ההצהרה, התפנית וההרכב בגביע: על סוף דרכו של בניון בבית"ר

יוסי בניון
יוסי בניון | ערן לוף

לפני שלושה שבועות הודיע הקשר כי הוא נשאר בקבוצה, אך מאז כל הדרכים הובילה לפרידה כשבניון יגיע להיפרד מהשחקנים והצוות. הפועל ת"א גם בתמונה, שחקן בבית"ר הסביר: "בחיי שכואב הלב לראות את יוסי במצב הזה"

(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים ניצחה אמש (חמישי) 1:2 את הפועל מרמורק והעפילה לשלב רבע גמר גביע המדינה, אך אין ספק שהסיפור הדרמטי של הערב מגיע מכיוונו של הקשר יוסי בניון, שהחליט אמש לעזוב את הקבוצה, ויגיע ככל הנראה לאימון בשבת כדי להיפרד מהשחקנים ואנשי הקבוצה. בניון לא דיבר עד הבוקר, עם אף גורם במועדון ושיחה כזו, אם תהיה, צפויה להתקיים כנראה בתיווכו של סוכנו אבי נמני. לבניון נותרו עוד שישה ימים, עד יום רביעי, למצוא לעצמו קבוצה אחרת לעבור אליה כאשר הפועל חיפה ומכבי פתח תקווה הוזכרו כמועמדות וגם הפועל תל אביב, שכבר הציעה לקשר חוזה עונה וחצי, נמצאת בתמונה.

בשבועות האחרונים ולמרות שבניון הצהיר בפני שחקנים לפני כשלושה שבועות שהוא נשאר, אפשר היה להבין שהדברים הולכים בכיוון אחד, פרידה. עוד לפני המשחק בעת ההתכנסות במתחם בית וגן ולאחר הקראת ההרכב הפותח בו בניון לא נכלל החלו לעלות ספקולציות בנוגע לעתידו של הקשר הוותיק, שנכנס אמנם כמחליף נגד סכנין במשחק הליגה האחרון, אך לא ממש נלקח בחשבון במשחקים רבים קודם לכן.

למשחק הגביע נגד מרמורק, הגיעה בית"ר בהרכב חסר מאוד, בעיקר בחוליית הקישור, כאשר דוד קלטינס, פול אדגר, חן עזרא, ז'אורז'יניו ויעקב בריהון, כולם קשרים כמובן, לא נכללים בסגל וגם דיויד בוייסן, שפצוע בצלעות ונכלל בסגל אך לא תוכנן לשחק, מה שהביא מן הסתם להשערות שהנה הפעם יקבל בניון את חולצת ההרכב. מיד ברגע שעלתה רשימת ה-11 על הלוח, הבין בניון שדרכו במועדון הסתיימה. שחקן בקבוצה היטיב לתאר את הסיטואציה ואמר: "בחיי שכואב הלב לראות את בניון במצב הזה. ככה לא מתנהגים לשחקן ברמה שלו ובמעמד שלו. לא מכובד בכלל. אם ידעו מראש שהוא לא מתוכנן להרכב, עדיף שהיו סוגרים את זה לפני המשחק ולא נותנים לו להרגיש מושפל בצורה כזאת".


הסוף הגיע. בניון (דני מרון) 

היו כאלה בבית"ר שחשבו שבניון לא יגיע כלל לטדי, אחרי שראה ששמו לא נמצא בהרכב, אך הקשר המשיך להתנהל כרגיל ולמרות שבתוכו רצה להתפוצץ מכעס ועצבים, הוא הגיע למשחק וישב במשך 90 דקות על הספסל. בבית"ר אמרו כבר אתמול שהכדור נמצא כמובן אצל בניון ומן הסתם ההחלטה כעת היא שלו. ברור שאף אחד במועדון לא יעמוד בדרכו וכעת רק נותר לקבל את ההודעה הרשמית שתצא מאחד הצדדים ותבשר על הפרידה הסופית. 

בהמשך לפרשת עזיבתו של בניון, התקבלה בשלב זה החלטה עקרונית שלא לשחרר אף שחקן מהסגל. בבית"ר ינסו לנצל את הימים האחרונים של חלון ההעברות, כדי לצרף בלם זר ובמועדון בוחנים ללא הפסקה שמות של מועמדים המגיעים מסוכנים שונים.

והיה כמובן גם משחק אמש, אותו הצליחה לעבור בית"ר בהצלחה. למרות יתרון מבטיח של 0:2, התקשתה בית"ר 'להרוג' ולמזלה מרמורק לא השוותה בתוך תוספת הזמן. אותם קולות שנשמעו אחרי הניצחון על ראשון לציון בשלב הקודם, נשמעו גם הפעם, על כך שבגביע המטרה היחידה היא לעבור שלב ובכך בית"ר הצליחה כמובן. ברבע הגמר מצפה לירושלמים מפגש כפול מול הפועל כפר סבא מהלאומית, אך עוד קודם לכן עסוקים בקבוצה בהכשרת הפצועים והחולים לקראת משחק הליגה הקרוב נגד מכבי נתניה.


יהיה כשיר? קלטינס (דני מרון) 

הבוקר עדין לא ידוע מי מבין הפצועים יעמוד לרשותו של המאמן בני בן זקן, במשחק החוץ בנתניה. מבין כל הפצועים נראה שמצבו של ז'אורז'יניו שסובל מפציעה בכף הרגל, הוא הקשה ביותר ונראה שהברזילאי יחמיץ את שני המשחקים הקרובים נגד נתניה ומכבי חיפה. בסוף השבוע יתבהר מצבם של קלטינס ואדגר ובמקביל ממתינים להחלמתם של עזרא ובריהון החולים, שגם הם לא נכללו אמש בסגל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי