שם לב ודוידזאדה סיים את המהלך ברשת.


דוידזאדה. שער יפה, אבל מנבדל (דני מרון)

דקה 21: גבאי לא מסתפק בשער אחד כנראה, אבל ראיקוביץ' היה עירני והדף לקרן.

דקה 28, אוי וידאר!: התקפה מצוינת של הצהובים הכדור נע מעטר למיכה שחרך שוב את אגף ימין והעביר למרכז אבל האיסלנדי הלא מרוכז לא השתלט על הכדור ממצב של גול בטוח.


קיארטנסון. לא משחק שהאיסלנדי ירצה לזכור (דני מרון)

דקה 35: דור פרץ סיים התקפה מסוכנת של הצהובים בבעיטה לידיים של דלה איינוגבה.

דקה 40: שי חדד סימן לספסל שהוא לא יכול להמשיך ורודי חדד נכנס במקומו, בעוד מירקו אורמוש ירד לתפקיד המגן השמאלי.


חדד. החזיק מעמד 40 דקות (אריאל שלום)


דקה 42, היה פנדל?:
עטר השתחרר ברחבה משלושה שחקנים ולוגסי, אקס הצהובים, גלש לרגליו ומנע שער. השאלה היא האם הכדור פגע גם בידו של קשר אשקלון.


עטר. חזרה לא רעה להרכב (דני מרון)

דקה 51: הצהובים פתחו בלחץ את המחצית השנייה ודור מיכה המצוין פתח בדהירה ממרכז המגרש לרחבה והעביר רוחב מבריק ימינה ליצחקי, אבל הבעיטה של החלוץ פגעה במגן אשקלון ויצאה לקרן.


דקה 55:
גבאי חלף על פני בן חיים שתפס אותו וקיבל צהוב. רודי חדד ירה את הכדור החופשי מ-25 מ' למרומי היציע. נעים זעם על הקשר שלא הגביה ורצה מיד להחליפו, למרות שהצרפתי נכנס כמחליף 20 דקות קודם, אבל עוזריו הרגיעו אותו והחילוף נמנע.


נעים. רודי חדד  עלה לו על העצבים (דני מרון)

דקה 64, 1:2 למכבי ת"א: גולסה הגביה מימין כדור מדוד לשמאל, ויצחקי התרומם בין משומר ולאינגובה וראה רק רשת. שער יפה של הצהובים ויתרון מוצדק.


יצחקי. כמו עוף החול (אריאל שלום)

דקה 66: קרויף שלא ממש היה מרוצה מהמשחק עוד קודם ליתרון שלח למגרש את שני הבאנקרים שלו אלי דסה ואבי ריקן, במקום דור פרץ ודוידזאדה.

דקה 80: הכניסה של ריקן ובעיקר דסה העירה מחדש את הצהובים שלחצו להשיג את השלישי, אבל הגנת אשקלון הרחיקה שוב ושוב מצבים מסוכנים כולל גלישה של איינוגבה לרגליים של דסה שמנעה את ה-1:3.

דקה 87, 1:3: רודי חדד תפס את ריקן ברחבה ועטר ביצע את הפנדל עם פצצה בחצי גובה לרשת.


דקה 91:
משומר פרץ לרחבת מכבי ובעט למסגרת, ראיקוביץ' זינק והדף לקרן. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי