צפו בתקציר: רק 1:1 למכבי חיפה מול מכבי פתח תקווה

קאיו
קאיו | ערן לוף

הירוקים במרחק 5 נקודות מהקו האדום, למרות משחק קצבי בבכורה של רוטן בסמי עופר. כהן הבקיע למלאבסים בניגוד למהלך המשחק, רוקאביצה השווה ונפצע. סלליך, קאיו וגם בריק פגשו את הקורה של גינזבורג

(גודל טקסט)

נגמרה האופוריה, חוזרים למציאות. אחרי ה-0:3 המרשים על מכבי תל אביב בשמינית גמר גביע המדינה ועם בכורה של פרד רוטן על הקווים (ישב לאורך רוב הדקות ואיפשר לרוב מאס לנהל את המשחק), מכבי חיפה סיימה הערב (שבת) ב-1:1 עם מכבי פתח תקווה במסגרת המחזור ה-20 בליגת העל. כ-12 אלף צופים הגיעו לאצטדיון סמי עופר וצפו בירוקים לוחצים כמעט לאורך כל המשחק על המלאבסים, אך לא מצליחים לנצח. כעת, מכבי חיפה עם 21 נקודות, רק 5 נקודות ממ.ס. אשדוד שמתחת לקו האדום. הקבוצה של שרון מימר במקום השביעי עם 24 נקודות והיא עדיין בקשר עין עם הפלייאוף העליון.

לידור כהן, שכבש את שער היתרון עבור מכבי פ"ת בדקה ה-36, מאוד אוהב לשחק בסמי עופר מפני שזה היה שערו החמישי באצטדיון מאז פתיחתו. שער השוויון של ניקיטה רוקאביצה ארבע דקות מאוחר יותר היה שערו השביעי העונה, והוא ניצב בראש טבלת המבקיעים של מכבי חיפה. מעבר לכך, הירוקים פגשו שלוש פעמים את קורת שערו של יוסי גינזבורג המצוין, אבל גם לא היו רחוקים מספיגה והשלימו משחק ליגה חמישי ברציפות בסמי עופר ללא ניצחון. 

המשחק החל בגישושים מצד שתי הקבוצות, ומכבי חיפה השתלטה לאט לאט על המשחק. מגבו מנע ברגע האחרון מספרת מקלאוס והרחיק לקרן, סינטיהו סלליך שלח כדור רוחב משמאל והכדור בטעות פגש את הקורה של יוסי גינזבורג. מן העבר השני היה זה רומאריו פירס שמצא את הקורה של עומרי גלזר, הכדור חזר אל גבו של השוער ולמזלו יצא לקרן. בדקה ה-36 עודד אלקיים מצא את לידור כהן במרכז הרחבה והקפטן נגח לרשת. 0:1 למכבי פ"ת בניגוד למהלך המשחק. חלפו רק ארבע דקות והירוקים חזרו למשחק. יניב בריק הרחיק לא טוב את הכדור, שהגיע אל רגליו של ארנסט מאבוקה שבישל לרוקאביצה את ה-1:1.

מספר דקות לאחר פתיחת המחצית השנייה רוקאביצה הוחלף, בעקבות מתיחה בשריר, אבל הקבוצה שלו המשיכה ללחוץ. קלאוס בעט מעל השער מקרוב. קאיו ניסה להגביה לרחבה ומצא את המשקוף של מכבי פ"ת, בריק המשיך במשחק המפוזר ושלח בטעות את הכדור לקורה של גינזבורג. החבורה של מימר הסתגרה ויצאה למתפרצות, שהניבו ניסיונות הבקעה של סולומון וטאדה שלא מצאו את המסגרת של גלזר. רגע לפני שהוחלף, קאיו יצא למבצע אישי נהדר, שהסתיים בהצלה גדולה של גינזבורג. עד הסיום מכבי חיפה ניסתה למצוא את הרשת, אך הגנת מכבי פ"ת הסתגרה היטב ושמרה על ה-1:1. מבחינת מכבי חיפה, השורה התחתונה ברורה: הופעה טובה יותר, תוצאה רעה שסיבכה את הקבוצה בתחתית. כן, לשם רוטן צריך להסתכל. 

שחקני מכבי חיפה. מקווים לשיג 3 נקודות (ערן לוף)
שחקני מכבי חיפה. מקווים לשיג 3 נקודות (ערן לוף)

במהלך המשחק נעצר אוהד תושב אור עקיבא, שניסה להכשיל את משטרת ישראל וגורמי האבטחה במגרש בכך שניסה לשנות את חזותו. בית המשפט הרחיק את האוהד ממגרשי הכדורגל והורה לו להתייצב במשטרה בעקבות מעורבותו באירועי אלימות, אולם האוהד בחר שלא לציית להוראת בית המשפט.

הרכבים
מכבי חיפה: עומרי גלזר, ארסנט מאבוקה, אליסון דוס סנטוס, רמי גרשון, עומרי בן הרוש, גל אלברמן, גאורגי קוסטדינוב, קאיו (שלומי אזולאי, 80), סינטיהו סלליך, ניקיטה רוקאביצה (אופיר מזרחי, 50), קלאוס (עומר דמארי, 64).


מכבי פתח תקווה:
יוסי גינזבורג, עודד אלקיים, תומאש סיבוק, ז'והאן מרסיאל, אורי מגבו, רומריו פירס, יניב בריק (רישאר סומא, 65), יובל שבתאי, מנור סולומון (אליבלטו, 82), לידור כהן, גרגורי טאדה (יובל אבידור, 77).

רוטן ומאס מחוייכים לפני השריקה (ערן לוף)
רוטן ומאס מחוייכים לפני השריקה (ערן לוף)

מחצית ראשונה
דקה 1: יוצאים לדרך בסמי עופר!

דקה 16: רוקאביצה הגביה את הכדור מימין אל קלאוס במרכז הרחבה, מגבו התערב בשניה האחרונה ומנע מספרת של היווני.

דקה 18: סלליך שלח כדור רוחב שטוח מאגף שמאל אל הרחבה, הכדור הלך בטעות אל הקורה של גינזבורג.

דקה 32: פירס בעט מ-25 מטרים, הכדור פגש את הקורה, חזר אל גבו של גלזר ויצא לקרן.

רוקאביצה נגד לידור כהן (ערן לוף)
רוקאביצה נגד לידור כהן (ערן לוף)

דקה 37, 0:1 לפ"ת! אלקיים פרץ באגף ימין והגביה אל הרחבה, לידור כהן הפנוי נגח בקלות לרשת של גלזר.

לדיור כהן. אוהב לשחק בסמי עופר (ערן לוף)
לידור כהן. אוהב לשחק בסמי עופר (ערן לוף)

סולומון בא לברך את כהן (ערן לוף)
סולומון בא לברך את כהן (ערן לוף)

דקה 40, חיפה משווה ל-1:1! בריק הרחיק לא טוב את הכדור מהגנת פ"ת, מאבוקה השתלט עליו והגביה אל הרחבה. קאיו הגיע למסירה לפני גינזבורג ורוקאביצה דחק מקרוב בראש לרשת.

ניקיטה רוקאביצה. האוסטרלי לוהט (ערן לוף)
ניקיטה רוקאביצה. האוסטרלי לוהט (ערן לוף)

רוקאביצה מודה לאל והחברים מבסוטים (ערן לוף)
רוקאביצה מודה לאל והחברים מבסוטים (ערן לוף)

מחצית שנייה
דקה 46: חוזרים לשחק בסמי עופר!

דקה 52: מאבוקה דהר באגף ימין ושלח הגבהה מדויקת לרחבה, קלאוס הגיח מאחורנית ובעט חזק מעל השער.

דקה 54: קאיו ניסה להגביה מאגף שמאל, הכדור טס לכיוון השער ופגע במשקוף.

דקה 56: מאבוקה עם מסירת רוחב שטוחה למרכז הרחבה, בריק גלש אל הכדור ושלח אותו לקורה של גינזבורג, הכדור חזר אל גבו של השוער ויצא לקרן.

קלאוס. כמעט והבקיע (ערן לוף)
קלאוס. כמעט והבקיע (ערן לוף)

דקה 62: מגבו ניסה את מזלו בבעיטה מ-30 מטרים, הכדור חלף בסמוך לעשרו של גלזר.

דקה 65: מרסיאל דהר באגף שמאל ושלח רוחב אל סולומון במרכז הרחבה, החלוץ הצעיר בעט מעל השער.

דקה 68: הפעם זה היה תורו של מזרחי לשלוח רוחב מימין, סלליך איחר וגינזבורג.

סינטיהו סלליך. כמעט הפך את התוצאה (ערן לוף)
סינטיהו סלליך. כמעט הפך את התוצאה (ערן לוף)

דקה 76: סומא הגביה במדויק מאגף שמאל, הכדור הגיע אל ראשו של טאדה שנגח החוצה.

דקה 79: קאיו יצא למבצע אישי מול שלושה מגני פ"ת, הברזילאי בעט שטוח לפינה הימנית וגינזבורג הדף לקרן.

קאיו. הזכיר לרגע מה הוא שווה (ערן לוף)
קאיו. הזכיר לרגע מה הוא שווה (ערן לוף)

קאיו. הפנים אומרות הכל (ערן לוף)
קאיו. הפנים אומרות הכל (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי