רוטן: יש לנו שבעה משחקים לנצח בשביל הסיכוי לשוב לאירופה

פרד רוטן ומו אלאך
פרד רוטן ומו אלאך | אתר רשמי

ההולנדי בן ה-55 שחתם במכבי חיפה וצפה מהציע ב-0:3 על מכבי ת"א, ערך מסיבת עיתונאים ראשונה: "עוד יש אפשרות שנהיה בפלייאוף, אך אני לא קוסם". רוטן הגיע לאימון וצפה בוורמוט ודמארי

(גודל טקסט)

לאחר שחתם במכבי חיפה לעונה וחצי, עם שכר שנתי שלפי הדיווחים עומד על 600 אלף יורו לעונה, המאמן ההולנדי פרד רוטן הוצג היום (חמישי) במסיבת עיתונאים כמאמן הירוקים, יממה לאחר ה-0:3 המהדהד על מכבי תל אביב בשמינית גמר גביע המדינה. לצדו של המאמן החדש ישב גם המנהל הטכני של הירוקים, מוחמד אלאך.

בפתיחת מסיבת העיתונאים הסביר רוטן כיצד מצא את עצמו בישראל: "זה אתגר גדול בשבילי. זה פרויקט יפה ואני רוצה לעבוד. אני רוצה להחזיר את מכבי חיפה לצמרת, זו המטרה".

דעתו אחרי שצפה במשחק מול מכבי תל אביב: "הדבר הכי חשוב בשבילי זה לעבוד עם הקבוצה ולנצח כל משחק. בזה אני מתמקד. יש לנו זמן קצר, שבעה משחקים לנצח אותם. כל מה שמסביב לא מעסיק אותי. הדבר החשוב בשבילי שהוא שהשחקנים שאני עובד איתם במועדון גדול כמו מכבי חיפה יתפתחו".


המטרה להחזיר את מכבי חיפה לפסגת הכדורגל הישראלי. רוטן (ערן לוף)

דעתו על הכדורגל בישראל: "לפני כמה שנים שיחקתי כאן עם פ.ס.וו איינדהובן. אני חושב שהרמה טובה, לפחות בצמרת הכדורגל. על סמך העבר והמשחק עם איינדהובן נגד בני יהודה, שהיו לנו בעיות נגדה, הרמה לא רעה כמו שאתם חושבים".

פילוסופיית המשחק והדברים בהם הבחין עד כה ממשחקי הקבוצה: "אני לא קוסם. יש לנו זמן קצר לעבוד. יש לנו את האפשרות לשחק בפלייאוף כדי להתחרות על הליגה האירופית, אז ארצה שנעבוד קשה ונהיה עם ביטחון. אתמול השחקנים הוכיחו שהם יכולים לעשות זאת. אם בכל משחק הם ישחקו כמו שהיה אתמול, זה גם יעניק לי את הביטחון. היה הבדל גדול בין המשחק באשדוד למשחק אתמול. אני חושב שיש בליגה מועדונים גדולים יותר ופחות, ההבדל הוא שלנו יש שחקנים טובים יותר ממה שראיתי.


רוטן עם אלאך במסיבת העיתונאים

"בשבת הבחנתי שבכל קבוצה יש שחקן או שניים שבולטים מעל כולם, שחקני מפתח שעושים את ההבדל בקבוצה. זה מסוכן לחשוב שאלו קבוצות קטנות, הן עדיין מאורגנות וכך היה בשבת. יש לנו הרבה בעיות הגנתיות מול היריב ונצטרך לעבוד על זה", המשיך המאמן החדש והבהיר, "לא שוחחתי עם רוב מאס על המשחקים האלו. אעשה ככל שביכולתי כדי שנשתפר. המטרה שמכבי חיפה תהיה קבוצה מנצחת שתשחק כדורגל דומיננטי ונתקדם צעד אחרי צעד. האנרגיה במשחק אתמול והמשמעת, אלו היו דברים שאני גאה בהם".


אם הוא כאן בזכות מוחמד אלאך
: "לא עבדתי איתו בעבר, הכרנו בעיקר מהטלוויזיה. הוא שכנע אותי לחתום כאן וגם זה דבר חשוב. גם הבעלים נתן לי את הביטחון לחתום במכבי חיפה. אין לי גאווה גדולה, אם אני לא מאמן שחקנים שמחוץ לטופ העולמי, זה לא מוריד מהרמה שלי. חתמתי במועדון הגדול והמטרה שלי היא להשיב את הקבוצה לרמות הגבוהות".

מוחמד אלאך הבהיר בנושא השינויים המקצועיים: "רוטן היה הבחירה הראשונה שלי. לקחתי את הזמן כדי ללמוד את המועדון ועם הזמן אמצא את האנשים הנכונים ואעשה את השינויים. אני הבאתי את מאמן השוערים (ואן זוואם, מ.ו). הם יעבדו ביחד, אבל זה צירוף שאני עשיתי. הייתי צריך לספר על החזון שלי, כי בלי לספר סיפור טוב אף מאמן איכותי לא היה מגיע. הייתי צריך זמן כדי לדעת לספר את הסיפור של המועדון".


אלאך. מרגיש כאילו הוא כבר חמש שנים בישראל (ערן לוף)

אלאך הוסיף על רשמיו מהכדורגל הישראלי מחודשיו הראשונים: "זה ניתוח ראשוני, אז אל תכעסו עליי. אצלכם הכל שחור ולבן, אין אמצע. אם מנצחים זה מעולה, אם מפסידים אז אין כלום. התשוקה בכדורגל הישראלי היא דבר מאוד מושך שגורם לי להנאה. אני מרגיש כאילו אני חמש שנים פה, כי אני מרגיש בבית וזה כי אני אוהב אנשים עם תשוקה ואני מוקף בכאלה". יש לציין כי בסיום מסיבת העיתונאים, המנהל הטכני מוחמד אלאך סירב להתייחס לימיו האחרונים של חלון ההעברות של ינואר.

כידוע, רוטן בן ה-55 ככדורגלן שיחק בטוונטה לכל אורך הקריירה ושם גם החל את קריירת האימון בשנת 1999. בין השאר אימן בפ.ס.וו איינדהובן, שאלקה, פיינורד ותחנתו האחרונה הייתה בקבוצת אל שבאב מדובאי. כפי שהודיעו הירוקים בהודעה הרשמית על בואו, רוטן כבר צפה במכבי חיפה טרם הסיכום וגם אתמול נכח בסמי עופר בניצחון 0:3 על מכבי תל אביב במסגרת שמינית גמר גביע המדינה. שינוי ראשון שנעשה מאז הגיע היה צירופו של מאמן השוערים ארנו ואן זוואם על חשבונו של ניר דוידוביץ'.

מיד לאחר מסיבת העיתונאים הגיעו רוטן ואלאך למתחם האימונים בכפר גלים בה הוצגו רוטן וארנו ואן זוואם בפני השחקנים. רוטן אף  צפה מקרוב בגילי ורמוט ועומר דמארי, שהיו מועמדים לשחרור עד שהמאמן ההולנדי החדש דרש לעכב את העניין עד שיעמוד על הכושר שלהם ומידת יכולתם להתאים לשיטתו ולתרום לקבוצה. עם זאת איש מהנהלת חיפה לא שוחח עם השניים.


ורמוט. רוטן ישאיר אותו? (ערן לוף)

אגב, אלאך אמר לשחקנים: "מגיע לכם כל הכבוד. אהבתי את מה שראיתי ממכם אבל צריך המשכיות וזה אומר ניצחון על מכבי פתח תקווה". רועי קהת שסבל ממתיחה בעקבות המשחק לא התאמן והוא לא צפוי לשחק בשבת מול מכבי פתח תקווה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי