התיק הספרדי: על הקרע בין אברהם פאס לבני סכנין

אברהם פאס
אברהם פאס | צילום: ערן לוף

בגיל 38, הבלם הוא אחד הזרים המשמעותיים ביותר של המועדון, אך נדמה כי הנוכחות שלו מזיקה. אחרי שהסתכסך עם כל מאמן בשנים האחרונות, אפילו לאבו יונס נמאס כשגם עתידו בסכנין מעורפל. האם הצדדים בדרך לפרידה?

(גודל טקסט)

ההשעיה האחרונה של אברהם פאס לא הפתיעה רבים. בבני מספרים כי כבר מתחילת העונה ישנה גישה אחרת של הבלם, שהושעה לא מעט פעמים בשנים האחרונות. פרט למאמן מרקו בלבול כמעט כל שאר מאמני סכנין הושיבו מספר פעמים את הספרדי ביציע. במועדון מתקשים לקבל החלטה לגבי פאס בשבועות האחרונים.

מצד אחד, יש כאלה שעדיין מצדדים בו וחושבים כי מדובר בבלם משמעותי שיכול לעזור לקבוצה גם בגיל 38, אבל יש גם כאלה שחושבים כי פאס היה חייב לפרוש בתחילת העונה הנוכחית וככל שחולף הזמן הוא מזיק למועדון. מאז הגיע לישראל הפך פאס לאהוב הקהל ולזר הטוב ביותר שהגיע למועדון, אחד שהפך לסמל בלתי רגיל. הספרדי היה מלא תשוקה ועזר לקבוצה במאבקי התחתית ואף הוחתם לחצי עונה במכבי חיפה. מאז ובעיקר בשנה וחצי האחרונות נראה כי חל שינוי שלילי אצל השחקן שהושעה על ידי יוסי אבוקסיס בסוף העונה שעברה, בתחילת העונה על ידי פליקס נעים וכעת על ידי היושב הראש אבו יונס. 

גורמים המקורבים למועדון מספרים כי העובדה שפאס הפך לחלק בעייתי קשור בעיקר לכך שבכירים בהנהלה נתנו לו את השליטה בתוך הקבוצה. הדוגמה הטובה ביותר לאמון שנתנה ההנהלה בבלם היא הגעתו של מאמן הכושר חואן קרלוס. בסכנין מבהירים כי קרלוס הגיע אך ורק בתיווכו של פאס, חברו הקרוב.

"במועדון רצו שייקח מנהיגות בחדר ההלבשה ויעזור לשחקנים הצעירים אבל הבלם לקח את זה לצד השלילי ולא מעט פעמים ביקר את הצוות המקצועי בחדר ההלבשה" סיפרו במועדון. אחד הסיפורים המרכזיים היה בשנה שעברה כאשר הבלם פנה להנהלת סכנין וביקר את אבוקסיס, כשפאס טען כי המאמן מעניק קרדיט גדול מדי לז'אורז'יניו. 


מזיק? פאס (ערן לוף) 

במועדון סיפרו כי זו לא הפעם הראשונה שהבלם התלונן כנגד אבוקסיס והאחרון חיכה להגעת הקבוצה לפלייאוף העליון שהיה הישג חסר תקדים עבור המועדון וכאשר סכנין הבטיחה את מקומה, אבוקסיס השעה את הבלם. "לא יכול להיות מקרה בו שחקן כלשהו ידבר כנגד החלטות המאמן" אמר אחד משחקני הקבוצה והוסיף: "היינו בהלם במיוחד כאשר נודע לנו ששחקן שלנו מבקר שחקן אחר מהקבוצה".

העונה לאחר עזיבתו של אבוקסיס ולאחר הסאגה ההזויה סביב עזיבתו של המאמן הברזילאי ז'אירו סבירסקי חשבו בסכנין כי פאס יהיה זה שיחבר את הקבוצה מחדש ויעזור לצוות המקצועי. אולם, פאס שוב התעמת עם נעים, שהשעה אותו. "זה לא הפתיע אף אחד", אמר אחד המאמנים שאימנו את פאס בעבר והוסיף: "שחקן בגילו אתה מצפה שיכוון שחקנים באימון שלמרות גילו המופלג ייתן משהו אחר בכל אימון. במקום שידרבן את כולם הוא כל הזמן מעיר הערות, עושה פרצופים ומתלונן על השיטה והסגנון". גם שחקנים בתחילת העונה סיפרו כי היו לא מעט מחלוקות בין פאס לנעים כאשר הבלם היה מעיר על שיטות המשחק. למאמן נמאס והשחקן הושעה.

בסכנין יודעים כי הוא אומנם מוערך על ידי הקהל והמנכ"ל חאלד דוכי, אבל נראה כי העימות האחרון עם אבו יונס יכולה להיות משמעותית ודרמטית להמשך הדרך. לא מעט נאמר על כך שפאס צפוי לפרוש בסיום העונה ואולי אף להשתלב בצוות המקצועי אבל העימות בשבוע האחרון אולי יכול לקדם את פרישתו של הבלם אך גם אם לא, כנראה שפאס לא ימשיך מעבר לעונה הזאת במועדון. "זה היה נראה רע בחדר ההלבשה וקשה לראות כיצד אבו יונס יסלח לו. היו"ר כמו שאר חברי ההנהלה הם אנשים של כבוד ולא ייתנו לאף אחד כולל פאס לפגוע במועדון", אמר גורם בסכנין.

בדרך לפרידה? פאס (עדי אבישי) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי