יש חיזוק: מרואן קבהא ו-ואדים מנזון חתמו בהפועל באר שבע

ואדים מנזון
ואדים מנזון | Getty

קשר מאריבור עבר את הבדיקות הרפואיות, ירוויח כ-220 אלף לעונה וקבוצתו הסלובנית תקבל עליו 350 אלף יורו: "רוצה להגיד תודה לאלונה ובכר, מקווה שאוכל להחזיר להם". גם החלוץ היהודי-רוסי הצטרף

(גודל טקסט)
יום עמוס באופן יחסי, גם בהפועל באר שבע. מרואן קבהא, קשר מאריבור בשלוש העונות וחצי האחרונות, חתם היום (רביעי) לארבע עונות וחצי. הקשר וסוכנו דודו דהאן הגיעו הבוקר לבירת הנגב שם ערך קבהא בדיקות רפואיות ולאחריו חתם על החוזה. הקשר ירוויח כ-220 אלף יורו לעונה ודמי ההעברה ממאריבור כ-350 אלף יורו.


גם החלוץ היהודי-רוסי ואדים מנזון בן ה-23 חתם בשורות האלופה לשנתיים וחצי  באמצעות סוכנו אדם קידן.  לחלוץ יש תעודת זהות ישראלית והוא לא ייחשב לשחקן זר. בימים האחרונים הוצע מנזון  למספר קבוצות בישראל, ביניהן מ.ס אשדוד, מכבי נתניה והפועל קטמון מהליגה הלאומית, אך המגעים לא צלחו והשחקן הצטרף לקבוצה של ברק בכר.



מנזון כבש עשרה שערי ליגה בכל הקריירה וגם שיחק תשעה משחקים וכבש שער בנבחרת רוסיה עד גיל 21. את הקריירה החל בסטרוגינו הרוסית בליגה השנייה בה הצטיין באופן יחסי וכבש שבעה שערים בשתי עונות. לאחר מכן שיחק בארבע קבוצות שונות בהן כבש רק שלושה שערים. מדובר בקרלסרואה הגרמנית, בודו גלימט הנורבגית והעונה בניז'ני נובוגרוד בה לא כבש אף שער ב-12 משחקים בהם שיחק.



לא ייחשב לזר. ואדים מנזון (הפועל באר שבע)


אביו היה מסעדן שעבד גם בהתאחדות הכדורגל הרוסית. מנזון החל בנוער של טורפדו מוסקבה, היה בדינמו מוסקבה ושנתיים בצסק"א מוסקבה. בקרלסרואה ששיחקה בליגה השנייה הוא חתם לשלוש שנים וכל עשרת המשחקים שלו בקבוצה היו כמחליף.



ובחזרה לקבהא, "היו לי כמה די מעניינים אבל בסופו של דבר עשיתי את הבחירה שלי ואני שלם איתה", אמר קבהא בהודעה הרשמית של המועדון, "שמח להצטרף לאלופת המדינה ומעכשיו אשים בצד את כל מה שהיה ואתרכז רק בצדדים המקצועיים. אני רוצה להגיד תודה לאלונה ברקת, אסי רחמים וברק בכר, מקווה להחזיר להם".



מרואן קבהא (הפועל ב
מרואן קבהא (הפועל ב"ש, האתר הרשמי)


בשבוע האחרון נדמה היה שקבהא קרוב יותר למכבי תל אביב, והמנהל המקצועי של מאריבור, זלטקו זאחוביץ', אף אמר שהוא מוכן להעבירו אך ורק לצהובים שהעבירו לקבוצתו הסלובנית הצעה גבוהה יותר מהאלופה. אלא שאביו של הקשר, מוחמד קבהא, סיפר כי בנו חשש להגיע לקריית שלום בשל קומץ הגזענים בקרב אוהדי מכבי תל אביב שאף הביאו בזמנו לעזיבתו של מהראן ראדי.


קבהא שיהיה בן 27 בחודש הבא שיחק שש עונות במכבי פתח תקווה וכבש שמונה שערים ב-143 משחקים. ביולי 2015 חתם במאריבור והתקדם בקבוצה הסלובנית עד שהפך לשחקן הרכב ולבורג חשוב בקבוצה. בעונה שעברה שותף קבהא בצמד המשחקים מול הפועל באר שבע ועלה על חשבונה לליגת האלופות.



קבהא וסוכנו דודו דהאן. "בסופו של דבר עשיתי את הבחירה שלי ואני שלם איתה" (אינסטגרם)


"מרואן שחקן מצוין שכבר הוכיח את עצמו", אמר מאמן באר שבע ברק בכר והתייחס למפגש מול קבהא בעונה שעברה, "לצערנו בעבר זה היה לרעתנו, אני בטוח שעכשיו אנחנו נהיה אלה שנהנה מהיכולות שלו". גם קבהא התייחס לאותו עניין ואמר: "כמו שהייתי חלק מההדחה של באר שבע מליגת האלופות, אהיה בעזרת השם שותף לעלייה בקרוב:".
 

צירופו של קבהא ייצור פקק לא קטן במרכז השדה של האלופה, גם ללא מיכאל אוחנה. וובה בראון, דן איינבינדר, ג'ון אוגו, חנן ממן, מהראן ראדי מתנועעים בעיגול האמצע וכעת מצטרף אליו גם קבהא. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי